n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / הפתעה:פסלים חדשים מתעוררים לחיים

הפתעה:פסלים חדשים מתעוררים לחיים

פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים ה- 12 מארח השנה את קבוצת התיאטרון האחר של עמותת אקים עם מיצג ופסל אנושי מקורי שיציגו 11 שחקנים מתחלפים למען אוכלוסיית הצרכים המיוחדים

תאטרון אקים. צילום אבי מועלם

כמיטב המסורת, עיריית רחובות והחברה העירונית יקיימו השנה את פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים. מדובר בפסטיבל ה-12 במספר וגם השנה הוא צפוי לארח עשרות אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ, שייהנו מאומנות משובחת, אינטראקטיבית ומרהיבה המתאימה לכל גיל. אם בעבר היינו צריכים לנסוע לערי בירה ברחבי אירופה על מנת לפגוש מקרוב באמנות הרחוב הפופלרית – אמנות הפסלים החיים, הרי שבימי הפסטיבל הקהל הרחב יזכה לפגוש עשרות פסלים ש"מתעוררים לחיים" בשלל דמויות צבעוניות, מרתקות וססגוניות. מיטב אמנים מהארץ ומהעולם לוקחים חלק בפסטיבל, ולצד עשרות האמנים הישראליים.

בין המיצגים השנה ישתתף גם מיצג מקורי של אקים ויתקיימו הופעות מיוחדות למען אוכלוסיה עם צרכים מיוחדים בימים שלישי ורביעי (5-6.9) בשעה 16:45. מדובר בהרכב השחקנים המיוחדים של "התיאטרון האחר" המזמינים את הציבור להציץ ולראות שהבחוץ לא תמיד משקף את מה שבפנים.

מיצג "ראש פתוח" הנו פסל חי שמופעל ע"י שלושה שחקנים מתחלפים מהתיאטרון האחר של אקים. המיצג מבקש מהצופים לפתוח את הראש, להסתכל על העולם מנקודת מבט חדשה ולקבל את האחרים והשונים. כל השחקנים שמשתתפים מייצגים את אוכלוסיית בעלי המוגבלויות השכליות. החברים של אקים מאופיינים בראיית עולם רחבה, בפתיחות, הם זורמים, יצירתיים ומתנסים ברעיונות חדשים ותמיד מוכנים ללמוד ולפזר אהבת חינם כלפי כל מי שמסביבם.

"הפסל מורכב משלוש דמויות. במבט ראשון, הפסלים נראים כראשי אבן גדולים בהשראת המסיכה הלבנה הניטרלית. אך כאשר הצופה מעניק לפסל מטבע, הראשים נפתחים ומתוכם מתגלים השחקנים בצורה וויזואלית מרשימה וצבעונית, ומבצעים פעולות המייצגות אותם: ריקוד, קריאת ספר, נגינה, בישול, פנטומימה, קסמים, שירה, הגשמת חלומות, חלוקת מתנות, הפרחת נשיקות ועוד" מספרת במאית הפסל שרון גומבוש. "המטרה שלנו היא להפגיש את הצופים עם השחקנים המיוחדים שלנו, שהמפגש עימם אינו שכיח ביומיום של הצופים, ולפרוץ את גבולות המחשבה שלהם באמצעות הכרת האחר" .

השחקנים של אקים בעלי מוגבלויות ולכן אינם מתקבלים ללימודי משחק ואמנויות במסגרות הפורמליות המוכרות. אהבתם הגדולה לבמה, כישרונם, ניסיונם הרב ושאיפתם למצויינות ולמקצועיות – מביאים אותם מידי שבוע למפגשים באולם התיאטרון האחר על מנת לקבל הכשרות וסדנאות בתחומי הבמה השונים, וברמה הגבוהה והמקצועית ביותר. קבוצת התיאטרון האחר פועלת מעל 25 שנה ומציגה ברחבי הארץ ובעולם וממומנת על ידי אקים ישראל.

השחקנים, כאומנים יוצרים, משתתפים בתכנון ובביצוע של הפסל, בהובלה של הבמאית שרון גומבוש ובשיתוף עם המעצב איתי מינאי. הפסל עתיד לעלות בספטמבר 2023 בבכורה במסגרת פסטיבל הבין לאומי – פסלים חיים ברחובות. השחקנים שיציגו: אברהם נגר, לימור סאלח, בלה הובר, גיל קטלוני , ניר שמש, יוסי וייסבורג, שמרית קרויטרו , ליטל גרבולסקי, ליהיא צור, חן בן-שמעון, מתן מאי.

מתי יופיעו?  בכל יום בפסטיבל. כולל סיורי נגישות

פסטיבל רחובות הבינלאומי לפסלים חיים ה- 12 יתקיים ב- 4-6 בספטמבר 2023, בין השעות 21:30-17:30, ברח' יעקב ברחובות, הכניסה חופשית

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

0faaff44-703d-43a7-b594-2f7fa4efc2b9

אחלה דיל

תפריט נגישות