n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / ״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים״

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, בפעם השניה ברציפות בראיון חג חגיגי. אז מה הוא למד על עצמו מאז שנכנס לתפקיד, מה הוא מאחל לעיר ולתושבי העיר ואילו שינויים הוא מתכוון ליישם במצב הנוכחי

כרמל שאמה הכהן
כרמל שאמה הכהן

לפני קצת יותר מחודש, נכנס כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן לקדנציה שניה, שאמה הכהן, אולי ראש העיר הכי מוכר בישראל הנהיג עם השנים שיטת עבודה בה הוא משתף את התושבים ברשתות באשר להחלטות השונות הנוגעות לחיי הפרט, ויש מי שאוהב את זה , ועם זאת יש מי שפחות.הוא מרבה להסתובב בעיר, לשמוע את התושבים ובעיקר לפתור בעיות שונות במהלך כל שעות היממה , כשפונים אליו לנייד או מתייגים אותו בפרופיל הפרטי שלו. ועם זאת שאמה הכהן, גם שנוי במחלוקת, את הבחירות האחרונות הוא ניצח בהפרש קטן, ומייד אחריה התנצח עם תושבי שכונת רמת אפעל, פרשה שזכתה לכותרות בתקשורת הארצית והאירה זרקור פחות נעים על דמותו. שאמה הכהן, עם זאת הרכיב קואלציה רחבה ואיתה הוא מתכוון לעשות שינויים פרסונליים בעיריה.

״תפקיד ראש העיר הוא תפקיד שאתה לומד בו כל יום עשרות דברים חדשים, ונדרש לקבל החלטות על עוד עשרות דברים אחרים. הלמידה, ולצידה הצורך בשיקול דעת נקי, נטול אינטרסים, שרואה לנגד עיניו רק את תושבי רמת גן והאינטרס שלהם הם המאפיינים העיקריים של התפקיד. יותר מהכל למדתי שהאחריות על כל דבר בעיר – מגדול ועד קטן – יושבת על כתפי, ומתוקף כך הובלתי בקדנציה הקודמת את רמת גן לתנופת פיתוח חסרת תקדים. מה שבעבר היו עושים ברמת גן ב25-30 שנים, קרה בקדנציה אחת״ אומר שרמה הכהן ל״גל גפן רמת גן״.

בוא נדבר תכלס, אילו שינויים פרסונליים אתה מתכוון לעשות בעירייה ועד כמה זה ישים?

״אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה היסטורית במדינת ישראל. המלחמה הנוראית שפקדה אותנו, מלחמת אין ברירה צודקת וקיומית, תמשיך ללוות אותנו בחודשים הקרובים. בהתאם, העירייה ביצעה מגוון הסטות ושינויים לטובת היערכות מקסימלית לחירום הקיים, ולאפשרות שעוד תיפתח עלינו הרעה גם מגבול הצפון. במציאות הנוכחית זהו צו השעה לבצע שינויים והתאמות ואנו שוקדים בימים אלה על התוכניות לשנה הנוכחית והשנה הבאה״.

ועם זאת, מה החזון שלך לחיזוק האיתנות הפיננסית של העירייה?

״בשנת 2018 קיבלנו עירייה על סף גרעון ועל סף לאבד את מעמדה כעירייה איתנה. מאז ביצענו שינויים מרחיקי לכת שהובילו לשמחתי לכך שרמת גן היום איתנה, יציבה ויכולה לאפשר לתושביה שירותים ברמה הכי גבוהה שיש. אנחנו מבצעים כל הזמן שינויים והתאמות, רק השבוע לדוגמא העלנו את תעריפי החנייה לתושבי חוץ שאינם רמת גנים, ובכוונתנו להמשיך ולספק את השירותים הטובים ביותר לתושבים ובשאיפה להקל עליהם את הנטל הכלכלי המאמיר״.

כיצד אתה רואה את החוסן העירוני בשעת המלחמה לאור חוויותיך מהימים האחרונים, מהחודשים האחרונים?

״ביום שבת האחרון  (ערב המתקפה האיראנית) עברנו לילה מתוח מאוד, אבל העירייה הייתה ערוכה ברמה גבוהה וניתן היה להרגיש שאפילו רמת החרדה של התושבים הייתה סבירה, בטח ביחס לנקודת ההשוואה של השבעה באוקטובר. הובלתי משנת 2021 תהליך הכנה לחירום אינטנסיבי שכלל בין היתר הקמת מרכז הפעלה חדשני, ביצוע תרגילים שטופים עם פיקוד העורף ומיגון גני ילדים שאת פירותיו אנחנו קוצרים כעת. בתקופה הקרובה נשלים את מיגון גני הילדים שבבעלות העירייה באופן מלא, ואנחנו בימים אלה עוסקים רבות גם בסוגיית בתי הספר, כשהתחלנו עם בתי הספר יהלם וקורצ'אק״

ולסיום,מה אתה מאחל לעצמך ולתושבי העיר והמדינה בחג הפסח הקרוב?

״אני מעדיף לאחל לכל עם ישראל חג של אחדות, של ביטחון וניצחון. בליל הסדר הקרוב עשרות שולחנות חג יהיו חסרים את חלק מבני המשפחה – חלקם יחסרו לעד, וזה תפקידנו להנציח ולהזכיר את גבורתם, וחלקם אנחנו מקווים שעדיין יתמלאו ב133 החטופים והחטופות שלנו שעדיין מוחזקים ברצועת עזה. בנוסף, אני מבקש לאחל לפצועים שלנו, בגוף ובנפש, הלחמה מהירה ובריאות שלמה וכמובן לחיילנו וחיילותינו בחזית נאחל שישלימו את משימותיהם וישובו לבתיהם בשלום ובביטחון״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות