n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון: כתבי אישום נגד מפעילי מנהרת הסמים

ראשון לציון: כתבי אישום נגד מפעילי מנהרת הסמים

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד 7 מהחשודים שהקימו ותפעלו מעבדת סמים מתחת לאדמה

המנהרה הענקית שנחשפה. צילום דוברות המשטרה
המנהרה הענקית שנחשפה. צילום דוברות המשטרה

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית משפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד לורן יוספי (37), אורון ברק (35) מתניה גונן (36), אסף יוסף (36), אדי בזיני (61), עמית רגב (32) ואור מלול (28) תושבי מרכז הארץ, בין היתר בגין עבירות של ייצור, הכנה והפקה של סמים מסוכנים, זאת לאחר שהקימו ותפעלו מעבדת סמים חריגה בהיקפה בשטח חקלאי בראשון לציון, ובה נתפסו סמים במשקל כחצי טון ובשווי מוערך של כ-15 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רועי לוס, שבעת הנאשמים התאגדו יחדיו במטרה להקים מעבדה לגידול סם מסוכן מסוג קנבוס. לשם כך חפרו מתחם תת קרקעי רחב ידיים תחת שטח חקלאי בראשון לציון, בעומק של 2.4 מטרים מתחת לאדמה.

הכניסה למתחם נעשתה באמצעות פתח אשר מעליו הונחה מכולה וברצפתה נעשה חור. באופן זה, נותרה המעבדה סמויה מן העין, כאשר כל אשר ניתן לראות מחוץ למתחם הינה מכולה סתמית בשטח חקלאי רחב ולא מעובד.

הקמת המעבדה נמשכה על פני מספר שבועות, בעלות של כחצי מיליון שקלים. נוסף על האמור, ציידו הנאשמים את המעבדה בציוד נלווה רב בין היתר מנורות, מזגנים, משאבות מים וכד' וכן שתילי קנבוס, בעלות נוספת המוערכת בלמעלה מ-200 אלף שקלים.

בהמשך להקמת המעבדה, נעשה שינוי במערכת החשמל וזאת במטרה למנוע קריאה של צריכת החשמל ומכאן תשלום עבורו. בעת תפיסת המעבדה, נמצאו בה למעלה מ-2,000 שתילים של סם מסוג קנבוס, וכן קנבוס בשלבי גיזום וייבוש שונים במשקל כולל של כחצי טון. סה"כ מוערך שווי הקנבוס במעבדה בכ-14.5 מיליון שקלים (כ-30,000 ₪ לקילו). כמו כן, במהלך התקופה נטלו הנאשמים חשמל באופן בלתי חוקי בשווי מוערך של כ-200 אלף שקלים.

בהמשך לאמור, מואשמים שבעת הנאשמים בעבירה של ייצור הכנה והפקה לפקודת הסמים המסוכנים. הנאשמים יוספי, ברק, גונן, יוסף, בזיני ורגב מואשמים גם בעבירה של קשירת קשר לפשע ואילו הנאשם יוספי מואשם גם בעבירה של גניבה בנסיבות מיוחדות.

במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה למעצרם של שבעת הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. בבקשת המעצר ציין עו"ד לוס כי: "מדובר במעבדה ייחודית ומיוחדת – הן בהיקפה, המציב אותה כאחת המעבדות הגדולות אשר נתפסו אי פעם בישראל, והן מבחינת ההשקעה במעבדה – תכנון, זמן, אנשי מקצוע ותעוזה – הבאים לידי ביטוי בבניית מתחם ענק תת קרקעי ומוסווה היטב. עובדות אלו מלמדות על הצטיידות בידע, נגישות לאמצעים, קשרים עברייניים שיאפשרו הפצת הסם, תעוזה, נחישות וזלזול בוטה בחוק"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות