n
דף הבית / בת ים / תלמידי "דרכא" ייצגו את בת ים באליפות הכדורעף

תלמידי "דרכא" ייצגו את בת ים באליפות הכדורעף

ענף הכדור עף הפך מזמן לסמל של תיכון דרכא בת ים וכעת התלמידים והמורים קוצרים את הפירות באליפות בינלאומית שתתקיים בישראל. רכזת מועדון הספורט, לירון מוסאי: "תחושת מסוגלות אצל התלמיד לא מתבטאת רק בישיבה ממושכת, אנו פועלים על מנת לקדם כל תלמיד ותלמיד בהתאם לחוזקות שלו וזה מה שמאפשר לנו לחזק אצלם את תחושת הביטחון בלימודים."

כדורעף חופים צילום דרכא בת ים
צילום: תיכון "דרכא" בת ים

במהלך חודש מאי (16.5-23.5) , תערך אליפות בינלאומית לכדור עף חופים בחוף סאנסאט בבת ים, בהשתתפות נציגויות תלמידים מכל רחבי הארץ. תלמידי דרכא בת ים הם בין הבודדים שהעפילו לאליפות הבינלאומית. ארבעת התלמידים שייצגו את ישראל בתחרות הבינלאומית הם: ליאל בורכוב, גאיה למבז, אנדרי רוגז'ניקוב ואיטן זובטיס שהעפילו לאליפות הבינלאומית עוד בחודש נובמבר 2022, כשזכו באליפות הארצית לכדור עף חופים.

מזה מספר שנים תיכון דרכא בת ים נוקט בשיטה חינוכית שונה, ישנה השקעה בתלמיד ובחוזקותיו לצד רכישת ידע וכישורים במתכונת הרגילה. לבית הספר מועדון ספורט פעיל המציע מגוון רחב של ענפי ספורט: כדור עף, כדורגל וכדורסל ופועל בשיתוף התאחדות הספורט לבתי הספר ואגף הספורט של עיריית בת ים.

תיכון דרכא בת ים מונה אוכלוסייה מגוונת, לומדים בה תלמידים מרקעים יותר מורכבים, המהווים חלק נכבד מאוכלוסיית בית הספר. כחלק משיטת החינוך בה מנהל בית הספר דוגל, החלו תוכניות חברתיות רבות הכוללות גלישה בחוף בת ים, מנטורינג, מעבדת רובוטיקה ושימת דגש על ספורט. כמו כן, בית הספר דוגל בהיבחנות אישית ומתאים תכנית לימודים אישית מותאמת לכל תלמיד.

איטן זובטיס, בן 14: "כדורעף חופים הוא אחת הגרסאות של משחק כדורעף. בכדורעף חופים משחקים לרוב שני שחקנים בכל קבוצה ומרבית חוקי המשחק דומים לחוקי הכדורעף. זה מאפשר לי יותר חופשיות, יותר פעולות ומרחב מחיה. אני גם מצליח בתחום הזה, זה נותן לי לפרוק את כל הכעס ואת כל העצבים ולהגיע נקי לכיתה."

רכזת מועדון הספורט, לירון מוסאי: "תחושת מסוגלות אצל התלמיד לא מתבטאת רק בישיבה ממושכת, אנו פועלים על מנת לקדם כל תלמיד ותלמיד בהתאם לחוזקות שלו וזה מה שמאפשר לנו לחזק אצלם את תחושת הביטחון בלימודים. ילד שמרגיש שהוא מצליח במשהו שלא קשור ללימודים יש לו תחושת מסוגלות, אמנם הוא נכשל בתחומים אחרים, אבל פה הוא מצליח. הילדים מגיעים לבית הספר כי אנחנו מטפחים נקודות נוספות להצלחה."

רון אלקיים מנהל תיכון דרכא בת ים: "כבר כמה שנים אנחנו מובילים בענף של כדור עף חופים ומגיעים להישגים גבוהים. ההצלחות של התלמידים הם ההצלחות שלנו, אין ילד שלא טוב במשהו, אנחנו מאמינים בתלמידים שלנו ובכל מקום שבו הם יהיו הם יסבו לנו גאווה ונחת."

תיכון חדש דרכא – תיכון ממלכתי, בת ים – הוא תיכון שש שנתי בו לומדים כ-580 תלמידים. יעד מרכזי של תיכון חדש –הוא טיפוח תחושת השייכות של כל הבאים בשעריו – תלמידים ומורים. כחלק מכך, בית הספר שם דגש על מעורבות בקהילה, ספורט והעצמה אישית מתוך אמונה כי תפקידו של בית הספר לשמש סוכן לשיפור חברתי וכי תלמיד המתנסה במגוון של תחומים משפר את תחושת המסוגלות שלו ובהתאם לכך גם הביטחון העצמי משתפר ובעיות ההתנהגות קטנות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות