דף הבית / חדשות העיר ראשי / המסע להצלת מיכל

המסע להצלת מיכל

רונן דמארי

 

לפני כשלושה חודשים הילדה החייכנית הלומדת בבית הספר "עדיני" התעוררה באמצע הלילה מכאב חד בחזה. הוריה הבהילו אותה בדחיפות אל מיון בית החולים שניידר בפתח תקווה, שם חלה התדרדרות מהירה ובלתי מוסברת במצב לבה של הילדה.

הרופאים גילו כי מיכל הקטנה החלה לסבול מאי ספיקת לב שהלכה והחריפה, בשבוע שעבר בישרו הרופאים להוריה של מיכל כי הם נאלצים להרדים אותה ולחבר אותה למכונת 'אקמו' בשל חולשתו הרבה של ליבה. בהמשך היא עברה ניתוח להשתלת לב מלאכותי, המהווה פתרון נקודתי עד אשר יימצא לב שיהיה אפשר להשתיל בגופה.

 

"נחתנו בניו יורק בשלום ומיכלי מאושפזת בבית חולים. קשה לתאר את ההרגשה של מי שהצליחו לעשות הכל נגד כל הסיכויים. כשהבנו שההמתנה לתרומת לב בישראל צפויה להיות ארוכה כל כך ושהלב המלאכותי של מיכל אומנם מאריך את חייה, אך עם זאת מחליש ומסכן את גופה, ידענו שאנחנו חייבים לעשות משהו כדי להשפיע"

 

האם תמר תיארה את המסע המטלטל: "נחתנו בניו יורק בשלום ומיכלי מאושפזת בבית חולים. קשה לתאר את ההרגשה של מי שהצליחו לעשות הכל נגד כל הסיכויים. כשהבנו שההמתנה לתרומת לב בישראל צפויה להיות ארוכה כל כך ושהלב המלאכותי של מיכל אומנם מאריך את חייה, אך עם זאת מחליש ומסכן את גופה, ידענו שאנחנו חייבים לעשות משהו כדי להשפיע. כהורים אנחנו נמצאים במצב של חוסר אונים, המתנה ללא שליטה. החלטנו לקחת אותה לבית חולים בו הסיכויים למצוא לב גבוהים באופן משמעותי. ידענו שצריך יהיה להטיס אותה עם מכשור מסורבל וסוללה של חצי שעה. כשאמרנו את זה לרופאים כולם שללו את זה מייד ואמרו שזה בלתי אפשרי. מעולם לא נעשתה הטסה כזו והסיכון מטורף. לאחר חישוב סיכונים של המתנה ממושכת ובעייתית מול טיסה מסוכנת, החלטנו שאנחנו בוחרים בטיסה ומאותו רגע הייתה לנו מטרה אחת- להגיע לניו יורק למרות שהסביבה והצוות הרפואי התנגדו כל כך".

 

"היו מלא חששות, זו טיסה ארוכה, איפה ננחת אם יקרה משהו? מה אם לא יהיה חשמל בטיסה? אלה רק חלק מהפחדים שליוו אותנו ואת הצוות. התחלנו במסע שכנועים שמטרתו להראות שזה אפשרי, גם אם זה אומר שמיכל תהיה הראשונה בעולם שטסה עם "ברלין הארט" מעל האוקיאנוס האטלנטי. תוך כדי תנועה הצוות השתכנע ונרתם למשימה"

 

תמר הוסיפה: "היו מלא חששות, זו טיסה ארוכה, איפה ננחת אם יקרה משהו? מה אם לא יהיה חשמל בטיסה? אלה רק חלק מהפחדים שליוו אותנו ואת הצוות. התחלנו במסע שכנועים שמטרתו להראות שזה אפשרי, גם אם זה אומר שמיכל תהיה הראשונה בעולם שטסה עם "ברלין הארט" מעל האוקיאנוס האטלנטי.

תוך כדי תנועה הצוות השתכנע ונרתם למשימה. זה הצריך מערך שלם של צוות רפואי, מהנדסי מטוסים ועוד צוות של אנשי לוגיסטיקה שעמלו ותכננו את כל המסע הזה. לאחר מספר תרגולים "על יבש" בהם ערכנו הדמיה עם אמבולנס ועם מטוס אל על ובכל פעם הצוות הפיק לקחים הגיע בשבוע האחרון הרגע לתרגל בזמן אמת".

האם הנרגשת ביקשה להודות לכל אלו שתרמו להצלחת המסע כשהיא שופעת אופטימיות להמשך: "אומרים משנה מקום משנה מזל. אנחנו ממתינים למזל שלנו

וצריך לזכור שזו עדיין רק תחילת הדרך".

 

מיכל בטיסה לארצות הברית. צילום: פרטי
מיכל ואמה תמר
מיכל ואמה תמר. צילום: פרטי

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מיכל אני מאחל לך מכל הלב הצלחה במציאת לב כמה שיותר מהר ושתחלימי מהר מהר מהר ותחזרי לחברייך בבית הספר ולחיי שיגרה ….בריאות בריאות מכל הלב , אמן !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות