X

אור ירוק: "בת ים המסוכנת ביותר להולכי רגל"

נתוני אור ירוק חושפים מספרים מדאיגים ונתון אחד מפתיע לרעה: בת ים היא העיר עם הכי הרבה הולכי רגל שנפגעו בתאונות

אור ירוק: "בת ים המסוכנת ביותר להולכי רגל"
צילום: אור ירוק

בת ים  היא העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק.

ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל (למ"ס) נעשה על פני חמש השנים האחרונות המלאות (2023-2019) בהשוואה לכל 1,000 תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים

בבת ים נפגעו 465 הולכי רגל בחמש השנים האחרונות– 0.72 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים בכל שנה בממוצע.

הערים המדורגות מיד אחרי בת ים ברשימה: תל אביב, עכו, עפולה, חיפה וירושלים. 

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה מאחר ואין להם שלדת ברזל שתגן עליהם. בכל מפגש בין הולך רגל לכלי הרכב הולך הרגל תמיד יפסיד. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים נתנו עדיפות לכלי הרכב על חשבונם של הולכי הרגל במשך שנים והתוצאות הקשות בהתאם. חייבים לשנות את סדר העדיפות מהיסוד. יש לתכנן את תשתיות התחבורה העירוניות מנקודת מבטם ובטיחותם של הולכי הרגל. ככל שנפריד את הולכי הרגל מכלי הרכב, תחושת הבטיחות והבטחון האישי יגברו ויותר יבחרו לעשות שימוש ברגל על פני כי רכב אחרים. שנת 2024 היא מהקטלניות בעשור האחרון להולכי הרגל וזה מחייב את כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש להתעורר ולפעול למען הצלת חיי אדם".

אור ירוקטבלת הולכי הרגל שנפגעו בתאונותצילום: אור ירוק

אור ירוק בת ים נפגעים הולכי רגל

art