n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / כנס להט"בפוביה: ״הסכנה האמיתית כאן היא פגיעה במשפחות גאות״

כנס להט"בפוביה: ״הסכנה האמיתית כאן היא פגיעה במשפחות גאות״

הערב, (רביעי) יתקיים בעיר כנס להט"בופובים שכותרתו "בג"ץ נגד המשפחה".אלישע אלכסנדר, פעיל ותיק בקהילה הטרנסית ותושב העיר בטור מיוחד נגד הכנס

אלישע אלכסנדר. צילום: לילי סטון
אלישע אלכסנדר. צילום: לילי סטון

הערב ברמת גן, עיר החורטת על דגלה קבלה וסובלנות, עיר עם מרכז גאה מפואר, יתקיים גם כנס "בג"צ נגד המשפחה" בהשתתפות נציגות ונציגים ממגוון ארגוני שנאה המקדמים אג'נדה שבה משפחה היא רק אבא, אמא וילדים. הייתי מציע להוגי הכנס תת כותרת קצת יותר אינפורמטיבית לכנס שלהם, כמו למשל "איך בג"צ לא מאפשר לנו לפגוע בזכויות נשים ולהט"ב בכיף, למרות שממש בא לנו". עבור ארגוני השנאה הללו עצם הקיום של להט"בים מחוץ לארון איכשהו עלול לפרק ולאיים על מוסד המשפחה כפי שהם מכירים אותו. ממליץ לכל הדוברים והמשתתפים שפוחדים כל כך על פירוק משפחתם ה"נורמלית",שישקיעו יותר זמן איכות משפחתי וילכו לפארק הלאומי במקום לכנס שמטרתו הפצת פאניקה, מסכנות מדומיינות.

האירוניה בכנס הזה, היא שהסכנה האמיתית כאן היא פגיעה במשפחות גאות, ולהט"בים בכלל, בעקבות ההפיכה בבג"צ. אין ספק שבמערכת המשפט ראוי לפעול להגדלת ייצוג למי שלא מיוצג (מזרחים, ואולי על הדרך גם להט"ב ומיעוטים שקופים אחרים) והורדת חסמים וגזענות בדרך לייצוג הולם.

הסכנה בכנס כזה היא ההסתה, שמובילה לכך שהורים יזרקו מהבית את בנם ההומו; הסתה המובילה לכך שהרווחה תמנע מהורה להיות בקשר עם ילדיו, רק בגלל שאותו הורה יצא מהארון כטרנס; הסתה שמובילה לערער על הלגיטימיות של משפחה אוהבת שיש בה שתי אמהות, הסתה שמובילה לפיטורין של מורים להט"ב. זו הסכנה שארגוני השנאה מאחלים לנו, בהעדר בג"צ שיגן על זכויות המיעוט.

אני אוהב את העיר רמת גן, אבל אני לא מרגיש בטוח בעיר כאשר כנס כזה מתקיים ללא גינוי גורף בעיר לאג'נדה אותה הם מקדמים. אני קורא לראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, להראות לכולם שהוא ידיד אמת של הקהילה, ולהיות האור מול השנאה: להשקיע עוד תקציבים בפעילות להט"בית, הסברה בבתי ספר, הדרכות הורים, ועוד דגלי גאווה, כדי שיהיה ברור, שרמת גן היא עיר של כל המשפחות, של כל התושבות וכל התושבים, דתיים וחילוניים, סטרייטים ולהט"ב. עיר שיש בה מגוון רחב של משפחות היא עיר המקדמת חופש לבחור את המשפחה שאנו מבקשות ומבקשים להקים, חופש שבה אנו יכולים להביע את הזהות המגדרית או הנטייה המינית שלנו מבלי שהדבר יהווה איום על אחרים.

אלישע אלכסנדר הינו פעיל ותיק בקהילה הטרנסית, מייסד אירגון מעברים לקשת הטרנסית.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-30 at 17.27.13_677e9f84

תושב ראשון לציון נעצר בבני ברק בחשד לגניבת מאות קורקינטים

תפריט נגישות