n
דף הבית / מומלצים / כל מה שאתם צריכים לדעת על SUV

כל מה שאתם צריכים לדעת על SUV

המונח 'SUV' הוא אחד החמים בתעשיית הרכב, והוא למעשה ראשי תיבות של Sports Utility Vehicle. הכוונה היא לסוג של מכונית שיושבת גבוה מעל הקרקע ולעתים קרובות מגיעה עם הנעה 4X4 ועיצוב קשוח.
כמובן שזה רק על קצה המזלג. מהו SUV ולמה הוא כל כך פופולרי? הנה כל התשובות.

5
תמונה: רכבי צרי

מה המשמעות של SUV?

'SUV' הוא מונח אמריקאי שבמקור שימש לתאר רכבים עם הרבה מקום לנוסעים ותא מטען גדול, שמסוגל לנהוג על פני שטח לא חלק. בעבר, רכבים אלה נועדו באופן כמעט בלעדי לאנשים שמבלים את סופי השבוע שלהם באופן ספורטיבי, ורוצים להוביל לשטח דברים כמו קייאק או אופני הרים.

כיום, המונח מדבר על מגוון רחב הרבה יותר של מכוניות. חלק מדגמי ה-SUV קטנים מאוד, כמו פורד אקוספורט, ויש גם רכבים גדולים, כמו ריינג' רובר. קיימים גם דגמים עם ביצועים של רכבי ספורט יוקרתיים – פורשה קאיין, למשל.

בתוך הספקטרום הרחב הזה, יש כמה דברים שמשותפים לכל רכבי ה-SUV ומבדילים אותם מסוגים אחרים. לכולם יש מתלים שמעמידים אותם גבוה מעל הקרקע, יותר מאשר מכונית רגילה או האצ'בק. כמו כן, רבים מהם זמינים עם הנעת ארבעה גלגלים.

מה ההבדל בין רכב SUV להאצ'בק?

לרכב שטח SUV יש מתלים מוגבהים, כלומר המרווח שלו מהקרקע גבוה לעומת האצ'בק. תוספת הגובה מעניקה את המרחב הדרוש לנסיעה על פני שטח קשים. זהו יתרון גם על כביש סלול, בזכות שדה הראייה הנרחב. לצד זאת, יש אנשים שפשוט אוהבים את ההרגשה של ישיבה גבוהה מאחורי ההגה.

ביחס להאצ'בק, רכבי SUV נוטים להציע יותר מקום לנוסעים ולמטען. כמו כן, יש דגמים רבים של SUV עם שבעה מושבים, בעוד שבמרבית ההאצ'בקים הגדולים יש רק חמישה.

מה ההבדל בין רכב SUV לקרוסאובר?

המונחים 'קרוסאובר' 'SUV' הם כמעט נרדפים. הבחירה בשם היא עניין של העדפה, בין אם מצד מותגי הרכב או הצרכנים. אם בכל זאת מחפשים משהו שמייחד את הקרוסאובר מה-SUV: קרוסאובר בדרך כלל מעט קטן ונמוך יותר, וגם פחות סביר שיש לו הנעה לארבעה גלגלים.

למה רכבי SUV כל כך פופולריים?

רכבי שטח הפכו פופולריים מאוד ב-20 השנים האחרונות בערך. הם מבוקשים במיוחד כרכבים משפחתיים, כאשר אנשים רבים מעדיפים אותם על פני בחירות מסורתיות יותר כמו MPV (רכבים רב תכליתיים).

ישנן מספר סיבות לפופולריות של רכבי שטח SUV. לרוב הם מרווחים ומעשיים יותר ממכונית אסטייט או האצ'בק בגודל דומה. המתלים המוגבהים שלהם ותנוחת הישיבה הגבוהה יותר יכולים להקל על הגישה לאנשים עם בעיות ניידות, ולגרום לכך שלא תצטרכו להתכופף כדי לשים את ילדיכם במושבי ילדים.

בנוסף, רבים אוהבים את התדמית הקשוחה של רכב SUV או את תחושת הבטיחות שמכונית גדולה ויציבה יותר יכולה להעניק.

האם בכל רכבי ה-SUV יש הנעת ארבעה גלגלים?

יש רכבי שטח עם הנעה בארבעת הגלגלים ובאחרים אין. בדרך כלל, בדגמים קטנים יותר יש הנעה בגלגלים הקדמיים בלבד, וניתן לשדרג במחיר גבוה יותר. לעומת זאת, רוב הדגמים הגדולים מגיעים עם הנעת ארבעה גלגלים כסטנדרט.

הנעת ארבעה גלגלים פירושה שהמנוע שולח כוח לכל ארבעת הגלגלים – ואלה דוחפים את המכונית. זה שימושי ביציאה לשטח ומעניק בטיחות וביטחון נוספים גם בנסיעה בכביש חלק. מכיוון שכוח המנוע מתפזר בין ארבעה גלגלים, ולא בין שניים, הצמיגים נוטים פחות לאבד את אחיזתם ולהסתחרר.

מה ההבדל בין SUV לרכבי 4X4?

המונח '4X4' הוא פשוט דרך נוספת להתייחס להנעת ארבעה גלגלים. כלומר, אין הבדל בינו לבין SUV. שניהם מתייחסים למכונית עם גובה נסיעה רב ועיצוב ספורטיבי. עם זאת, רכב SUV הוא ביטוי יותר מודרני.

האם לרכבי SUV יש חסרונות?

רכבי שטח SUV עולים יותר מאשר מכונית האצ'בק או אסטייט בגדלים דומים. בעבר, בהיותם גבוהים יותר ולעיתים כבדים יותר, רכבי SUV בדרך כלל צרכו יותר דלק ופלטו יותר פחמן דו חמצני, אך כיום המצב שונה לגמרי. למעשה, חלק מהדגמים מגיעים עם צריכת דלק יעילה מאוד.

פרט נוסף שכדאי להזכיר לסיום: כיום יש המון רכבי שטח SUV היברידיים או חשמליים, כך שאתם נהנים ממגוון אפשרויות רחב במיוחד בבחירת הרכב הבא.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות