n
דף הבית / עמוד הבית ראשי / מאוקראינה אל בימות התיאטרון בישראל: הסיפור של גארי נופין

מאוקראינה אל בימות התיאטרון בישראל: הסיפור של גארי נופין

מאוקראינה אל בימות התיאטרון בישראל: הסיפור המרגש של שחקן "בית צבי" גארי נופין

גארי נופין צילום עצמי

כמו דון ז'ואן, הדמות אותה הוא יגלם בהצגה על פי מחזה מאת מולייר שתעלה בסוף החודש ב"בית צבי", השחקן גארי נופין (27) מעיד על עצמו שהיה נער צמא להרפתקאות. בהיותו בן 15 בלבד עלה לארץ לבד מאוקראינה, לפני הפלישה הרוסית שהובילה למלחמה עקובה מדם. למרות הקשיים שחווים עולים חדשים לארץ, חבלי הקליטה הקשים ורכישת שפה חדשה – נופין הצליח למצב את עצמו כאחד השחקנים המבטיחים והמוכשרים שצמחו בבית צבי וכסטונדט שנה א' זכה בתחרות המלגות ע״ש יהודית ומשה זעירי ז״ל 

מדוע החלטת לעלות לבדך לישראל? 

״ההחלטה לעלות לארץ נבעה מתוך רוח הרפתקנית. בתור נער אתה לא חושב על המשמעויות של להגיע למקום חדש ללא משפחה וחברים. סיבה נוספת היא הרצון לשרת בצה"ל. שירתתי כצלם ביחידת מטכ"ל וצילמתי המון מסעות כומתה, פוליטיקאים ובעלי דרגות. אחרי השירות הצבאי נשארתי צלם חובב ובין היתר אני מצלם מדי פעם את ההפקות והאירועים של בית צבי״.

מאז שפרצה מלחמת אוקראינה רוסיה בפברואר 2022, נופין לא פגש את בני משפחתו אך לדבריו הוא שומר על קשר שוטף איתם. למרות שהם גרים באזור שנשאר יחסית בטוח, מקננת בלבו דאגה לשלומם. "הם לא נמצאים באזור מלחמה והחיים אצלם מתקיימים כסדרם אבל תמיד מרחף באוויר איום המלחמה. מקווה שאזכה לראותם בקרוב". הוא מספר ומוסיף: "כשפרצה המלחמה, אני ועוד כמה חברים יוצאי אוקראינה התאגדנו על מנת להעניק סיוע כלכלי והומניטרי למשפחות ולחברים מאוקראינה לצורך קניית מזון ונשק להגנה עצמית. תמונות שצילמתי באירועים למען אזרחי אוקראינה שנערכו בארץ בהם לקחתי הופצו בדפי אינסטגרם של תושבים באוקראינה. 

איך הגעת לעולם התיאטרון?

״כשעליתי לארץ, למדתי בפנימיית אורט לייבוביץ' ושם היה חוג תיאטרון שהנחה הבמאי עידן זילברשטיין. עידן הוא הראשון שזיהה בי את כישרון המשחק והפוטנציאל לפתח קריירה בתחום ודרכו עשיתי את צעדיי הראשונים בעולם התיאטרון. בנוסף לתיאטרון שיחקתי כדורגל ובפנימייה השילוב בין העולמות היה אפשרי. אבל לבסוף כשהייתי צריך לקבל החלטה במה אני רוצה להתמקצע, בחרתי להיות שחקן תיאטרון ובהמשך נרשמתי ללימודי משחק בבית הספר לאומנויות הבמה "בית צבי".  

לוהקת לתפקיד ראשי בהצגה דון ז'ואן. עבור רוב האנשים, דון ז'ואן מסמל הצלחה עם נשים. מה עוד אפשר לספר על הדמות שהפכה למיתוס?

״מעבר לדימוי של מאהב עם יכולת לפתות נשים, דון ז'ואן הוא הרפתקן שחי על הקצה ותמיד מנסה למתוח את הגבולות ומעז לצאת לדו קרב מול אלוהים. אין לו עכבות מוסריות אבל מצד שני, כשהוא מקבל החלטה הוא הולך איתה עד הסוף וזה דבר שלמדתי ממנו כשנכנסתי לנעליו. 

דון ז’ואן או משתה האבן היא קומדיה בחמש מערכות, פרי עטו של מולייר, המבוססת על אגדת דון חואן, משנת 1665. דון ז'ואן, יוצא לדו קרב עם אלוהים. ואלוהים מפסיד. נשמתו של חובב הנשים אכן נענשת ויורדת לשאול, אבל הנואף המפורסם מסרב להביע חרטה. סאטירה פרועה, נועזת, ומצחיקה עד דמעות. המחזה של מולייר הוא אחד המופלאים באוצר הרחב שהותיר. הוא פילוסופי ורציני בתוך מעטה קומי אופייני״. 

 ההצגה תעלה ב"בית הספר לאומנויות הבמה בית צבי" בין התאריכים 28.6-15.7 באולם גרי בילו בשעות הבוקר והערב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

image003

תערוכה מיוחדת בבת ים: מהגטו ל"שכונת חיים"

תפריט נגישות