n
דף הבית / מומלצים / הולכים לעבור השתלת שיניים? – מה מצפה לכם וכיצד להיערך?

הולכים לעבור השתלת שיניים? – מה מצפה לכם וכיצד להיערך?

במידה ורופא השיניים שלכם בישר לכם כי אתם צריכים לעבור השתלת שיניים בקרוב, אל חשש – אתם לא לבד. מיליוני אנשים כבר עברו הליך רפואי זה, ואינספור ממשיכים לעבור מדי שנה. ההליך כיום מתקדם ביותר, בטוח לחלוטין ומספק פתרון אידיאלי למצבים בהם מאבדים שן או מספר שיניים.
מה מצפה לכם במסגרת תהליך השתלת השן/שיניים וכיצד צפוי להיראות ההליך? אילו סוגים מיוחדים של השתלות שיניים זמינים כיום בארץ, אותם כדאי להכיר לפני שסוגרים את כל הפרטים?

close-up-dental-tools-clinic
קרדיט ל freepik

השתלת שיניים – מה צפוי לכם וכיצד ייראה התהליך?

קיימים סוגים שונים של השתלות שיניים, בהמשך נציין כמה מהם. אך במידה ואתם הולכים לקראת השתלה "רגילה" וסטנדרטית, מצפים לכם כמה שלבים שונים –

בתור התחלה, רופא השיניים המתמחה בתחום יבדוק את מצב צפיפות עצם הלסת שלכם במיקום המיועד. במידה והעצם שם דלילה מדי, ייתכן כי תצטרכו לעבור הליך מקדים המכונה "הרמת סינוס". במסגרת הרמת סינוס מעבים ומחזקים את עצם הלסת, על מנת שזו תוכל לקלוט בצורה יציבה ובטוחה יותר את השתל הדנטלי.

במידה ועצם הלסת מספיק חזקה וצפופה (או מספר שבועות/חודשים לאחר הרמת הסינוס), השלב הראשון בהשתלה יהיה החדרה של שתל דנטאלי – בורג זעיר מחומר מיוחד, אל תוך עצם הלסת. השתל כולל חלק הטבוע בעצם ונקלט אליה, וחלק נוסף הנשאר בולט מחוץ לחניכיים. לאחר תקופה קליטה מסוימת (בה עצם הלסת מתעבה סביב השתל וקולטת אותו), במהלכה גם שוקדים על הכנת כתר המדמה באופן מושלם את השן המקורית שלכם – נראה כמוה ומעוצב בדיוק בצורה שלה – מגיעים לשלב האחרון במסגרתו מדביקים את הכתר אל המבנה, המחובר כאמור אל השתל הנמצא כבר בתוך העצם.

כך, מתקבל כתר חדש אשר מקובע אל הלסת בצורה חזקה, יציבה ועמידה, בדיוק כמו שן רגילה. והנה, קיבלנו את הפתרון האולטימטיבי להחלפת שיניים שאבדו…

 

סוגים מיוחדים של השתלות שיניים

התהליך הכולל שתואר לעיל נפרס בדרך כלל על פני כמה חודשים. במקרים מסוימים ניתן לעבור הליך של השתלות שיניים ביום אחד. הליך זה רלבנטי רק עבור מי שעצם הלסת שלו מספיק חזקה וצפופה, ונדרשת כאמור בדיוקה מקדימה על מנת לקבוע את ההתאמה. בכל מקרה, השתלות שיניים ביום אחד מאפשרות למטופל/ת לצאת מהמרפאה כבר באותו היום עם שן מושתלת חדשה וזמנית, אותה מחליפים לאחר מכן בכתר הקבוע.

במקרים מורכבים ומסובכים יחסית, כדאי לבחון את האפשרות של השתלת שיניים ממוחשבת. זו נעשית באמצעות הדמיה מתקדמת המבטיחה לרופא המבצע דיוק מירבי בהחדרת השתלים ובתהליך כולו. גם כן אפשרות מתקדמת אשר עשויה להיות הרלבנטית והמתאימה ביותר במקרים מסוימים.

בכל אחד מהמקרים הללו, ההתאמה שלנו כמטופלים לעבור את אותה השתלת שיניים "מיוחדת" צריכה להיקבע על ידי רופא שיניים מקצועי המתמחה בין השאר גם בהשתלות שיניים.

שיהיה בהצלחה!

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: FREEPIK

השכרת למבורגיני בדובאי

תפריט נגישות