n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / זהר בלום קורא לבטל את הרצאתו של אליהו יוסיאן במידה ולא יתנצל

זהר בלום קורא לבטל את הרצאתו של אליהו יוסיאן במידה ולא יתנצל

זהר בלום קורא לבטל את הרצאתו של אליהו יוסיאן במידה ולא יתנצל על אמירותיו הקשות כנגד גיוס לוחמות לצה"ל והציבור הליברלי.מ"מ ראש העירייה, זהר בלום:״זו העת לאחדות ולא למימון הרצאות מכספי משלם המיסים של אדם שמבזה באמירותיו את לוחמות צה״ל בחזית ומעורר פילוג בעם״

זהר בלום צילום פרטי
זהר בלום- צילום: פרטי

הרצאתו המתוכננת של אליהו יוסיאן, מומחה לאיראן ולמזרח התיכון שאמורה להתקיים ביום שני הקרוב ה- 27.11 ברחובות, ממשיכה לעורר סערה בקרב הציבור בעיר.

במקביל לעצומה הקוראת לביטול ההרצאה שהוזמנה ע״י החברה העירונית לתרבות וספורט, פעל בימים האחרונים זהר בלום, מ״מ ראש העיר, ופנה אישית ישירות ליוסיאן בקריאה לחזור בו מדבריו ואמירותיו המבזות נגד גיוס נשים לתפקידי לחימה בצה״ל וכנגד הציבור הליברלי.

מרגע שיוסיאן בחר בתגובתו שלא להתנצל והסתפק בתגובה שדבריו הוצאו מהקשרם, בלום פועל מול כלל הגופים העירוניים לבטל את מימון ההרצאה של יוסיאן במרכז ליהדות תימן.

בראיון לגל גפן,רחובות אמר בלום ״בימים שכולנו מחפשים דווקא את המכנה המשותף ואת המאחד בינינו תוך כדי המלחמה, החברה העירונית מטעם עיריית רחובות הזמינה את אליהו יוסיאן, חוקר ומומחה למזרח התיכון שסוקר את המהפכה האיראנית להרצאה שמעוררת מחלוקת קשה בקרב תושבות ותושבים בעיר.ברגע שהגיעה אליי הידיעה על הרצאתו המתוכננת, פניתי אל אליהו יוסיאן ישירות בדרישה שיחזור בו מדבריו נגד גיוס לוחמות בצה״ל ועל אמירות מפלגות בשעת מלחמה על ציבור גדול מאוד במדינת ישראל, הציבור הליברלי שאותו הוא מכנה "סרטן בגוף האומה"."

עוד הוסיף בלום,״כאדם ליברלי, אני בעד השמעת מגוון דעות רבות ככל האפשר וקיום דיון פתוח בכל נושא בשם חופש הביטוי, בוודאי בנושאים חשובים של ביטחון לאומי. עם זאת, בשעה שיש לוחמות וקצינות צה״ל בחזית במגוון רחב של יחידות שמגינות על ביטחון המדינה ומסכנות את חייהן, אמירות חמורות כמו ״אף טינופת בשם של שוויון מגדרי לא יגיד שבנות יכולות להיות בקרבי או בחזית״ או ״שהבת שלך בע״ה תיפול בשבי שלהם והם יעשו לה ילד בחגיגה״ הן אמירות שאין להן מקום בשנת 2023. בטח שלא בזמן לחימה ובוודאי שאין לתת מימון עירוני למרצה שעומד מאחורי התבטאויות כאלה בזמן שכולנו מחפשים את המאחד ולא את המפריד בינינו״.

בפנייה ישירה ליוסיאן, בלום כתב: "המילים הללו מבזות את הלוחמות הגיבורות שלנו ואת הנרצחות, ההרוגות והפצועות שבהן חיילות, שוטרות וחברות בכיתות הכוננות של היישובים של מלחמת "חרבות ברזל".הן פוגעות במוטיבציה של לוחמות צה״ל ובבני משפחותיהן ומנוגדות לכל הערכים שבהתאם אליהם אנחנו מחנכים את הדור הנוכחי שמוכיחים את גבורתם בלחימה ברגעים אלה ממש.זאת ועוד, האמירה הנוספת שלך כלפי הליברזלים, ״ליברליזם הוא סרטן בגוף האומה היהודית״, היא אמירה שאין לה מקום במסגרת תרבות שיח לגיטימית במרחב הציבורי הישראלי בעת הזו.כנבחר ציבור, כאיש חינוך שמאמין ופועל עשרות שנים לטובת כל המגזרים, חילונים, דתיים וחרדים, ימנים ושמאלנים, אני יודע שאפשר וצריך לנהל דיון נוקב על תפיסות ועמדות שונות לטובת כלל עם ישראל, אך האמירות האלה שהשמעת אינן חלק מהדיון הלגיטימי החשוב הזה בעת הזו.

לסיכום, אמר בלום:, ״אני קורא לאליהו יוסיאן בעת הזו, כמי שעם ישראל ולכידותו חשובה לו, לחזור בו מאמירותיו המפלגות ואני מצפה ממנו להעניק תמיכה מלאה בכלל הלוחמות והלוחמים של צה״ל, הגיבורות והגיבורים שנמצאים יחדיו בחזית ובעורף, בזירות השונות ברחבי ישראל ותורמים כה רבות לביטחון המדינה״.

עד כה בחרתי שלא לפרסם את הפנייה שלי אל יוסיאן בתקווה שאכן יבחר לחזור בו מדבריו נגד גיוס לוחמות לצה״ל אך משהבנתי שאין בכוונתו לעשות כן לאחר שהתכתבנו, בחרתי לפרסם את הדברים בפומבי בשאיפה שיבחר להתנצל ולהכיר בערך המשמעותי של לוחמות צה״ל.אל לנו לשכוח שאנחנו במלחמה על הבית והמדינה שלנו ואל לנו להיכנס למלחמה פנימית בינינו.זה הזמן להכיר בחשיבות של אחדות עם ישראל מעל לכל בעת הזו ולתת תמיכה מוחלטת בלוחמות צה״ל בדרך להשגת המטרות של מיגור החמאס והשבת החטופים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

6 תגובות

  1. אולי תקשיב לו במקום לתקוף . אתה מפלג והוא מנסה להציל את המדינה . הוא מגיע ויש המון שרוצים לשמוע אותו . מספיק עם דמקרטיה המזוייפת . תתחיל לדבר "ערבית" . כבר לא יודעים מה לחפש.

    • להקשיב לאיש הבזוי הזה יוסיאן?
      בושה וחרפה לעיר רחובות

    • שלום כלנית. אני לא מסכימה לדעתך על האמירות וההתנהלות של יוסיאן. הוא תוקף ומשמיץ ציבור גדול בחברה הישראלית ולא מקובל עלי שהוא ירצה בעיר שלי במימון כספי הארנונה שאני משלמת. במיוחד בזמן מלחמה, כשחיילות צה"ל נלחמות להגן על כולנו, לא סביר שהעירייה שלהן תסבסד הרצאה של אדם שמדבר עליהן בצורה ממדרת. זה מצער אותי, אבל אני מאמינה שאת צודקת ואכן יש הרוצים לשמוע אותו. יתכן מאד גם שיש אנשים שרוצים היו לשמוע דמויות אחרות מתסיסות ושנויות במחלוקת. אבל זה לא מתפקידה של העירייה המשרתת את כולנו להתאמץ להביא אותם.

  2. תודה זהר על המלים הברורות וההתייצבות הפומבית הנחושה נגד הסתה ופילוג בחסות עיריית רחובות.

  3. לא ציפיתי למשהו אחר מזוהר בלום
    מענין לא ראיתי התנגדות לאמירות של חבר הכנסת כסיף שגר בעיר רחובות

  4. כל הכבוד זוהר! נתת לאליהו יוסיאן את האפשרות להתנצל והוא החליט להמשיך להיות ביריון.

    זוהר, אתה סמל לאחדות בעיר.

    יש אנשים בעיריה שאומרים "אחדות" רק כשנוח להם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-05-02 at 14.02.07_4d2b17e4

חנות עלתה באש בבת ים

תפריט נגישות