X

זריקות להרזיה כמו אוזמפיק - אילו מחלוקות יש סביב השימוש בהן?

זריקות ההרזיה עם סמגלוטייד אינן נטולות מחלוקת, למרות יעילותן המוכחת. המבקרים טוענים כי זריקות להרזיה מטפחות תרבות של "תיקונים מהירים". קיים חשש שהם עלולים להפחית את המשמעות של תזונה מאוזנת ופעילות גופנית עקבית בהקשר של ירידה בריאה במשקל. בנוסף, קיים חשש לגבי רישום זריקות הרזיה על ידי מרפאות פרטיות מסוימות לאנשים שאינם זקוקים להן באמת. הדבר מעורר תהיות לגבי הבטיחות והיתרונות של שימוש ממושך בזריקות אלו. כדי להבטיח כי השימוש יהיה בטוח ויעיל, חשוב להשתמש בזריקות אלו בליווי של מומחים, ובשילוב של תוכנית לשמירה על אורח חיים בריא.

זריקות להרזיה כמו אוזמפיק - אילו מחלוקות יש סביב השימוש בהן?
צילום: FREEPIK

מה זה זריקות בטוחות לירידה במשקל?

זריקות להרזיה זמינות בארץ תחת מותגים שונים, כגון מונג'רו, אוזמפיק וסקסאנדה. Ozempic היא תרופה להזרקה שאושרה לטיפול בסוכרת מסוג 2. חלק מתופעות הלוואי שלטיפול זה הוא ירידה במשקל. בעוד שאוזמפיק מאושרת בעיקר לטיפול בסוכרת מסוג 2, וויגובי וסקסנדה אושרו במיוחד לירידה במשקל. וויגובי לרוב ניתנת פעם בשבוע כזריקת סמגלוטייד. זה בעצם גרסה חזקה יותר של Ozampic.

זריקות הרזיה מציגות פתרון פוטנציאלי המאפשר מאבק בהשמנה ובמצבים בריאותיים נלווים. אך חשוב לקיים דיון מעמיק עם רופא מומחה לגבי היתרונות והסיכונים הפוטנציאליים של זריקות להרזיה שאתם שוקלים להשתמש בהן. בעזרת המומחים תוכלו לבנות תוכנית טיפולים עם אסטרטגיות חלופיות שיעזרו לכם להשיג את המטרה שלכם ולרדת במשקל. אלה מורכבים משינויים תזונתיים ואורח חיים שעשויים להיות מיושמים יחד עם הזריקות וגם לאחר סיום השימוש בהן.

היכן ניתן להשיג זריקות להרזיה כמו אוזמפיק?

ירידה במשקל בעזרת זריקות להרזיה של אוזמפיק אפשרית עם מרשם בלבד. זה מרמז על כך שעליכם להתייעץ עם מומחה בעל ניסיון במקרים הדומים לשלכם על מנת להתחיל טיפול מותאם. המומחים של מכון Obesity יכולים להעריך את הדרישות הייחודיות שלכם ולסייע לכם לקבוע האם זריקות הרזיה מתאימות לכם ואיזה סוג (אם בכלל) מתאים לכם ביותר. סביר להניח שהם יערכו היסטוריה רפואית מקיפה יבקשו בדיקה מקיפות שיכולות להציג את מצבכם הרפואי. בנוסף, הם עשויים לבקש בדיקת דם או בדיקות אחרות כדי להבטיח שזריקות הרזיה בטוחות עבורכם.

מתי ניתן להשתמש בזריקות להרזיה?

התאמת סוגי זריקות הרזיה תלויה בנסיבות הייחודיות שלכם. באופן כללי, ניתן לרשום זריקות הרזיה לאנשים העונים על מגוון קריטריונים, כגון:

  • בעלי אינדקס מסת גוף (BMI) של 30 ומעלה, או BMI של 27 ומעלה עם לפחות בעיה רפואית אחת שנגרמת בעקבות משקל רב, כגון לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה או סוכרת מסוג 2.
  • לאחר שניסו לרדת במשקל באמצעות שיטות חלופיות, כולל דיאטה ופעילות גופנית, אך ללא הצלחה.
  • הפגנת נכונות ליישם שינויים באורח החיים, כולל דיאטה ופעילות גופנית, על מנת לשמור על ירידה במשקל.
  • בנוסף לגיל, ההיסטוריה הרפואית בעבר ותרופות אחרות שהאדם נוטל, המומחים יעריכו גורמים נוספים בעת הפגישה וההערכה, אם לרשום מרשם לזריקות לירידה במשקל.

זכרו כי זריקות הרזיה כמו אוזמפיק יכולות להיות שימושיות ביותר, עם זאת, הן אינן תרופת פלא. ירידה במשקל ושיפור הבריאות הם תוצאה של שילוב מספר גורמים. זה כולל שינה טובה, פעילות גופנית סדירה ותזונה מזינה.

** פרסום ממומן

פרסום ממומן זריקות לירידה במשקל

art