n
דף הבית / מומלצים / הכל על הקשר בין פלטפוס לכאבים בכף הרגל

הכל על הקשר בין פלטפוס לכאבים בכף הרגל

רגליים שטוחות הוא מצב שכיח, שבו הקשתות בכפות הרגליים קורסות או לא מתפתחות מלכתחילה (פלטפוס מולד). למרבה הצער, לעיתים קרובות הבעיה כרוכה באי נוחות וכאבים.
למה פלטפוס גורם לכאבים, ואיך ניתן למנוע אותם או להתמודד איתם? אנחנו כאן כדי לעזור לכם להבין.

close-up-old-patient-with-pain
קרדיט לתמונה Freepik

גורמים נפוצים לפלטפוס

  • גנטיקה – אנשים עם היסטוריה משפחתית של רגליים שטוחות נוטים יותר לרשת את המצב. הסיבה לכך היא שמבנה כפות הרגליים, כולל הקשתות, נקבע על ידי גורמים גנטיים.
  • פציעה או טראומה – פגיעה בעצמות, בגידים או ברצועות של כפות הרגליים עלולה להוביל לקריסת הקשתות.
  • מצבים ניווניים – למשל, דלקת פרקים גורמת נזק למפרקים, כולל אלה בכפות הרגליים, מה שעלול להוביל לאובדן התמיכה בקשת.

חשוב לציין שכפות רגליים שטוחות יכולות להופיע אצל ילדים ומבוגרים כאחד. בילדים, הקשתות בדרך כלל אינן מתפתחות במלואן עד גיל 6 או 7. עם זאת, אם הן לא מתפתחות גם אחרי שלב זה, זה סימן לפלטפוס. בקרב מבוגרים, כפות רגליים שטוחות יכולות להתפתח עם הזמן עקב גורמים כמו עלייה במשקל, הזדקנות ומאמץ.

כיצד כפות רגליים שטוחות מובילות לכאבים?

כאשר קשתות הרגליים שטוחות או ממוטטות, נגרם פיזור לא אחיד של המשקל על פני כפות הרגליים. התוצאה היא לחץ מוגזם על אזורים מסוימים, כגון העקבים, כריות הרגליים והחלק הפנימי של הקרסוליים. עם הזמן, מתח  זה יכול להוביל לאי נוחות וכאב.

בנוסף, פלטפוס יכול להשפיע על יישור הרגליים, הקרסוליים ואפילו הרגליים. היעדר תמיכה בקשת עלול לגרום לכפות הרגליים להתגלגל פנימה בצורה מוגזמת, מצב המכונה פרונציה יתר ומשפיע על המנח הטבעי של הגפיים התחתונות. זה עלול לגרום לבעיות כמו דלקת בכף הרגל, דלקת בגיד אכילס וכו', אשר כרוכות בכאבים עזים ומקשות על ביצוע פעולות כגון הליכה או ריצה.

פלטפוס עשוי גם לתרום להתפתחות של בעיות אחרות בכף הרגל, כגון בוניונים וקורן.

איך ניתן לטפל בבעיה?

בעוד שכפות רגליים שטוחות אינו מצב הפיך, קיימות אפשרויות טיפול שונות כדי להקל על הכאבים בכף הרגל ולשפר את התפקוד הכללי.

שימוש במדרסים מותאמים אישית הוא פתרון יעיל מאוד. התקנים אלה נועדו לספק תמיכה נוספת לקשתות ולסייע בחלוקת המשקל באופן שווה יותר. תרגילי פיזיותרפיה הם אפשרות טיפול יעילה נוספת. מטרתם לחזק את השרירים והרצועות בכפות הרגליים ובקרסוליים, לשפר את יציבותם ולתמוך בקשתות.

במקרים בהם רגליים שטוחות גורמות לכאבים עזים ופוגעות בפעילות היומיומית, ניתן לשקול התערבות כירורגית. פרוצדורות כירורגיות לפלטפוס כוללות בדרך כלל שחזור הקשת או יישור מחדש של העצמות בכפות הרגליים. אפשרות זו שמורה בדרך כלל לאנשים שלא זכו להקלה מטיפולים בסיסיים.

חשוב לציין כי בחירת הטיפול תלויה בחומרת המצב ובצרכים הספציפיים של המטופל/ת.

טיפים לניהול כאבים בכף הרגל

נעליים מתאימות – חפשו נעליים המספקות תמיכה טובה לקשת וריפוד, כדי למזער את ההשפעה השלילית על כפות הרגליים. הימנעו מנעלי עקב ובחרו בנעליים עם מרווח ניכר באזור האצבעות, כדי לאפשר להן לנוע באופן טבעי. כאמור, לזוג שאתם בוחרים כדאי להוסיף מדרסים, לנוחות מקסימלית

מתיחות – כדאי להקפיד את תרגול קבוע של מתיחות, במיוחד עבור שרירי השוק, גיד האכילס ורצועת הפלנטר, כדי לשפר את הגמישות ולהפחית את ההשפעה השלילית. תרגילים אלו יכולים להיעשות לפני ואחרי פעילות גופנית, או בכל פעם שמתעוררים כאבים בכף הרגל.

מריחת קרח על האזור הפגוע יכולה לעזור להפחית דלקת ולהקל על הכאב. השתמשו בשקית קרח או בשקית של אוכל קפוא, עטוף במגבת דקה, והצמידו אותה על לאזור הכואב למשך כ-15 דקות בכל פעם. ניתן לעשות זאת מספר פעמים ביום לפי הצורך.

בנוסף לאסטרטגיות הללו, חשוב להקשיב לגוף ולהימנע מפעילויות המחמירות את הכאבים בכף הרגל. אם תרגילים או תנועות מסוימים גורמים לאי נוחות, שנו אותם או הימנעו מהם לחלוטין.

בשורה התחתונה, עם אבחון וטיפול נכונים, אנשים עם רגליים שטוחות יכולים לנהל את הסימפטומים שלהם ולנהל חיים נטולי כאב. הבנת הקשר בין פלטפוס לכאבי רגליים היא הצעד הראשון במסע הזה.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות