n
דף הבית / מומלצים / חמש דרכים לגינה המושלמת

חמש דרכים לגינה המושלמת

גינה בחצר הבית היא אחד מהמאפיינים שרבים מאיתנו רוצים במיוחד. היא מספקת רגעי נחת ושלווה שאין שני להם, מאפשרת ישיבה נוחה וממושכת עם משפחה וחברים, ומוסיפה לבית רובד נוסף וקסום. אך כל הטוב הזה שבגינה לא נוצר מעצמו, ויש לטפח ולהשקיע בה על מנת לקטוף מפירותיה. אם כן, כיצד ניתן להפוך שטח גינה רגיל בחצר הבית, לגינה המושלמת? המשיכו לקרוא.

פרוייקט-גינת-יוקרה
קרדיט: שירת העשבים

1. דשא סינטטי

דשא סינטטי הוא אחד מהפתרונות הטובים ביותר לגינה מושלמת. הצבע הירוק שלו, שנפרס על פני שטח הגינה, מקפיץ באופן מידי את החשק לצאת לנשום את אוויר הגינה. הוא מתאים כמעט לכל קרקע, וגם לגינות שבהם לא ניתן לגדל דשא רגיל – מסיבה כזו או אחרת.

עלות הכנת הדשא הסינטטי והתשתית שלו מעט יקרה, מה שגורם לאנשים רבים להעדיף דשא רגיל וטבעי על פניו. אך בהסתכלות כוללנית יותר, עלויות התחזוקה השוטפת וההוצאות הנלוות לדשא הסינטטי, נמוכות בהרבה מאלו של הדשא הרגיל. כך, מי שמתכנן לפרוס דשא לתקופה ממושכת בגינה שלו, ובכוונתו לממש את מלוא הפוטנציאל שבו לשנים רבות – אין ספק שגם מהבחינה הכלכלית דשא סינטטי הוא הפתרון האידיאלי.

2. בחירת צמחייה נכונה

חוץ מהדשא הסינטטי, אין כמעט חולק על כך שצמחים ופרחים מוסיפים רבות לאווירה שבגינה. אך על מנת להפיק את המיטב מהגינה, ועם זאת לא להשתעבד לטיפולים והתחזוקה שהיא דורשת, רצוי מאוד לבחור נכון את סוגי הצמחים והעצים לאופי הקרקע והאזור. הקדשת מחשבה בטרם עת על עניין זה, תפחית מכם עבודות גיזום וטיפוח תקופתיות וממושכות.

3. מערכת השקיה

כאמור, ישנם אנשים שמסתכלים על תמונה חלקית בלבד, ומתוך מחשבה שהם נמנעים מבזבוז כספים מיותרים, הם מקבלים דווקא את התוצאה ההפוכה. הדבר נכון ביחס להעדפת דשא סינטטי על פני דשא רגיל, בלי הקדשת מחשבה על עלות הטיפוח והתחזוקה, וכן הוא נכון ביחס למערכת השקיה.

מערכת השקיה, אמנם דורשת השקעת מסוימת בשלב הקמת הגינה, אך היא תחזיר את ההשקעה בפירוש לאחר זמן לא רב. מערכת ההשקיה תספק לכל צמח ועץ את כמות המים המדויקת שהוא צריך, וכך, הם יוכלו לגדול בצורה אידיאלית, לצמוח ולפרוח. כמו כן, על ידי שימוש במערכת ההשקיה יתבטל החשש שתשכחו או תתעצלו לצאת להשקות את הגינה, ותוכלו להיות רגועים שהגינה שלכם הולכת ומתפתחת. חשוב לזכור – גם אם משתמשים בדשא סינטטי, חשוב לספק מים לשאר הצמחייה בגינה.

4. שימוש באביזרים ואלמנטים מתאימים

יחד עם הדשא הסינטטי והצמחייה, ניתן להכניס לגינה גם אלמנטים נוספים, שיכולים להוסיף לאווירה כפרית וירוקה. אלמנטים אלו, יכולים להיות אבנים וסלעים לצידי השביל, חלוקי נחל אלגנטיים שימלאו חללים מסוימים וגדרות במבוק לחציצה והפרדה בין מתחמים, או סתם לייפוי קירות האבן.

כמו כן, ניתן להכניס לגינה גם מרכיבים נוספים – כדי לייצר אווירה ספציפית עם נגיעות אישיות. כאן, השמיים הם הגבול: ניתן למקם כדים בצורות ובגדלים שונים, לפידי במבוק, ספסלי וכורסאות נוי, ריהוט, ועוד שלל אפשרויות.

5. תאורת חוץ

אי אפשר לעמול על גינה מפוארת מבלי לחשוב על פתרון טוב עבור שעות הלילה, בטח כשמשלבים בגינה דשא סינטטי. לכן, בשלב תכנון התאורה, נסו להתאים גופי תאורה שהולמים ומתאימים למטרת ההארה, האזורים בהם אתם חפצים לאור חזק יותר, ואזורים שתעדיפו להשאיר מעומעמים. בנוסף, רצוי מאוד לתכנן מראש את נקודות החשמל, כדי להימנע מפיזור של כבלי חשמל מיותרים.

שירת העשבים – קצת עלינו

אם אתם חפצים במידע נוסף על תכנון גינה, לרבות פריסת דשא סינטטי, תאורה ורהיטים נלווים לגינה – צרו איתנו קשר עוד היום, ותהנו משירות אמין ומקצועי, ומציוד גינה ברמה הגבוהה ביותר. אתם מוזמנים לבקר באתר הבית שלנו – חפשו בגוגל: שירת העשבים דשא סינטטי.

דשא-סינטטי
קרדיט: שירת העשבים

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: רוי שוקולד

מתנות ליום הולדת מפנק

תפריט נגישות