דף הבית / חדשות העיר ראשי / חבר המועצה דורון אוזן העביר שאילתא זועמת בנושא חשבונות המים

חבר המועצה דורון אוזן העביר שאילתא זועמת בנושא חשבונות המים

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ

תלונות של תושבים בראשון לציון אודות חיובים גבוהים שקיבלו בחשבונות המים שלהם הובילו את חבר המועצה דורון אוזן להעלות את הנושא לסדר יומה של מועצת העיר. בשאילתא שהעביר אוזן נאמר בין היתר: "שאלות רבות עלו בעבר לגבי נחיצות תאגידי המים בכלל ותאגיד מניב בפרט. לא פעם עלו קולות לבטל את התאגיד ולהחזיר את כל האחריות בנושא כרשות מים כחלק מהמערך העירוני. לאחרונה תושבי ראשון קיבלו תשלומים גבוהים (פי 2) מהתשלום הקבוע שלהם השוטף. העירייה שוב התעוררה רק לאחר שקמה ״קול צעקה״ ברשתות ובמקומונים השונים בעיר. ידוע על דו"ח חמור של מבקר המדינה ביחס לפעילות משק המים והתנהלות הרשות בכלל. הציבור צריך להבין את המשמעות של תשלום המים הגבוה שקיבלה כל משפחה בראשון לציון הוא לא ברור.

החישוב הוא שכל נפש צורכת כ-5 קוב מים וברגע שיש צריכה עודפת התשלום מוכפל כך יוצא שמשפחה שרשומה במניב עם 5 נפשות צורכת כ-25 קוב מים ואם מצמצמים ל-2 נפשות וכמות הצריכה בוודאות תהיה גבוהה יותר אין ספק שהתשלום יהיה כפול. הפעולה מאוד ברורה – מי שעובר את הכמות משלם כפול!".

אוזן המשמש כיו"ר ועדת ביקורת מבקש לקבל תשובות לשאלות הבאות:

האם מדובר בפעולה שכבר קרתה בעבר והאם הסיקו מסקנות ואם כן איך זה קרה שוב? כיצד קורה מצב שהתאגיד מצמצם את כמות הנפשות? כיצד העירייה מתייחסת לכל אותם קשישים, תושבים ותיקים ועולים חדשים אשר לא מחוברים לרשתות או למדיות השונות כיצד העירייה תתן מענה בנושא זה? האם עוול מסוג זה כבר קרה בעבר וכיצד טופל? והיה והעירייה תצטרך להחזיר אלפי שקלים לתושבים לאור הטעות שקרתה בתאגיד העירוני מתי תושבי העיר יראו את כספם או שהסכום יקוזז? (במקרה זה אבקש שהעירייה תודיע לכל תושב לגבי סכום ההחזרה לאור הטעות).

אוזן מאשים את תאגיד המים בהתנהלות לא תקינה ומוסיף: "האם העירייה מתנהלת ע״פ שיטת מצליח ואיך דברים כאלו קורים? איפה האחריות וחובת הנאמנות והזהירות של יו״ר הדירקטוריון (ראש העיר) ו/או המנכ"ל כדי שמקרים אלו לא יישנו. כמה עוד ועדות לצוותי בדיקה תנחה שיקומו? העירייה כל היום עסוקה בבדיקות של עצמה במקום לעבוד. הנושא הועבר על ידי כיו״ר ועדת הביקורת בעירייה למבקרת העירייה כדי שתעקוב על כל תהליך הבדיקה ותציג לי ולחבריי בוועדה את ממצאיה בדחיפות היות וזה חשוב לתושבים".

 

מתאגיד המים מניב נמסר בתגובה: "על רקע פניות של תושבים בנושא, ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, פנה לתאגיד המים מניב כדי לבצע בדיקה חיצונית נוספת לכל חשבונות המים, אשר מתייחסים לצריכת המים בחודשים אוגוסט, ספטמבר ותחילת אוקטובר. הבדיקה החיצונית נעשית על ידי אחד המומחים המובילים בישראל בתחום של גבייה וצרכנות מים.

יצוין כי בדיקה זו מתווספת לבדיקה, שהתבצעה על ידי צוות מקצועי של תאגיד המים לחשבונות מים באופן פרטני. חשוב לציין כי תהליך הפקת חשבונות המים הינו בהתאם להנחיות רשות המים הממשלתית והוא מלווה בהליכי בקרה פנימית קפדנית.

ממצאי הבדיקה החיצונית יוצגו לראש העירייה, למנכ״ל העירייה וכן לדירקטוריון ולהנהלת מניב. הציבור יעודכן על ממצאים אלה בימים הקרובים.

יצוין כי בשבועות האחרונים תושבים ברחבי הארץ התלוננו על חשבונות מים גבוהים. הרקע הוא בין היתר דחייה בקריאת מדי המים עקב חגי תשרי, צריכה גבוהה יותר בחודשי הקיץ והעלאת תעריפי המים על ידי רשות המים הממשלתית. עלייה נוספת הוכרזה על ידי רשות המים גם בימים האחרונים והיא תיכנס לתוקף בחודש ינואר 2020".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה:" לאור פניות מצד תושבים שהגיעו ללשכת ראש העיר בנוגע לחשבון המים האחרון שהתקבל, הנחה ראש העירייה את מנכ"ל העירייה להקים צוות בדיקה מקצועי לבחינה יסודית של הטענות. המסקנות יפורסמו בצורה שקופה בתום הבדיקה.

תושבים המבקשים כי חשבון המים שלהם ייבדק ביסודיות מתבקשים לצלם ולשלוח את החשבון לכתובת המייל הייעודית: [email protected] בצירוף מספר טלפון ליצירת קשר".

 

כתב: רונן דמארי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות