דף הבית / חדשות העיר ראשי / עשר שנות עשייה של בטיחות בדרכים בראשון לציון

עשר שנות עשייה של בטיחות בדרכים בראשון לציון

רונן דמארי

 

פעילי "אור ירוק" הפכו בשנים האחרונות לחלק מהנוף העירוני: בריאיון ל"גל גפן" אומר מנהל המועדון בעשור האחרון, אברהם הובר: "המצב  בכבישים מחייב פעילות נמרצת של כל מי שאכפת לו ורוצה להציל חיי אדם".

מועדון "אור ירוק" בראשון לציון מוביל את תחום הבטיחות בדרכים בעיר כבר עשר שנים ומופעל מטעם עמותת אור ירוק ותנועת של"מ במגוון פעילויות העוסקות בנושא. לאחרונה ציין המועדון עשר שנות פעילות בטקס חגיגי במעמד ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, מנכ"לית תנועת של"מ, אורנית דקל ומנהל מועדון אור ירוק בעיר, אברהם הובר.

במסגרת הפעילות של מתנדבי המועדון מועברות הרצאות, הדרכות ופעילויות שונות בנושאי זהירות בדרכים לאלפי ילדים, מבוגרים, אזרחים ותיקים ומוסדות שונים בעיר. מועדון אור ירוק בעיר מפעיל מערך של כ-50 מתנדבים.

במהלך הטקס שנערך במתנ"ס רמת אליהו בעיר, חולקו מגני תודה והערכה לארבעה ממתנדבי המועדון הפעילים והוותיקים, אבי מנור, משה טל, מנשה נווה ומיכה גלבוע. המגנים הוענקו להם על ידי קינסטליך, קיטה, דקל והובר, כאות הערכה לפועלם ולמסירותם לנושא הבטיחות בדרכים וההתנדבות בעיר. באירוע השתתפו מתנדבים רבים בעבר ובהווה של המועדון ולכולם הוענקה תעודת הוקרה לציון עשר שנות הפעילות.

מבין המיזמים הרבים שהמועדון קידם בעיר במהלך השנים, בולט מיזם 'סע לשלום' ובמסגרתו נתיבי ההורדה הבטוחה סמוך למוסדות החינוך.

הובר המפעיל את פעילות המועדון מביתו ברחוב הפרס הראשון, אמר השבוע ל"גל גפן": "העיסוק בבטיחות בדרכים שווה להצלת חיי אדם – חד משמעית. אם אנחנו נצליח לשכנע ילד או מבוגר שהעיניים שלו לא יהיו על הטלפון כשהוא חוצה כביש או נוהג, נצליח להציל חיי אדם. את זה נוכל לעשות באמצעות הסברה החל מהגיל הרך ועד לגיל הבוגר. לא פעם אני רואה אנשים מבוגרים חוצים מעבר חצייה עם טלפון ביד והעיניים שלהם על המסך ותאר לעצמך שהנהג שמתקרב למעבר החצייה עושה את אותו הדבר – זו תאונה בלתי נמנעת. אנשים צריכים פשוט להכיר את הסביבה".

 

-למי מיועדת הפעילות ההתנדבותית?

"הפעילות מתאימה לכל קבוצות הגיל, אבל מטבע הדברים מתאימה יותר לגמלאים, לאנשים שיש להם רצון להעביר מסר מציל חיים. אנחנו מעבירים את ההדרכות, מציידים אותם בחומרים, המתנדבים צריכים רק רצון להציל חיים".

 

-כמה מתנדבים יש למועדון בראשון לציון כיום?

"כיום יש לנו 48 מתנדבים, היינו כבר 60 אך ירדנו במספר, אנחנו רוצים למלא את השורות ולחדש אותן".

 

-מה נותן לך את הכוח לנהל את המועדון במשך עשור?

"האכפתיות והמצב בכבישים. ציינו רק בשבוע שעבר 22,741 חללים במערכות ישראל – 33,340 הרוגים בתאונות דרכים. אלו אנשים שאין להם יום זיכרון ואין להם משמרי כבוד וגינוני טקס ואירועים. הפעילות במועדון מתאימה לאנשים שרוצים לתרום ויכולים להקדיש כארבע שעות בחודש, זה בהחלט מכובד ומספיק".

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מועדון אור ירוק בראשון לציון תרם באופן משמעותי לשיפור מצב הבטיחות בדרכים בעיר. המועדון הפעיל מימש את חזונה של העמותה ליצירת חברה אזרחית תורמת, פעילה והומה. אנו באור ירוק, מעריכים ומוקירים את פועלו של המועדון ושל המתנדבים הרבים שמלווים את העמותה לאורך השנים בהובלתו של אברהם הובר, שהתבלט ביכולותיו וברצונו העז להשפיע ולתרום וקידם את המועדון רבות. אנו רואים בהסברה לבטיחות בדרכים נדבך חשוב ומכריע בצמצום התאונות והנפגעים – ככל שיותר ויותר אנשים יחשפו לתכנים המעודדים התנהגות בטוחה בדרכים כך נוכל להבטיח שיותר אנשים יגיעו הביתה בשלום".

בשנה הקודמת, שנת 2018 נפגעו בראשון לציון 344 בני אדם בתאונות דרכים, אדם בכל יום בממוצע. מבין הנפגעים ארבעה בני אדם נהרגו בעיר ו-47 נפצעו באורח קשה. 46 מבין הנפגעים בעיר ב-2018 היו ילדים (0-14), 64 צעירים (15-24) ו-54 קשישים. 82 מבין כלל הנפגעים בעיר נפגעו כהולכי רגל.

 

תושבים המעוניינים ליטול חלק הפעילות מוזמנים ליצור קשר עם אברהם הובר בנייד – 0544715868.

אברהם נושא דברים. צילום: פרטי
ראש העירייה, מנכלית שלמ, מנכל אור ירוק אברהם. צילום: פרטי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות