n
דף הבית / בת ים / עתירה נגד עיריית בת ים: "תפסיקו לפנות הומלסים מהרחובות"

עתירה נגד עיריית בת ים: "תפסיקו לפנות הומלסים מהרחובות"

האגודה לזכויות האזרח, עתרה לבית המשפט בעקבות פעילותו של ראש העיר צביקה ברוט מול ההומלסים בעיר בת ים

דרי רחוב צילום דוברות עיריית בת ים
צילום: דוברות עיריית בת ים

בעתירה דורשים באגודה מבית המשפט להורות לברוט להפסיק את גירוש ההומלסים, זאת אחרי פוסט שפרסם ראש העיר ברוט בתחילת השנה תחת הכותרת "דרי רחוב – לא בבת ים".

כזכור לפני כארבעה חודשים הודיע ברוט כי הוא מגביר הילוך בטיפול באתגר המורכב הזה ולאחר התייעצות עם עיריות שונות המטפלות באתגרים האלו באזורם, החלו בבת ים לאכוף את האיסור לשכב על ספסלים במרחב העירוני. ברוט אף פרסם סרטון בו נראה בין היתר נפגש עם דר רחוב ואף אומר לפקחים העירוניים את המשפט: "האופציה לישון ברחוב, לא קיימת יותר".

על פי נתונים של האגודה לזכויות האזרח, בבת ים נמצאים סביב ה-80 דרי רחוב ללא פתרון ושהמדיניות החדשה של העירייה היא להחרים את ציודם ולגרשם במיוחד מאזורים מרכזיים בעיר.

העותרים ממשיכים ומציינים כי התנהלות עיריית בת ים עומדת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון שקבע כי מדיניות של גירוש חסרי בית מהמרחב הציבורי או החרמת ציודם מסבה פגיעה חמורה ולא מידתית לשורה של זכויות יסוד חוקתיות, ומשכך איננה חוקית..

מעיריית בת ים נמסר: "אנו לא מכירים את פרטי העתירה ונגיב כמקובל. עם זאת, המדיניות שלנו לרווחת תושבי בת-ים, ולשמירה על שלומם של דרי הרחוב בהתאם לחוק, תימשך בדיוק כפי שהיא נעשית עד היום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות