n
דף הבית / רמת גן / בגיל השלישי: אומרים לנו שיש סקס אחר

בגיל השלישי: אומרים לנו שיש סקס אחר

השתיקה ואי הנעימות שבשיח אודות מין בגיל השלישי רק חיזקו לאורך השנים את התפישות לפיהן עצם העלאת הנושא מעיד על סטיה בעוד התכחשות לנושא מעידה על בורות. כך אומרת קארן אטיאס, יזמית ומנכ''לית פיזז

קארן אטיאס, יזמית ומנכ''לית פיזזז
קארן אטיאס, יזמית ומנכ''לית פיזזז

השתיקה ואי הנעימות שבשיח אודות מין בגיל השלישי רק חיזקו לאורך השנים את התפישות לפיהן עצם העלאת הנושא מעיד על סטיה בעוד התכחשות לנושא מעידה על בורות. כך אומרת קארן אטיאס, יזמית ומנכ"לית פיזזז. הסברה לפיה בני הגיל השלישי איבדו עניין במין ובמיניות כנושא ובפרקטיקה – מוטעה מיסודה.

תוחלת החיים שעולה והמודעות לקשר בין גוף ונפש חיזקו בעשור האחרון את הנטייה של בני הגיל השלישי להעז ולהחצין את המיניות במראה ובהתנהגות וכיום ההעזה ניכרת בשיעורים גבוהים: "מאז הקמתי את פיזזז אני עדה לעליה מתמדת במספר הפונים אלי באופן ישיר ועקיף, בשיחות טלפון ובאמצעות אתר האינטרנט, ומבקשים מידע והתנסות" אומרת אטיאס.

מדענים ומכון קינסי באוניברסיטת אינדיאנה מדווחים על טשטוש גבולות הגיל לפעילות מינית. במאמר שפורסם במגזין Health Day לפני כשנה מפרטת ד"ר סטפני סנדרס, החוקרת את נושא המיניות בגיל השלישי, כי בגילאי 50-80 נושא יחסי המין והאינטימיות נמנה על הנושאים המעסיקים בני גיל זה. עדויות מקצועיות תומכות בגישת "השתמש או תאבד" בכל הקשור למיניות. פרופ' וולטר בורץ מבית הספר לרפואה בסטנפורד הסיק ממחקרים שביצע כי אם בני הגיל השלישי מעוניינים והם בעלי יכולת גופנית לכך ובני הזוג מעוניינים – אזי הסקס יהיה "טוב" עד סוף החיים. לדבריו, מחקרים מעידים על נטיית בני הגיל השלישי הפעילים מינית ליהנות מהחיים אפילו יותר ממה שסברו שנהנים מבעבר ולמעשה, כ- 20% מבני 65 ומעלה, המקיימים יחסי מין, סבורים שהחיים באופן כללי טובים יותר מאשר בגילים צעירים יותר".

הגיל השלישי הוא סוג של אניגמה בכל הקשור למיניות וסקס. אפילו לנו עדיין קשה לדמיין את ההורים המבוגרים שלנו משתעשעים בין הסדינים. ככל שתוחלת החיים גדלה ואיכות החיים של הגיל השלישי עולה גם כן לאור המודעות של בריאות פעילות גופנית ותעסוקה – כל אלו תורמים ל WELL BEING של הדור השלישי .

יחסי המין בגיל השלישי יכולים להיות מאוד מגוונים ואינטימיים. המשחק המקדים מקבל חשיבות גבוהה יותר בגיל הזהב ולפעמים הופך להיות המרכז, יהיו יותר ליטופים, גירויים הדדיים, צפייה בסרטים ארוטיים ביחד, ועיסויים הדדיים. צריך ללמוד לזרום וניתן ומומלץ להשתמש בחומרי סיכה לנשים ולפעמים גם כדורים לגברים כדי להגביר את העונג. ניתן ליהנות גם מיחסי מין ללא חדירה. הצורך במגע וחיזור דווקא בגיל הזה הוא אקוטי ולכן נראה בגיל הזה התעניינות מוגברת וחיבור לרעיונות ה- BDSM . בעולמות ה- BDSM  המשחק החיזור והאקט ארוכים ומושקעים יותר – "סשיין" בשפה המקצועית ולכן האוכלוסייה בגיל הזה תרכוש מעבר לאביזרי מין גם אביזרים משלימים כמו אזיקים נוצות שוטים שמני עיסוי כיסוי עיניים רצועות קשירות וכדומה.

איך נעצים את החוויה הפיזית והמינית בגיל השלישי?

נתחיל מהמובן מאליו: תעשו כושר! מעבר לערך הבריאותי שבזה, אתם תרגישו יותר רעננים ומושכים. סקס, כידוע, תמיד מתחיל בראש.

שנית, שנו את ההרגלים שלכם במיטה! זה אומר שכדאי לשים פחות דגש על חדירה, ויותר דגש על משחק מקדים ארוך ואיטי. למשל: מסאז’ לכל חלקי הגוף, מין אוראלי או אוננות משותפת. זה יעזור לכם להגביר את החשק ולהעניק לשניכם מספיק זמן לחוש מיניים ומגורים ללא לחץ. המשחק האיטי מענג באותה המידה. הוא אפילו יוצר חיבור הרבה יותר אינטימי, כי עכשיו יש לכם אפשרות להיות יותר קשובים לצרכים אחד של השנייה.

דבר שלישי, אל תתביישו! זה אמנם נושא מביך ולא מדובר מספיק, אך אל תחששו לקבל ייעוץ או טיפול לגבי כל בעיה שמפריעה לכם בהקשר לחשק המיני או לתפקוד המיני. יש היום פתרונות רבים, לא רק תרופתיים כמו ויאגרה. אז אמנם את הזמן לא תוכלו לעצור, אבל אין סיבה שאת הסקס כן.

נשים רבות מגלות שהסקס הופך להיות פחות נח מבעבר. למרות שהרצון והחשק לא נפגעו אולי, הגוף כבר לא מגיב כפי שהגיב בצעירותכן. הסיבה לכך היא שהגוף מייצר פחות חומרי סיכה בנרתיק ויובש בנרתיק עלול להוות בעיה וכתוצאה גם הסקס הופך פחות נעים ואפילו במצבים מסוימים כואב.

יש פתרון לכך והוא אפילו די פשוט – ניתן לרכוש חומרי סיכה על בסיס מים והם יכולים להפוך את המין להרבה יותר קל ויותר נעים.

תתעניינו – תבינו! זה נורמלי לחלוטין שהתשוקה המינית שלכם לא זהה לתשוקה שהייתה לכם בצעירותכם. ישנם גורמים רבים שמשפיעים על הליבידו כמו שינויים הורמונלים, תרופות ומצבים רפואיים שונים יכולים להוביל לירידה בחשק המיני ובתשוקה. עניין והבנה יובילו להשלמה ולמציאת פתרונות מכל התחומים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

98403960-b268-4ea0-8d3c-0cb27bc6a23d

״אני נאבק עבור עיר שתיתן חינוך ביטחון אישי וחיי קהילה עשירים״

תפריט נגישות