X

ג'וקים בבוידעם ואיך נפטרים מהם!

הבוידעם הוא לא רק מונח עתיק ביידיש שכמעט ונשכח, אלא חלל שימושי שניתן למצוא בדירות ובבתים רבים. אותו אזור אפלולי וטחוב, לא רק מאחסן בתוכו מזוודה לא משומשת וציוד קמפינג ישן, אלא גם חרקים משונים וביניהם איך לא – הג'וק. ג'וקים נוהגים למצוא מסתור במקומות מוזנחים שכאלה, כך שהסיכוי שיש לכם כאלה בעליית הגג הוא גבוה. אילו חפצים מושכים יותר ג'וקים בבוידעם, ואיך אפשר להיפטר מהם בצורה קלה ויעילה? אל תגששו באפלה כי סיכמנו לכם כאן את כל המידע החשוב.

ג'וקים בבוידעם ואיך נפטרים מהם!
צילום: FREEPIK

מה מושך ג'וקים להסתתר בבוידעם?

  1. חשוך ואפל – ג'וקים מרגישים הרבה יותר בטוחים ונינוחים במקומות חשוכים ואפלים, מה גם שהבוידעם לא זוכה לביקורים רבים, כך שהוא גם מקום שקט ובטוח עבורם.
  2. לחות וטחב – הסביבה הלחה באזור מספקת מקום נוח לג'וקים, בו הם נוהגים להתרבות ולחיות בהנאה.
  3. מקום מחסה – לא רק שהבוידעם ממוקם בדרך כלל באזור נידח, יש פה חפצים רבים שבהם ניתן להסתתר, להטיל ביצים ולהתרבות ללא כל הפרעה.

איזה סוגי ג'וקים מגיעים לבוידעם בדרך כלל?

סוגי ג'וקים

איך הם נראים

מאפיינים

ג'וק תיקן גרמני

גודלו כ-2 ס"מ בלבד, צבעו חום בהיר

נפוץ במדינת ישראל, אוהב להסתובב במקומות חשוכים ואפלים, נמשך ללחות ואף למוצרי קרטון וחפצים.

תיקן אמריקאי

גדול יחסית, בין 3 – 6 ס"מ בצבע חום, שחור, כהה

נפוץ מאוד בבתים, מגיע בעיקר ממקורות ביוב ומקומות לחים וחמימים. אוהב עליות גג ומקומות מסתור אפלים, יכול לטפס, לעופף ולהגיע לכל מקום.

ג'וק תיקן פסים חום

גודלו בינוני בהשוואה לשני הסוגים האחרים, בערך 3 ס"מ, עם פסים על גופו החום

גדל בעיקר באזורים לחים וחמים, כמו גם בתוך הביוב ובקרבתו, אוהב לשהות במקומות אפלים כמו הבוידעם.

 

ג'וקים בבוידעם? כך תתמודדו עם התופעה

עד שאתם כבר מבקרים במקום שכוח אל הזה, אתם בטח לא רוצים שיקפוץ עליכם ג'וק ענקי ומלחיץ. הנה כמה דברים שיעזרו לכם להימנע מהתופעה הלא נעימה.

  • סדר וניקיון – זה הזמן לשלוף את חומרי הניקוי ולעשות קצת סדר בבלאגן. בדקו עד כמה באמת נחוצים לכם החפצים שמאוחסנים בחלל, ממה אפשר להיפטר ומה צריך לנקות.
  • אוורור וסתימת חורים – למרות שהמקום לא בדיוק נמצא על הדרך שלכם, כדאי לבקר בו מדיי פעם, לאוורר את הדלת או פתח האחסון ולדאוג לסתימת חורים בקירות, בפתחים ובחריצים.
  • הדברה מקצועית – הזמינו מדביר לביצוע הדברת ג'וקים באופן מקצועי. בגלל שהמקום יחסית מוזנח ו"נשכח", המדביר יניח מלכודות ייעודיות ללכידת הג'וקים שנמצאים שם, וכן ישתמש בחומרי הדברה בטוחים ומאושרים לשימוש.

הרחיקו את החפצים הבאים מהבוידעם (וכך תפחיתו את הסיכוי להופעתם):

  • אריזות מזון או מזון – זה כנראה המקום הגרוע ביותר בבית לאחסן בו פרטי מזון, גם אם נדמה לכם שאטמתם אותם היטב, או שהם ארוזים בקופסאות עמידות מקרטון או מפלסטיק. זה חל גם לגבי בקבוקי שתייה, מיצים, סוכר, שוקו ופריטים מתוקים באריזה.
  • מוצרים ישנים – אל תאחסנו בבוידעם מוצרים ישנים ומתפרקים, החל ממוצרי עץ ועד לפריטי ביגוד ישנים, מצעים או שמיכות. ג'וקים נמשכים אל סיבי הבד ואוהבים לשהות שם ולהתרבות.
  • מוצרים מנייר, קרטון – ג'וקים מסוימים נמשכים לניירות וקרטונים, ואף ניזונים מהם. זה נוגע גם לספרים חדשים וישנים, קלסרים וחומרי לימוד. רצוי לאטום את החפצים בתוך פלסטיק עמיד ולא בקופסה מקרטון.

כך תשמרו על הבוידעם שלכם נקי מג'וקים לתקופה ארוכה

  1. תחזוקה שוטפת – למרות שהבוידעם פחות נגלה לעיניכם או לעיני האורחים שלכם, השתדלו להכניס את המקום לשגרת הניקיון הקבועה שלכם. כך שאתם לא פוסחים על ניקיון אבק, אוורור, שטיפה וסדר במקום, בדיוק כמו בשאר המקומות בבית.
  2. סינון ומיון החפצים – מומלץ לפחות פעמיים בשנה לעבור על החפצים בבוידעם ולמיין אותם, כדי להקטין את הסיכוי למקומות מסתור לג'וקים. לא פעם תגלו שאתם מאחסנים שם חפצים שאין לכם כל עניין בהם, או להיפך, שהם פתאום שימושיים.
  3. הדברה תקופתית – הדברה תקופתית שמבוצעת באופן מקצועי ע"י חברת הדברה, היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להרחקת ג'וקים לתקופה ממושכת, גם ממקומות מעוררי עניין עבורם כמו הבוידעם.

הדברה ירוקה בבוידעם - יש דבר כזה?

כשחושבים על הדברת ג'וקים מיד עולה המחשבה על כימיקלים וריחות חריפים באוויר, שאף עלולים לסכן את בני הבית. אך בפועל הדברה ירוקה היא שיטה המבטיחה אזור נקי מג'וקים, ומצד שני אינה פוגעת בסביבה בה יש חיים.
כך שאם יש לכם בבית ילדים קטנים, חיות מחמד, נשים בהיריון או שאתם אפילו חוששים מפני שימוש בחומרים מזיקים, הדברה ירוקה היא הדרך הבטוחה עבורכם ועבור הסביבה.
גם אם בני הבית אינם ניגשים לבוידעם באופן ישיר, זה עדיין לא אומר שהחומרים הכימיים אינם בעלי השפעה כלפי הסביבה. בדיוק בגלל זה שיטת הדברה ירוקה הפכה למועדפת בקרב חברות הדברה ולקוחותיה, עם אפקט השפעה מצוין כלפי המזיקים, תוך שמירה על סביבת הבית והמשפחה.

 5 סיבות טובות לביצוע הדברה בבוידעם!

  1. זיהוי הג'וק – הידעתם? לא כל ג'וק עמיד בפני כל שיטות ההדברה, למעשה ג'וקים מסוימים כמו תיקן גרמני צריך טיפול ממוקד וייעודי, אחרת לא תצליחו לחסל אותו. רק מדביר מקצועי יודע איך לטפל בכל זן, בדרך הטובה ביותר.
  2. התפשטות – אם לא תטפלו בבעיית הג'וקים והביצים שלהם בבוידעם באופן יסודי, אתם צפויים לסבול מכמות רבה ובלתי נסבלת של ג'וקים שיתפשטו בכל הבית.
  3. רמת יעילות – עם כל הכבוד לתרסיס הביתי שרכשתם בסופר, אין זה משתווה לטיפול המקצועי, לחומרי ההדברה ולידע הרב שיש למדביר מקצועי, שיודע לטפל בבעיה הנוכחית ולמנוע את חזרתם למקום.
  4. שימוש בטוח – כשמדובר בהדברה ובשימוש בחומרי הדברה, תמיד כדאי ללכת על בטוח. גם כאן מדביר מורשה ובעל רישיון, משתמש רק בחומרי הדברה מאושרים ובטוחים לשימוש.
  5. שקט נפשי – הימצאות של ג'וקים בבית זה אף פעם לא בשורה טובה, וזה לא משנה היכן הם נמצאים. הזמינו מדביר מקצועי למען השקט הנפשי שלכם, וההיגיינה בבית.
פרסום ממומן ג'וקים מדבירים

art