n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / ״מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את רחובות״

״מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את רחובות״

מועצת העיר הסירה מסדר היום את ההצעה לסדר של עו"ד יניב מרקוביץ' שדרשה להפסיק את האכיפה הבררנית נגד מקדונלדס במרכז המסחרי החדש בשכונת אחוזות הנשיא. מרקוביץ':" חבל שמעוררים מלחמה מיותרת ושמזלזלים ומתעלמים בצורה בוטה מציבור שלם."

021ac601-8a47-4e68-acbc-d322543c5459

לאחרונה נפתח המרכז המסחרי החדש בשכונת "אחוזות הנשיא" וזאת לאחר עיכובים של שנים רבות וציפייה גדולה מצד תושבי ותושבות האזור.  בימים אלו המרכז מסיים את הליך האכלוס ובין היתר נפתח בו סניף מקדונלדס שעל פי מדיניות הרשת, המאפשרת פתיחת סניפיה גם בסופי שבוע וחגים, גם סניף זה פועל במסגרת הסופ"ש לרווחת האוכלוסייה הגרה בשכונות הסמוכות למרכז.

תושבי ותושבות השכונות הסמוכות, רחובות המדע ואחוזות הנשיא, נדהמו לגלות כי החל מהסופ"ש הראשון לפתיחת הסניף בשכונה פקחים של העירייה פוקדים את המקום ודורשים מהמפעיל לסגור את הסניף במהלך סוף השבוע.

נכון להיום הסניף פתוח בערבי שישי עד השעה 22:00 וביום שבת עד השעה 15:00 כפי שהחוק מורה אך בניגוד לעסקים אחרים ברחבי העיר שבהם אותו החוק בדיוק לא נאכף. החל משנות ה-90 קיים ברחובות סטטוס קוו לגבי פתיחת עסקים במהלך הסופ"ש . הסטטוס קוו שנקבע כאמור בשנות ה-90 לא נמצא בהלימה לגודלה של העיר, לשינויים הדמוגרפיים שחלו בה, להתפתחותן של שכונות חדשות ובעיקר לצרכי הציבור החילוני הגדול שנמצא בשכונות הללו.

ראוי לציין כי לסטטוס קוו אין שום מעמד חוקי,שכן מדובר במוסכמות בלבד. מאידך, העירייה אמורה לפעול על פי חוק שיש לאוכפו ללא משוא פנים ואין מקום לאכיפה הבררנית בנושא פתיחת העסקים בסופ"ש, כפי שמתבצע בימים אלו.

רוצים לקבל את כל העדכונים? לחצו כאן

בהצעתו לסדר של יניב מרקוביץ' לראש העיר מתן דיל נכתב בין היתר: " העירייה בהנהגתך החלה לפעול בניגוד לפסיקה שאוסרת על אכיפה בררנית ועוד בצורה הפוגעת לא רק בבעל העסק אלא גם בציבור שלם המבקש לצרוך מאותו בית עסק טובין ושירותים. סבורני כי הקנסות שניתנו למסעדת מקדונלדס אינם חוקיים ודינם להתבטל עוד בטרם הרשת תגיש בקשה להישפט. כך אני מצפה כי תפעל הרשות. ככלל העירייה מחויבת לפעול בצורה שיווניות מול כל העסקים הפועלים בעיר. לא ניתן לקדם מדיניות מפלה בה עסק אחד נדרש להיסגר בסופ"ש ומקבל קנס על פתיחתו בעוד שעסק אחר לא, גם אם לכאורה נובעת הדרישה מתלונות הציבור."

ההצעה לסדר, שכאמור ירדה מסדר היום, בתמיכתן של כל הסיעות, לרבות סיעתה של חברת המועצה איטל בציר אלשייך שבמערכת הבחירות האחרונה רצה תחת הדגל הליברלי, ועם זאת מנציחה את המשך סגירת הסניף של מקדונלדס במרכז החדש. מצב זה ימנע בפועל את פתיחתם של עסקי מזון נוספים שאמורים להיפתח במרכז בחודשים הקרובים לרווחתו של הציבור בשכונה.

עו"ד יניב מרקוביץ', ראש האופוזיציה : "אתמול ראינו את הפליק פלאק המהיר ביותר בהיסטוריה בין הבטחות שלפני הבחירות לבין המעשים שלאחריהן. בשבועות הקרובים נלמד את הנושא ונערך להגשת עתירה מנהלית בנושא. לצערי, מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את רחובות מאז ומתמיד וזאת בניגוד להבטחותיו שיפעל למען כלל תושבי העיר. נמשיך לנהל מאבק ענייני וחסר פשרות בנושא במטרה לשמור על אחדות העיר תוך התחשבות בצרכי כלל מרקמי האוכלוסייה החיים בעיר."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

25 תגובות

  1. טעות חמורה שנתנו אימון בראש העיריה החדש, שהחליט להפוך את רחובות לבני ברק או מאה שערים, רטש העיר יביא להפגנות הרות אסון החוקים החדשים שמנסה להשיג ולקומם את התושבים נגדו. האם לא מספיקים ההפגנות מגד הצלת המדינה מפושעי הממשלה שהורסת כל חלקה טובה ומביאה את המדינה לתהום .

    • רחל מימון

      כדאמרו לכם לא לבחור בו לא הקשבתם. לא רק שהוא עצמו עם כיפה, הוא נשען על סיעות דתיות אחרות ועל אופורטוניסיטית בשם איטל. תסתכלו על ישיבת מיעצה רוב המקיפים אותו חטבשי כיפה. מה ציפיתם?

  2. קוביקובי

    שבשבת פוליטית. איטל. ליברלים לפני הבחירות, מתכופפים אחרי.

    • רחל מימון

      ברור שזה מה שהיא. מה באמת עשתה עד היום לטובת החילוניים? גם לפני הבחירות. חשבת לרגע למה עד כה לא העלתה את נושא נוסעים בסופש?

  3. יניב מרקוביץ – אנחנו איתך. חילונים לחלוטין עם התחשבות בכל סוגי האוכלוסיה בעיר לרבות הדתית. ובלי כפייה דתית. טיב טעם פעיל בשבת לשמחתנו. וזה טוב לרבים מתושבי העיר. בשכונות החרדיות – החילוניים לא מתערבים. כך ראוי שיהיה גם בכיוון ההפוך. יישר כח. המשך בדרכך.

  4. מה זה סטאטוס קוו? כל שינוי בחוק רק בהסכמה רחבה

    • רחל מימון

      זה העניין שעל מנת לא ליצור מלחמה בעיר זה לא רשום בחוק אלט מצב קיים ומתמשך = סטאטס קוו. רק שלדבר לפני הבחירות מתן דיל נישק את כולם הצטלם עם בעלי הברים והבטיח שהוא בעד כולם….התכוון בעד כל מי שבדעתו ואורח חיים כמו שלו. העובדה שמספר פעמים הצפתי בדף שלו שאלות שיגיד ברורות מה דיעותיו בנושאים שונים ולא ממש ענה.

  5. יעקב גקי אבלס

    ב7/10 הקדוש ברוך הוא יצר סטטוס קוו ישן חדש.רוצים לחזור לאותה יום מחדש ?

    • שוקי שמואלי

      אולי לא שמת לב. הימין החזיר את המדינה מזמן ,לקיטוב שהיה לפני ה-7/10. ואפילו גרוע יותר.

  6. יחימוביץ רבקה

    מקווים שיעמוד בהבטחתו ולא ימרר את חיי החילונים

  7. מדינת דת ,זה ברור שזה הכיוון. מדינות שהלכו בדרך זו הגיעו לעוני, חוסר קידמה,

  8. לוי בבלזה

    ראש העיר צודק
    למה עסק אחד יהיה פתוח ואחר לא.
    מדובר בעסק באמצע שכונה.
    יש מספיק מקומות פתוחים שלא באזור מגורים.
    אן שום הפרה.

    • איך אמר עיתונאי מי שרץ בבחירות אם אג'נדה מסוימת הוא או שקרן או טפש אחרי הבחירות ישנה את עורוכפי שנוח לו רואים מה קורה אם שר החינוך הטייס המפואר אדון קיש שרץ אם אג'נדה של שוויון בנטל ועכשיו שהוא שר חינוך מגונן ומזרים מיליארדים לבטלנים

    • רחל מימון

      בטח הפרה. זה איזור חילוני לחלוטין, רוב הגרים בשכונה מעוניינים ומבקשים ומאידך עסקים אחרים בשטח רחובות ובטח בהרצל לא נאכף כלום. במקום זאת מה עודים? נוסעים מחוץ לעיר. גם יותר טירחה גם לא לכולם יש רכב וגם מוציאים כסף מחוץ לעיר.

  9. מדיניותו של ראש העיר הנבחר מתן דיל פוגעת בסטטוס קוו ובמרקם האוכלוסייה העדין שאפיין את:העיר רחובות:

    צודק יניב היקר,במקום שיש הפליה השחיטות מוצאת את דרכה.

  10. אוי אוי אוי אוי תכף אדון מרקוביץ גם יטען שהאוכלוסיה החילונית היא אוכלוסיה מוחלשת שנפגעת מכך שאין להם מקדונלדס בשבת. אולי האמא הקרייריסטית שלהם צריכה לדאוג יותר לארוחה מזינה לילדה מאשר לטפס בסולם התאגידי ילוזר.

  11. באיזור מגורים רצוי שבסופ"ש יהיה שקט לרווחת כלל התושבים ללא קשר לדת . זה נשמע כמו אוי אוי אוי ליבראלי מידי.משום מה עולה ניחוח של אנטי דת ומסורת. יאללה מלחמה.

    • רחל מימון

      מה קשור שקט? דיירי הדכונה שהינה חילונית רוצים לשבת בבית קפה שנמצא בשכונה שלהם. העיר הולכת ומתחרדת ומה חעשות יש פה תושבים רבים חילוניים.

  12. אזרח חילוני מודאג

    מסיתים נמאסתם! צאו משערינו! מתן דיל ראש עיר מצויין אי אפשר להגיד עליו שהוא לא ליברל אבל אתם רוצים לשנות סטאטוס קוו שעסקים יהיו פתוחים בלב שכונות זה לא ניתן לביצוע כי אז עסקים בשכונות דתיות גם יכולים לטעון אפליה ואכיפה בררנית לכן הפשרה היא שבאזורי מגורים לא פותחים באף שכונה לא משנה שתיה או חיצונית! הבנתם צוות קפלן? תעופו מרחובות אתם לא רצויים פה!

    • רחל מימון

      אתה חילוני? לא בטוח שאפילו רחובותי. במה מצויין? עד כה לא השתנה כלום בעיר לטובה פרט לעניין המרכז המסחרי המדובר. הארנונה ואגרת השמירה עלו שוב גם החודש, הלכלוך קיים וממשיך להיות צפוף. תושבי השכונה רוצים, שכונה חילונית ומדובר בתוך מיקום סגור.

    • חילוני יקר איה אתה מאושפז? אני גרה בשכונה אחרת ויש לנו דברים פתוחים בשבת בעיר. כשזה שייך לעבריינים הכל טוב

  13. מתן דיל
    הוא הדיל הנכון והצודק לתועלת כלל רווחת תושבי רחובות חילוניים ודתיים!

  14. בכיינית.
    תלמד להפסיד בבחירות כמו גבר

  15. נשמע כמו פופוליזם

    הסטטוס קוו בעיר מאפשר פתיחת מקומות באזורים מסוימים בניגוד לחוק שלא מאפשר כלל. מה עושה יניב, דורש אכיפה בכל העיר או לא בכלל?? אם פתיחת מקדונלדס כל כך חשובה ליניב או אם מספר המקומות הפתוחים לא מספיקים לדעתו, הדבר ההגון לעשות הוא לבקש דיון על הרחבת הסטטוס קוו הקיים במקום לחרחר ריב עירוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

55 (3)

תכנית "מסע אל האופק" בבת-ים יצאה לדרך

תפריט נגישות