n
דף הבית / רמת גן / שנה אחרי שנסגר,מוזיאון רמת גן משיק: אוצרת חדשה

שנה אחרי שנסגר,מוזיאון רמת גן משיק: אוצרת חדשה

שרי גולן נבחרה לאוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן. היא תיכנס לתפקידה החדש בימים הקרובים

שרי גולן צילום כרמית חסין
שרי גולן צילום כרמית חסין

שנה אחרי הסערה שנוצרה במוזיאון רמת גן, כשבגינה הוא נשאר סגור,לפני כחודש נפתח המוזיאון מחדש והציג שלוש תערוכות. עתה, כך נראה הוא עולה מחדש על המסלול ומציג אוצרת חדשה למוזיאון.

כזכור, המוזיאון, שנחנך מחדש בהשקעה כספית של  למעלה -40 מליון שקל ,בדצמבר 2021, נפתח עם תערוכה שעוררה סערה בגלל היצירה שנקראת "ירושלים" אותה יצר האמן דוד ריב. ראש העיר כרמל שאמה הכהן טען שהיצירה פוגעת בירושלים וברגשות הציבור וביקש להסיר אותה,אלא שיתר האמנים שהציגו בתערוכה התנגדו להסרה ולפגיעה בחופש הביטוי. בעקבות כישלון המשא ומתן עם האמנים, התערוכה נסגרה והאוצרת הראשית של המוזיאון, סבטלנה ריינגולד, התפטרה.

כעת, כאמור, שרי גולן נבחרה לתפקיד האוצרת הראשית של מוזיאוני רמת גן,גולן נבחרה לתפקיד על ידי ועדת איתור שכללה את האוצרת ד"ר דליה מנור, האמן והאוצר פרופ' חיים מאור, האוצרת ורדה שטיינלאוף, רויטל בן- אשר פרץ, יועצת ראש עיריית תל אביב לאמנות ומחזיקת תיק התרבות, עו"ד רועי ברזילי, סגן ראש העיר ויו"ר המוזיאון ורן גואטה, מנכ"ל המוזיאון.

במקביל למינויה של גולן לתפקיד האוצרת הראשית, המוזיאון מגבש בימים אלה, ועדת היגוי מייעצת שתלווה את תכנית התערוכות שלו במהלך שנת 2023, ותכלול אוצרים, אמנים, אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע מעולם האמנות הישראלי.

שרי גולן: "אני שמחה ונרגשת על בחירתי לאוצרת ראשית של מוזיאון רמת גן ומודה לוועדת האיתור. השאיפה שלי כאוצרת המוזיאון היא לייצר דיאלוג בין א.נשים וקהלים שונים באמצעות אמנות ותרבות.  כאוצרת וכפעילה חברתית, אני מאמינה שלמוזיאון יכולה להיות השפעה משמעותית מבחינה חברתית ושהוא יוכל להוות מרחב מחבר בין הציבור הרחב, תושבי רמת גן ועולם האמנות הישראלי.

ייחודו של מוזיאון רמת גן, טמון בדגש שלו על אמנות ישראלית. כאוצרת ראשית, אני מחויבת לקידום ולטיפוח האמנות הישראלית העכשווית ולהיסטוריה שלה. בנוסף, אני רואה חשיבות רבה בפיתוח הדיאלוג בין המוזיאון לעיר עצמה ולמגוון הקהילות המרכיבות אותה. בכוונתי לתת גם במה לאמנים שיעבדו עם קהילות שונות באמצעות "אמנות מבוססת קהילה". אני נלהבת לקראת האתגרים העומדים בפניי ומאמינה שאוכל להניע תהליך מפרה עם עולם האמנות הישראלי לצד קירוב המוזיאון לקהל הרחב".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

98403960-b268-4ea0-8d3c-0cb27bc6a23d

״אני נאבק עבור עיר שתיתן חינוך ביטחון אישי וחיי קהילה עשירים״

תפריט נגישות