כלי הרכב הדו גלגלי המאופיין בחוסר יציבות וחוסר הניסיון בכביש של הרוכבים הצעירים שאך קיבלו את רישיון הנהיגה מציב את אותם צעירים בני 15-24 בקבוצת סיכון מוגברת להיפגע בתאונות דרכים. בשנת 2021 נפגעו 839 רוכבים צעירים על אופנועים וקטנועים, זאת לעומת 820 שנפגעו ב-2020 ו-779 שנפגעו בשנת 2019.
בחולון נפגעו 282 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 40 רוכבים צעירים, זהו מספר הנפגעים הגבוה ביותר בעשור האחרון בעיר.
בראשון לציון נפגעו 195 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021) מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 15 רוכבים צעירים.
בבת ים נפגעו 195 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) בעשור החולף (2012-2021), מהם אחד נהרג. בשנת 2021 נפגעו בתאונות דרכים בעיר 17 רוכבים צעירים, זאת לעומת 12 שנפגעו בשנה שקדמה לה.
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: בשנים האחרונות נרשמת עלייה קבועה ודרמטית ברוכבים ההרוגים. במקרים רבים מדובר בנערים שחלקם עוד לא סיימו את התיכון ומאחורי כל הרוג ישנה משפחה שחייה נהרסו.
מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים כאשר בשנים האחרונות קוצצו תקציבי בטיחות בדרכים. יותר ויותר בוחרים לעשות שימוש באופנועים וקטנועים בעיקר בתחום השליחויות כאשר ישנן חברות שדואגות לחיי הרוכבים ומחזקות את ערכי הבטיחות בקרב השליחים ומנגד לצערי ישנן חברות שהשליחים שלהן נוסעים על כלים לא בטיחותיים, ללא הדרכה וללא אמצעי מיגון מתאימים.
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכריז על מצב חירום ולכן יש להוציא לפועל תכנית בטיחות למען רוכבי האופנועים והקטנועים כדי לעצור את מגמת העליה החדה ברוכבים ההרוגים".
צילומים: עמותת "אור ירוק"
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]