n
דף הבית / חדשות בת-ים / כוחות הביטחון וההצלה בתרגיל ענק בכל רחבי הארץ

כוחות הביטחון וההצלה בתרגיל ענק בכל רחבי הארץ

תרגיל הלאומי "ארץ רעשה" יחל ביום ראשון 26/2/2023 ועד 1/3/2023. התרגיל של המשרד לביטחון לאומי בהובלת משטרת ישראל יתקיים בכל רחבי הארץ.

תאונה ניידת אמבולנס צילום נתן רוס תיעוד מבצעי מדא
צילום ארכיון: נתן רוס- תיעוד מבצעי מד"א

החל מהבוקר (א') 26.02.2023 ועד יום רביעי – 01.3.2023 , יערך תרגיל לאומי רב ארגוני בהובלת משטרת ישראל ובשיתוף עם גופי החירום וההצלה ברחבי הארץ.

התרגיל יתקיים בהתאם לתכנית האימונים של משטרת ישראל וכחלק משמירת כשירות ודריכות מבצעית של כלל מערכי הארגון ומעבר משגרה לחירום , לקראת הריבעון השני לשנת 2023 והאירועים המצויינים בתקופה זו בכללם חגי אביב, חודש הרמדאן ועוד.

במסגרת התרגיל תיבחן מוכנות המערכים במשטרת ישראל במחוזות ובאגפים השונים, בהתמודדות עם תרחישי קיצון במתווה של הפרות סדר ופורענות רב זירתית, התמודדות עם ירי תל"מ, אירועי פח"ע, אירועי הפרות סדר אלימות ברחבי הארץ.

חשיבותו של התרגיל הינה בחינת התגובה של כלל הכוחות האופרטיביים וסנכרון עם גופי החירום וההצלה, בקרות ארוע פתע בתרחיש חירום, דריכות מבצעית לצד שליטה בכוחות, ביצוע פעולות מיידיות, היכולת לייצר תמונות מצב ויישום הפיקוד והשליטה באירועי חירום.

גם צוותי מגן דוד אדום ישתתפו וייקחו חלק בתרגילי המטות ובתרגילי השטח שנועדו לתרגל את שיתופי הפעולה בין כלל גורמי החירום במדינה. חובשים ופראמדיקים באמבולנסים ובניידות טיפול נמרץ ישתתפו בתרגילי השטח ברחבי הארץ.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מדובר בתרגיל חשוב ומורכב שבא לתרגל את כלל הכוחות ברמה הלאומית, על מנת לחזק את שיתוף הפעולה בין הגופים, לשמור על הכשירות ולהכין אותם בצורה הטובה ביותר למעבר משגרה לחירום. כולי תקווה כי התרגיל הזה יישאר ברמת התרגול בלבד, אך אם חלילה נדרש לכך, מד"א ערוך לכך."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות