דף הבית / חדשות העיר ראשי / כנס השפה העברית ה-13 בראשון לציון יוצא לדרך

כנס השפה העברית ה-13 בראשון לציון יוצא לדרך

הכינוס ה-13 של "לשון ראשון", אירוע הלשון היחיד מסוגו בישראל, יוצא לדרך הפעם בסימן "עברית בתנועה מתמדת".

העברית היא שפה עתיקה-חדשה, רבת שנים וצעירה בעת ובעונה אחת. מאז מהפכת תחיית הלשון ועד ימינו היא נמצאת בתנועה מתמדת של שינויים וצמיחה. בשלל אירועי תרבות עם מיטב אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים יציג השנה הכנס את השינויים שעברה השפה לאורך השנים מזוויות מרתקות ומגוונות.

הכנס יתפרש על פני ארבעה ימים, במהלכם יתקיימו מופעים מוזיקליים ייחודיים לצד דיונים  העוסקים בתנועתה המתמדת של השפה מזוויות שונות:

רז  קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון: "עיריית ראשון לציון גאה להמשיך את המסורת זו השנה ה-13 ולפתוח את כנס השפה העברית. השנה יכלול הכנס מופעים ייחודיים ומפגשים יוצאי דופן. אני מזמין את הקהל להגיע בהמוניו ולחגוג עמנו את חגיגת השפה העברית ".

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות, ליאל אבן זהר: "כנס השפה העברית הוא אחד המסורות היפות והחשובות בעיר. הכנס השנה פונה לקהלים נוספים וחדשים וזוכה לשיתוף פעולה פורה מהצוותים החינוכיים ומהתלמידים בעיר שיהפכו לחלק בלתי נפרד מהכנס. אני מזמינה את כולם להגיע ולחגוג עמנו את חגיגת השפה העברית."

בין האירועים:

# הפקת המקור המוזיקלית וההומוריסטית, "דיבור צפוף", תפתח את הכנס ב-6 בפברואר ותעסוק בשפה דרך הסלנג הצה"לי, אשר השפיע ושזר אינספור ביטויים בשפה העברית. בערב זה, בעיבודו המוסיקלי של חמי רודנר, ישולבו מיטב להיטי הלהקות הצבאיות בביצועים סוחפים ויוצאי דופן של מירי מסיקה, משה אשכנזי, ניקי גולדשטיין, קובי אפללו  ורמי קלינשטיין.

קובי_אפללו. צילום: מאיה סלע
קובי_אפללו. צילום: מאיה סלע
רמי_קלינשטיין. צילום:  פזית עוז
רמי_קלינשטיין. צילום: פזית עוז

# "אם בלשונות", אברהם טל, מהיוצרים והזמרים החשובים והמשפיעים בישראל, בשיתוף פעולה מוזיקלי ראשון עם אורח מיוחד גידי גוב. מפגש בין שפה, מילים ומוזיקה של שני יוצרים שהפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול המוזיקה הישראלית. מילות השירים הן נכסי צאן ברזל של העברית העכשווית

מושב מיוחד המוקדש לשפתם של ראשי הממשלה לדורותיהם. מה היה יחסם לשפה העברית, באילו כלים רטוריים השתמשו, ואיך העבירו באמצעות השפה את תפיסת עולמם ואת מטרותיהם הפוליטיות

# יהושע סובול הסופר, המשורר והמחזאי, נפגש עם בנו, יהלי סובול,  סולן להקת "מוניקה סקס" וכותב מוביל שלה, במפגש משפחתי מרתק על שפת השירה והדרמה, ושפת המוזיקה לדורותיה

ההגיונריה ה-14: הכנס השנתי של חובבי תשבצי ההיגיון. אורח מיוחד: גיל חובב

השחקנית מסקי שיברו, והתסריטאי והיוצר, מני אסייג, בשיח על המפגש של עדות  ותרבויות שונות עם העברית והשפעת השפה על יצירתם

במוצאי שבת, 8.2, יחתום אברהם טל את כנס השפה ויארח לראשונה את גידי גוב. מפגש בין שפה, מילים ומוזיקה – מופע מיוחד על המילים בשיריהם הגדולים שהפכו לחלק בלתי נפרד מפסקול המוסיקה הישראלית.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות