דף הבית / כללי / עם הפנים לקהילה

עם הפנים לקהילה

מי ליאור

כחלק מקדים להתנדבותם המשותפת למיזם, נערך מפגש היכרות במסגרתו ניהלו שיח גלוי אודות השונות ביניהם והציפיות המשותפות. לאחרונה פעלו במשותף בבית "יד שרה" וסייעו למשתקמים במקום בפעילות מוטורית ופעילות חברתית.
בשיחת הסיכום שנערכה בין החיילים והתלמידים, סיפרה אחת המשוקמות בבית יד שרה כי התלמידים הפתיעו אותה עם גישתם הרגישה לבעלי מוגבלויות ובעיקר עם היכולת להכיל ולשחק עמם בדרך מושכלת ורגישה.
תלמיד יגאל אלון אמר: "באתי לכאן כחלק ממחויבות אישית ואני שמח על ההזדמנות שהפכה עבורי לחוויה יוצאת דופן. המשוקמת ששיחקה עמי בסולמות וחבלים ניצחה אותי, מה שמדרבן אותי לשוב לכאן ולשחק מולה שנית על מנת שאזכה גם אני לגבור עליה".
אחת החיילות ציינה כי אין זו הפעם הראשונה שהיא מתנדבת בבתי שיקום והדגישה כי הפעם, השילוב עם התלמידים היה מאתגר במיוחד ויצר חיבור בין אישי וחברתי.
בהתרגשות סיפר אחד מתלמידי בית הספר לחינוך מיוחד בני ארזים, כי אחת המשוקמות הזכירה לו את סבתו עליה השלום, שנזקקה לסיוע ותמיכה אישית וחברתית, והדגיש כי כבעל מוגבלות, הוא שמח לתרום את חלקו ולהשתייך לצד התורם.
מנהלת בית הספר בני ארזים רחלי וטורי: "לפרויקט "חיבורים" ערך נוסף ומשמעותי עבור אוכלוסיית תלמידינו שהינם נוער בסיכון. עתה הם מהצד הנותן ולא המקבל כפי שמתייחסים אליהם בד"כ, הצד המטפל ולא המטופל.
הילדים שלנו התמודדו לאורך החיים עם נסיבות חיים מורכבות, וההתנדבות משנה את זווית הראייה שלהם ומעבירה את הפוקוס מהם אל האחר. הדבר משחרר מההתעסקות בקשייהם האישיים ומהחוויה של הקורבן אל חוויית נתינה ולקיחת אחריות, תחושת משמעות ותרומה לקהילה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות