דף הבית / חוקר פרטי / תמונה גדולה יותר

תמונה גדולה יותר

אהובה עשתה את הטעות הקלאסית והתעמתה עם בעלה מוקדם מדי, לגבי חשדותיה. ככל שניסתה במשך השנים הבאות למצוא הוכחות על בגידותיו, היא לא הצליחה

אם נחלק את ענייני לקוחותיי לסטטיסטיקה מסוימת, אז שמתוך אלו שחושדים, הרוב חושפים אמת כואבת, אך יש שמתברר שחשדם הוא לשווא. אהובה כנראה לא משתייכת לאף אחת מהקבוצות הללו. אצלה הנסיבות היו מעבר לחשד רגיל, ובכל זאת היא לא הצליחה לחשוף אותו. כשהיא הגיעה אלי בפעם השלישית, לא יכולתי להימנע מהמחשבה עד כמה ביש מזל יש לאישה זאת.

אני מכיר אותה כבר כמה שנים והתנהלתי אתה בדיוק באותה דרך כמו עם שאר לקוחותיי. שמעתי את נסיבות המקרה שלה, והאמנתי שיש אמת בחשדותיה. היו לה מעבר לסממנים הרגילים. לצערי, היא עשתה את אותה טעות נפוצה שרווח גם אצל היתר והם "מתפוצצים" מוקדם מדי. זה לא קשור להבנה בסיסית או רמת תבונה, אלא זהו נטו תגובה רגשית שמאלצת אותך לרוץ ולהתעמת עם בן הזוג על כל דבר קטן שגילית. הבעיה מתחילה כאשר מה שגילית לא משקף את כל האמת אלא רק בחלקה. זה באמת "מתפוצץ" אבל לעצמך בפנים. הרוב הגורף של בני הזוג יודעים לספר משהו שמשאיר ספק ענק.

 

"תנאי מעבדה" טובים

אהובה עצרה אותי אחרי כמה ימים של מעקב ללא תוצאות. "הפעלתי אותך מוקדם מדי", היא טרחה להסביר לי את חוסר ההצלחה. דיברנו על זה בפגישתנו הראשונה, אבל אז היא לא האמינה שיש צורך לחכות. חסרון נוסף בעימות מוקדם לצד השני, הוא בכך שזה חושף את החשדנות שלך וגורם לצד השני להסתיר מעתה את מעשיו טוב יותר ואף להימנע.

לקח לה לפחות שנתיים לפנות אלי שוב וחזרנו על אותה פעולה. גם הפעם לא היה לי משהו מעניין לעדכן אותה. השיקול הכלכלי עצר אותה שוב אחרי כמה ימים, וניסינו לחפש הסבר הגיוני לזה. "אולי זה פשוט נגמר?" אמרתי לה. אהובה לא הסכימה לקבל את זה. "אין מצב" היא טענה שהיא מרגישה שזה קורה, והיא אפילו יכולה להגיד באילו ימים כן ובאילו יום. "אז איך את מסבירה…" התחלתי לשאול והיא קטעה אותה "זה לא נגמר. יש לבעלי צרות אחרות כרגע בעבודה והוא כנראה היה עסוק מדי. שוב בחרתי את הזמן הלא נכון".

כשהיא הגיעה אחרי שנתיים נוספות בפעם השלישית, ניסיתי לוודא מראש שיש לנו מה שנקרא "תנאי מעבדה" טובים בשביל לבצע חקירה אפקטיבית. זה זמן רב שהיא לא מעלה בפניו את החשדות שלה. היא לא מתחקרת אותו על כל צעד ושעל ונותנת לו מרחב פעולה. יש תקופה מונוטונית בעבודה שלו, אז גם מהכיוון הזה לא צפוי הסחות דעת שיכולים למנוע ממנו לממש את זממו. נשארה רק השאלה האמיתית אם זה אכן קרה בעבר ואם זה עדיין קורה היום. זאת אגב בדיוק הסיבה שחוקרים. כדי לדעת אם זה אכן קורה בפועל. ההבדל בין רק חשד לבין אמת, זה הנתונים עצמם. כשיודעים מה קורה, עם מי, מתי ואיפה, ולא רק חלק מזה.

 

 העבר לא בהכרח מעיד על ההווה 

על פניו, זה נשמע ריווחי יותר כשיש לך לקוח חוזר. הבעיה היא שמדובר בלקוח לא מרוצה. שלא הצליח לממש את הרצון שלו. שכשל להגיע לנקודה מאד מסוימת. בשלב כלשהו היא סיפרה לי בכנות, שניסתה עוד חוקר אחד או שניים בין לבין, מתוך שאיפה אולי למישהו אחר יהיה רעיון מוצלח יותר כדי להכריע עבורה את הכף. את אהובה זה הטריף. היא הרגישה שהיא חייבת לגלות את האמת. היא חייבת את זה לעצמה והיא חייבת להטיח את זה בפניו חזרה. "הוא לא יוציא אותי הפסיכית בסיפור הזה" הסבירה לי את מניעיה. ליתר בטחון, חשבתי שזה יהיה נכון לוודא שלא השתילו לה האזנות ברכב או בנייד, מה שעשוי להסביר מדוע אני לא מצליח לחשוף אותו כמו ביתר התיקים שלי. הבדיקה יצאה נקייה. בעלה לא מרגל אחריה.

עם הרבה אופטימיות ניגשתי לסבב השלישי שלי על בעלה של אהובה. נתתי יתר תשומת לב לכל מקום הוא הגיע אליו, אפילו שאני מכיר מכל זווית אפשרית את ההתנהלות שאמורה להיות כאשר מישהו הולך להיפגש עם המאהבת שלו. אחרי כמה ימים כאלו, הגעתי שוב לאותה מסקנה כמו בעבר. אם יש לבחור מאהבת, הוא לא פוגש אותה כרגע. אהובה שוב הזכירה לי את כל מה שגילתה עליו בעבר, שלא באמת משאיר מקום לספק. היא בהחלט צודקת, אבל שוב, זה משהו מהעבר. זה לא בהכרח מעיד על ההווה. מתסכל ככל שיהיה. יתכן ולמד את הלקח והפסיק.  אהובה לא האמינה בזה. "אני לא מבינה למה זה קורה לי" התייפחה מולי.

 

 לא היה לבד

אני מדבר עם לקוחותיי רבות על הרגע שאחרי. במקרה של אהובה חשיפת האמת תגרום מהר מאד לגירושים. זה מה שהיא רוצה. יחד עם זאת, מסתבר שהיכולת הכלכלית שלה נשענת על כושר ההשתכרות שלו. מצבם הכלכלי שלהם הוא כזה, שלא בטוח עד כמה אהובה יכולה להסתדר בכוחות עצמה. "לכי תדעי" ניסיתי את הפן הרוחני "אולי מישהו שם למעלה רואה את התמונה הגדולה יותר ושומר עלייך". עזבתי אותה עם הנימה החיובית הזאת.

שנה מאוחר קראתי בעיתון במקרה על תאונת דרכים קטלנית בכבישי ישראל. זיהיתי מיד את הרכב שמפורק שם על הכביש, והיו מספר קורבנות. אחד מהם היה בעלה של אהובה, והוא לא היה לבדו ברכב. הייתה אתו אישה. השם שלה לא אמר לי דבר אבל לאהובה הוא אמר הכל. זו אותה אחת שהיא חשדה בה לאורך השנים. עתה במקום להתגרש ממנו היא פשוט יורשת אותו. גם את הרכוש וגם את יתר הזכויות. "אולי בכל זאת מישהו שם משגיח עלי אי שם מלמעלה" אמרה לי כשהתקשרתי לנחם אותה "אבל עדיין אין לי הסבר למה לא תפסתי אותו קודם". מי צריך את ההסברים?! מכל כיוון שלא מסתכלים על זה, זה פשוט עצוב.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות