n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / רמת גן-גבעתיים: פעילי ימין מארגנים עצרת במלאת 33 שנה למות הרב מאיר כהנא

רמת גן-גבעתיים: פעילי ימין מארגנים עצרת במלאת 33 שנה למות הרב מאיר כהנא

Meir_Kahane,_half-length_portrait,_seated,_cropped

"כולם מפחדים בגלל בריונות. זו סתימת פיות", כך אומר יחזקאל חסון ממארגני העצרת במלאת 33 שנים למותו של הרב מאיר כהנא, מייסד תנועת "כך". חסון מוחה על כך שהאירוע שתוכנן להתקיים בבית כנסת שנמצא על גבול רמת גן-גבעתיים, ייערך במקום אחר, זאת לאחר שלדבריו "איימו על הגבאי".

ביום חמישי הקרוב עתיד להתקיים האירוע בהשתתפות אנשי הימין ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ועו"ד ברוך בן יוסף, שכותרתו "עצרת זיכרון" בליווי הסלוגן "הרב כהנא צדק!".מארגני האירוע טוענים כי גבאי בית הכנסת "שבטי ישראל", שבו אמור היה להתקיים האירוע, אוים וכעת הם מחפשים מקום חדש לקיים בו את העצרת.

יחזקאל חסון, שאחראי על הפן הביצועי של האירוע, ל"גל גפן רמת גן:" אנחנו מנסים למצוא מקום חלופי ברמת גן. איימו על הגבאים, אבל אנחנו כמובן לא נכנעים לסתימת פיות ואנחנו לא מוותרים. זו מדינה דמוקרטית ואם נוותר אנחנו פוגעים בדמוקרטיה בעצמנו".

עוד אמר חסון: "כולם מפחדים בגלל הבריונות וסתימת הפפיות של כל מיני בריונים שחושבים שרק להם מותר להשתמש בחופש הביטוי. אין להם בעיה עם אזכרות למחבלים,  אבל יש להם בעיה עם אזכרה לרב שנרצח על ידי מחבל.כרגע המעצור היחידי לקיום העצרת אלה האיומים על הגבאים, כמובן בצו סגירה מה שכמובן לא חוקי. אנחנו מטפלים בזה בפן המשפטי וכולם יחטפו כולל כולם. בסוף יש פה דמוקרטיה ואנשים שכחו שאנחנו בישראל ולא באירן או במצרים".

WhatsApp Image 2023-10-31 at 08.47.27

כל כך שהתנועה הוכרזה כארגון טרור, אומר חסון: "הרב כהנא עשה הרבה דברים טובים, האם אזכרה לזכרו קשורה לתנועה שהוא הקים? אין שם גזענות זה רק בשבחי המנוח. החרדים בירושלים לא רוצים את מצעד הגאווה, אבל בסוף מקיימים אותו כי זו דמוקרטיה.מדובר בסך הכל באזכרה לרב יהודי, אני לא חושב שהוא עשה דברים רעים. הוא הרג פעם מישהו? תהיו עם שכל ישר".

רונאן קפלן. חבר מועצת העיר גבעתיים מטעם מרצ-גבעתיים חופשית: "הגיעו אלינו המון תלונות על הכנס שמתוכנן להתקיים בבית הכנסת שנמצא ממש על גבול רמת גן-גבעתיים. התלונות נותבו אל המשטרה ואל העירייה. גם בימי המלחמה בה נמצאת ישראל – חשוב לזכור שתנועת כך, אותה הקים כהנא, היא תנועה גזענית, והוכרזה כארגון טרור בישראל".

כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן, כתב בפייסבוק: "גזענות לא תרים את ראשה בעירנו אפילו לא לשנייה. אתם מכירים את הערכים שלי ויכולים להיות רגועים לא אאפשר שום גילוי גזענות במרחב הציבורי או במבני ציבור או בגופים נתמכים על ידי העירייה.מאיר כהנא הוא כתם ותקלה בהיסטוריה של ישראל הדמוקרטית. נבדוק איזה קשר עירוני יש, אם בכלל, לבית הכנסת המדובר והעיריה תפעל בנחישות להבהיר את המשמעויות למארגנים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

Clipboard01

סגן ראש העיר בראשון לציון מקסים בביצקי הורשע בבית המשפט

תפריט נגישות