X

בוולפסון ממליצים להקדים ולהתחסן נגד שפעת

המרכז הרפואי וולפסון בחולון קורא לכלל האוכלוסייה להתחסן נגד השפעת על מנת להגן על עצמם ועל יקיריהם

בוולפסון ממליצים להקדים ולהתחסן נגד שפעת
צילום: דוברות וולפסון

עונת החורף מתקרבת, ועמם גם העלייה בשיעורי מחלת השפעת, שהיא מחלה עונתית מדבקת שעלולה להוביל לסיבוכים חמורים ואף למוות. המרכז הרפואי וולפסון בחולון קורא לכלל האוכלוסייה להתחסן נגד השפעת על מנת להגן על עצמם ועל יקיריהם.

"השפעת היא מחלה הנפוצה ברחבי העולם, המתפשטת בעיקר דרך מגע ישיר עם טיפות רסס המופצות כתוצאה מעיטוש או שיעול, או במגע עם חפצים מזוהמים. כל אדם, ללא קשר לגילו או למצבו הבריאותי, עלול לחלות בשפעת ולסבול מתסמינים קשים כמו חום גבוה, כאבים בגוף ותחושת חולשה כללית. בכל שנה, מאות אנשים בישראל מתים מסיבוכי השפעת, ולכן ההתחסנות היא כלי חשוב במניעת המחלה והגנה על האוכלוסייה" מסבירה לימור ששון קופר, מרכזת קידום בריאות העובד וחיסוני עובדים.

"במרכז הרפואי וולפסון כבר החל מבצע החיסונים לעובדי ועובדות המרכז. עובדי מערכת הבריאות הנמצאים במגע ישיר עם מטופלים נמצאים בסיכון מוגבר לחלות ונדרשים להתחסן לא רק לשמירה על בריאותם האישית, אלא גם כדי להגן על המטופלים.
 
"החיסון נגד שפעת נחשב ליעיל ובטוח, והוא מותאם מדי שנה לזני הנגיף החדשים המתגלים ברחבי העולם. גם מי שחלה בשפעת בעבר נדרש להתחסן שוב, מאחר שזני הנגיף משתנים מדי שנה. בנוסף, מחקרים מראים שנשים שהתחסנו במהלך הריון מעבירות חלק מההגנה לתינוקותיהן, שמוגנים גם מספר חודשים לאחר לידתם" מוסיפה לימור.

(בתמונה : אחות אחראית טיפול נמרץ לב, רוזי גרינשפן מתחסנת)

וולפסון חיסון שפעת

art