n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / השוטר מספר אחד של הבקעה

השוטר מספר אחד של הבקעה

סנ"צ הוד לוי הוא המפקד החדש של משטרת מסובים. בראיון ראשון הוא מסביר על אופי העבודה בבקעת אונו, אתגרי השעה ואיך המשטרה מתכוננת לפתיחת שנת הלימודים תחת מגבלות הקורונה

מפקד משטרה אונו
סנ"צ הוד לוי
צילום: איתן אלחדז ברק

כשניכנס סנ"צ הוד לוי (43) לתפקידו כמפקד החדש של משטרת מסובים, לפני מספר שבועות, הוא הביא איתו שתי תמונות ללשכת מפקד התחנה: תמונה משותפת שלו ושל רעייתו עם שלושת ילדיהם,  וקולאז' תמונות מתקופת שירותו כקצין אג"מ במרחב דן.  "אלה שני הדברים הכי חשובים לי" הוא מקדים לומר בתחילת השיחה, "המשפחה שלי והאנשים שאני עובד איתם".

ואכן עושה רושם שלוי הוא מה שנקרא 'איש של אנשים', אדם בלתי אמצעי שיודע לגשת לאנשים אבל לא יתפשר על מקצועיות, כמו שהוא כתב בנאום הכניסה שלו לתפקיד: "אני מבטיח להיות טוב ומיטיב אך עם זאת לא אתפשר על מקצועיות, טוהר המידות ואלחם בעוול שנגרם לשוטר, כמו לאזרח מן השורה".

 

"הבקעת השתנתה"

לוי החליף בתפקידו את סנ"צ אלי פינטו ששירת שלוש שנים כמפקד התחנה. לוי שב לתחנה לאחר ששירת בה ארבע שנים כסגן מפקד התחנה, הוא חוזר בעיצומה של תקופה של שינוים רבים שעוברים על מרחב השליטה של מסובים, שכוללים את ערי בקעת אונו ורמת גן.  "הבקעה השתנתה" הוא אומר, "האוכלוסייה גדלה ובהתאם לכך התשתיות השתפרו ויש בנייה מואצת".

הבקעה גדלה ועתידה לגדול יותר ובהתאם לכך העומס בכבישים יגדל, איך נערכים?

"הייתי קצין תנועה במרחב דן ואני מודע לעניין החשיבות של צמצום נגע תאונות הדרכים" הוא מצהיר לא לפני שהוא מספר לי כבדרך אגב איך שבהיותו קצין תנועה, קידם באופן משמעותי את הרחבת כביש אבא הלל סילבר. "אנחנו משרתי ציבור, ולכן אנחנו צריכים לראות את צרכי הפרט. בזמנו אמרתי לצבי בר ראש העיר דאז שהיה תקוע עם אישורי הרחבת הכביש, 'בוא יחד נקדם את זה' וזה אכן קרה".

לאחרונה אנחנו עדים להתגברות פשיעה בקרב בני נוער. איך מתמודדים עם התופעה?

"אני יכול לומר לך שאני לא הייתי עד לאירועים בומבסטיים. בכלל אם לאפיין את האזור, אין תופעות פשיעה חמורות. לצד זה יש לא מעט אתגרים כמו כמות כלי הרכב שעולה, אתגר בני הנוער שנמצאים בחופשה מה שמגביר את מטרדי הרעש. יש גם את המחאות השונות עליהם אנחנו שומעים חדשות לבקרים".

אכן מחאת הדגלים השחורים ולאחרונה גם המחאה בנוגע לאונס הקבוצתי הוציאה לא מעט אנשים מביתם

"אנחנו מהחלוצים שנערכנו לכך עם נוכחות משטרתית קבועה בצמתים. אנחנו שם כדי לשמור על זכות המחאה לצד שמירה על הסדר הציבורי". לוי מסביר שהמחאות באזור עוברות באופן שקט יחסית.

לוי תושב הוד השרון למד להכיר את האוכלוסייה המקומית, "יש פה פסיפס אנושי ותרבותי. הרעיון הוא להיות יצירתי בהתנהלות מול כל אוכלוסייה. אנחנו נותנים שירות שווה לכולם. המטרה האסטרטגית שלי היא לפתח תהליכי עבודה ערכיים ומשמעותיים. העלאת תחושת הבטחון בקרב הציבור ונושא אמון הציבור במשטרה. יש לי קשר מצוין עם ראשי הרשויות ויש שיתוף פעולה,

יש לנו את מפקדי השיטור הקהילתיים. הם למשל מבקרים בבתי אבות לצורך הסברה והדרכה. לנו חשוב שיתוף הקהילה והבנת תפקיד השיטור. חשוב לנו קידום אוכלוסיות מוחלשות או שונות מתוך מטרה של הנגשת המשטרה לקהילות שהם יותר סגורות. למשל בני העדה האתיופית באור יהודה. אנחנו רוצים לתת להם זווית שונה של המשטרה. אנחנו גם נגייס קצינים מהעדה למשטרה ונפעל בכל מקום שנרגיש שלא מכירים אותנו מספיק".

איך אתם מתמודדים עם שגרת הקורונה?

"זו מציאות שונה שיש לה את המגבלות והקשיים שלה. אנחנו המשטרה שאמונה על אכיפת החוק נדרשים לאכיפה יום יומית של תקנות לשעת חירום. מבחינתנו זהו אמצעי ולא מטרה, כלומר המטרה היא לגרום לצמצום התפשטות הנגיף ואנחנו מתאימים את עצמנו להנחיות שמשתנות כל הזמן".

אפרופו קורונה, שנת הלימודים המאתגרת בפתח. איך נערכים לקראתה?

"ביום הראשון לפתיחת שנת הלימודים אנחנו נציב שוטרים בצמתים המרכזיים. נערוך סיורים ונפגין בולטות בקרבת מוסדות החינוך. נאפשר הזרמת התנועה כדי שההורים יביאו בזמן את הילדים למוסדות החינוך. נוודא עמידה בתקנות לשעת חירום, ומי שלא יגיע עם מסכה נחלק לו בשילוב של הסברה. אנחנו גם נשים דגש על הנושא הפלילי שהרעיון הוא להחזיר את התלמידים בבטחה, כך נדאג לחידוש מעברי חצייה, בדיקת גדרות שלא ניזוקו וכן מצב אולמות הספורט. יש לציין שלאורך השנה אנחנו מקיימים שיח עם מוסדות החינוך וקציני הבטחון של הרשויות".

בטקס המינוי לתפקיד החדש שנערך בחצר התחנה, שרוב המשתתפים בו צפו בו באמצעות הזום,  לוי סיפר כי "תחושת שליחות וזכות גדולה מלווה אותי היום. אני אשתדל להוות דוגמא לאנשים שלי ובעבודה משותפת נצמצם את האלימות ותאונת הדרכים באזור".  ורגע לפני שאנחנו מסיימים את השיחה הוא מסכם במשפט: "חשוב לי שהציבור ידע שיש לנו משטרה מצוינת שהיא חזקה ונחושה, מקצועית מאוד. שוטרים שעושים לילות כימים".

טקס המינוי
טקס המינוי

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות