n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: בשכונת האירוס אין בית כנסת, ואוהל ששימש מתפללים, עכשיו יפונה

ראשל"צ: בשכונת האירוס אין בית כנסת, ואוהל ששימש מתפללים, עכשיו יפונה

בחגי תשרי השנה, נבנה אוהל אותו בנו קהילת חב"ד יחד עם תרומות של תושבי השכונה, אולם, לאחר צו פירוק יפונה ויפורק האוהל. העירייה: ,לעירייה אין אפשרות על-פי חוק, להאריך את השימוש באוהל כמתחם תפילה

האוהל בו התפללו תושבי השכונה. צילום פרטי
האוהל בו התפללו תושבי השכונה. צילום פרטי

"כולם בזעקה לנוכח פירוק בית הכנסת. זה הפך להיות יותר מבית כנסת זה בית עבור הרבה משפחות ואנשים, זה גיבוש של שכונה שלמה, מקום שכיף להיות בו, פשוט עצוב", כך מספר לירן (28)  תושב שכונת האירוס מזה 5 שנים, על אוהל בית הכנסת שנבנה בחגי תשרי השנה ובימים אלה מפורק. 

שכונת האירוס שנמצאת מול קניון עזריאלי בראשון לציון החלה להתאכלס לפני כחמש שנים היא שכונה ללא בית כנסת, כך מסבירים תושבי במקום.
לפני כשנתיים התפללו תושבי השכונה בכיתות לימוד, אבל אז פרצה הקורונה לחיי כולם וכללי המשחק השתנו, בחגי תשרי השנה, נבנה אוהל מסודר שבנו קהילת חב"ד יחד עם תרומות מתושבי השכונה, אולם,  לאחר צו פירוק יפונה ויפורק האוהל.

"שכונת האירוס היא שכונה חדשה המכילה מאות תושבים מגוונים מכל הסוגים" מסביר לירן "חלק מהאוכלוסיה שומרי מסורת, או סתם רוצים מקום להתפלל בו
לצערי הרב בשכונה אין בית כנסת. לשכונה הצטרף הרב מנחם לרנר שהרים את הכפפה וקיבץ את המתפללים. בראש השנה הקמנו תושבי השכונה אוהל שעלה עשרות אלפי שקלים והכל מתרומות של תושבי השכונה בלבד. האוהל מספק מענה לכ-100 מתפללים, נשים, גברים, חילוניים, דתיים ומסורתיים
ורק בסוכות הכנסנו ספר תורה ראשון לבית הכנסת בתרומה,
ראש העיר רז קינסטליך הגיע ובירך על המהלך מצד אחד, אך מצד שני לאחר מספר חודשים לא דאג לנו לבית תפילה או להארכה של האוהל השכונתי ועכשיו בצער רב מפרקים אותו בלי מקום חלופי, ואני באמת שואל למה? מדוע בתקופת הקורונה והחורף לא נותנים לנו להתפלל במקום גדול ונוח?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "האוהל המדובר הוקם בתקופת חגי תשרי, מתוקף תקנות חירום של הקורונה. לאחר פקיעת התקנות, המדינה לא נתנה הסכמה לחדש אותם עד לרגע זה. לרשויות אין סמכות בנושא תקנות חירום, לכן לעירייה אין אפשרות על-פי חוק, להאריך את השימוש באוהל כמתחם תפילה. המתפללים נפגשו עם ראש העירייה פעמיים והעירייה מנסה לסייע למתפללים במציאת פתרונות שונים. בין השאר – הוצע להם להשתמש בשבתות באחת הכיתות בבית ספר בשכונה או במבואה של בית הספר ואף חברה מסחרית הציעה למתפללים חלופות במשרדי החברה שנמצאת במקום ולצערינו המתפללים במקום סרבו עד כה לחלופות.
בשכונת האירוס אין לעירייה מבני ציבור נוספים שניתן להציע כפתרון זמני. העירייה ממשיכה לנסות ולמצוא פתרונות על מנת לקדם את בינוי בית הכנסת השכונתי מהר ככל שניתן בכדי לתת פתרון קבע מסודר למתפללים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. הרב לרנר לא הרים את הכפפה, אלא שליח חב"ד מס' 31 של חב"ד. יש 3 בתי כנסת מסביב לשכונה והם אפילו לא מאויישים. אין לנו מכולת או סופר ואפילו לא מתנ"ס.
    מה דחוף בית כנסת?! המבנה הזה לא היה חוקי מהיום הראשון שהוקם. הגיע הזמן להטיס אותו מפה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות