X

בת ים: עליה במספר הנפגעים בתאונות בצמתים

53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022. בשנה החולפת עשרות נפגעו בצמתים בבת ים

בת ים: עליה במספר הנפגעים בתאונות בצמתים
צילום: אור ירוק

53 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בשנת 2023, שלושה יותר בהשוואה למספר ההרוגים בתאונות דומות בשנת 2022, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס.

מהנתונים עולה כי 6,755 בני אדם נפגעו בשנת 2023 בתאונות חזית-צד, מהם 552 נפצעו קשה. 

בעשור האחרון (2023-2014) נפגעו קרוב למאה אלף בני אדם בתאונות חזית-צד ו-577 בני אדם קיפחו את חייהם. מניתוח הנתונים של עמותת אור ירוק עולה כי 43% מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בשנת 2023 נפגעו בתאונות חזית-צד.

60 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בבת ים בשנת 2023, מהם אחד נהרג ועשרה נפצעו קשה. 1,033 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים מסוג חזית-צד בעיר בעשור האחרון (2023-2014), מתוכם ארבעה נהרגו ו-52 נפצעו קשה. 

העיר בת ים מדורגת במקום ה-10 בכמות הנפגעים מבין הערים הגדולות. מקדימות אותה בסדר יורד: ירושלים, חיפה, תל אביב, באר שבע, אשדוד, פתח תקווה, נתניה, אשקלון וחדרה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות חזית-צד עלולות להיות קטלניות בשל הפגיעה של חזית הרכב בצידו של כלי רכב אחר. לנוסע הרכב אין את המנוע שיגן עליו ויספוג את עוצמת המכה ולכן תאונות מסוג מסתיימות לעיתים בפגיעה קשה, גם בתוך העיר כאשר מהירות הנסיעה נמוכה יחסית.

במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לאתר את הצמתים האדומים בכל עיר וישוב וביחד עם ראשי הערים יש לשפר את התשתית שתאפשר השתלבות קלה ובטוחה בצמתים. בנוסף, לנוכחות המשטרתית איך תחליף להעלאת רף ההרתעה והדריכות של הנהגים.

לעתים הצבת מצלמת רמזור עשויה להוביל להגברת ההרתעה וצמצום תאונות הדרכים הנגרמות בשל חצית צומת באור אדום. מיקוד פעילות בצמתים האדומים בערים ובישובים יכול להציל חיי אדם".

תאונות בת ים אור ירוק צמתים