X

פעוטה טבעה בבריכת נוי בראשון לציון

פעוטה בת שנה במצב אנוש אחרי שטבעה בבריכת נוי בראשון לציון

פעוטה טבעה בבריכת נוי בראשון לציון
צילום: מדא

בשעה 17:57 (שלישי), התקבל דיווח במוקד 101 של מד''א במרחב איילון על פעוטה שטבעה בבריכת נוי בפארק בראשון לציון.

חובשים ופראמדיקים של מד"א יחד עם צוות רפואה של איחוד הצלה, העניקו טיפול רפואי ופינו אל בית החולים וולפסון תוך כדי החייאה, פעוטה כבת שנה במצב אנוש.

חובשת מד"א נור חסונה סיפרה: "הגענו למקום במהירות. סמוך לבריכת הנוי של הפארק שכבה הפעוטה מחוסרת הכרה כשעובר אורח מבצע פעולות החייאה בסיסיות בהנחיית מוקד 101 של מד"א, התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות ומאומצות שכללו עיסויי לב, הנשמות, חיבור למכשיר מפעם (דפיברילטור) ומתן שוק חשמלי באמצעותו, וטיפול תרופתי מתקדם  ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א בדחיפות לבית החולים תוך המשך פעולות החייאה כשמצבה קריטי."

גיא בבלר ואור בריזל חובשי איחוד הצלה מסרו: "עוברי אורח סיפרו כי משו אותה מהבריכה כשהיא ללא דופק ונשימה לאחר שטבעה. בסיוע חובשים נוספים ביצענו בה פעולות החייאה ממושכות. לאחר מכן היא פונתה לבית החולים וולפסון תוך המשך פעולות החייאה ובשלב זה מצבה מוגדר אנוש".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, 13 ילדים טבעו למוות מתחילת השנה. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות (2019-2024) טבעו למוות 95 ילדים. מתוכם 44 פעוטות מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "טביעה מהווה את הגורם השני בשכיחותו בתאונות ילדים. חשוב לזכור שטביעה מתרחשת במהירות ובדממה, ברגע אחד של חוסר תשומת לב. ילד שטובע אינו יכול לקרוא לעזרה או להתריע שהוא בסכנה. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת מים, שומרים על הילדים קרוב, במרחק נגיעה וללא הסחות דעת. הקפדה על הנחיות הבטיחות בבית, בדרך ובמרחב הציבורי, מצילה חיים ויכולה למנוע את האסון הבא".

טביעה ראשון לציון מד"א

art