n
דף הבית / בת ים / בניגוד לנהלים: גזבר העיריה של בת-ים התמודד למועצת העיר באשדוד אך לא גילה לאיש

בניגוד לנהלים: גזבר העיריה של בת-ים התמודד למועצת העיר באשדוד אך לא גילה לאיש

במשרד הפנים ובעיריה יצטרכו בקרוב להחליט כיצד לנהוג עם גזבר עירית בת-ים, לאחר שעבר על הנהלים במערכת הבחירות האחרונה. הסיבה: הגזבר, תושב אשדוד, התמודד למועצת העיר שם ברשימתה של הלן גלבר, אך לא יצא לחופשה ולא דיווח על כך מראש. בנוסף, הוא הצהיר ערב הבחירות, כי התפטר מהרשימה, אך לבסוף התברר כי לא עשה זאת. גם בעיריה לא הגיבו עדיין לגבי ההליך המשמעתי שייערך.

עיריית בת ים | צילום: דוברות העירייה
עיריית בת ים | צילום: דוברות העירייה

בזמן שעיני התושבים בבת-ים היו נשואות אל תוצאות הבחירות בעירם, לפחות בכיר אחד בעיריה התעניין כנראה דווקא בנעשה בעיר אחרת – באשדוד: מרדכי ברשישת, גזבר העיריה, התמודד למועצת העיר באשדוד בה הוא מתגורר, אך לא יצא לחופשה כמקובל או דיווח על כך לממונים עליו לצורך קבלת אישור בהתאם לנהלים.

בנוסף, לאחר שגורמים באשדוד העבירו לגורמים בבת-ים תלונה בנושא, הוא דיווח כי הוא בכלל התפטר מהרשימה – אך על פי נתוני משרד הפנים הוא דווקא נשאר חבר בה לפחות עד מועד הבחירות.

כעת יצטרכו בעיריה ובמשרד הפנים להחליט לגבי ההליך המשמעתי הדרוש בשל כך.

לדברי גורם המקורב לנושא, "ברשישת היה חלק מהרשימה של הלן גלבר, שהיתה לאורך רוב מערכת הבחירות מועמדת בטוחה לעלות לסיבוב השני ואולי גם לנצח. בסופו של דבר בגלל הסכמים פוליטיים ראש העיר יחיאל לסרי ניצח והיא נשארה עם מספר קטן של מנדטים".

לדבריו, "עובד בכיר צריך לקבל את הסכמת הממונים עליו, ולהודיע מראש על כך כי הנהלים קובעים שצריך לצאת לחופשה ללא תשלום ממקום העבודה – למעט אם קיבלת אישור מפורש".

גורם אחר ציין כי הבעיה פה היתה לא רק בעצם ההתמודדות, אלא גם בניסיון להסתיר זאת לאחר שהנושא נחשף: "הגזבר הודיע לנו דרך הנהלת העיר שהוא בכלל התפטר, אבל לפי נתוני משרד הפנים זה לא היה נכון. בנוסף לא הועברה התייחסות למשרד הפנים בנושא במשך למעלה משבוע וזו שערוריה בפני עצמה". יש לציין כי גם פניית העיתון לקבל תגובה נשארה ללא מענה במשך ימים ארוכים.

"אין ספק שזה דורש לקיחת אחריות מצידו, ואם לא יעשה זאת ההליך המשמעתי צריך לעשות זאת עבורו" אומר גורם באשדוד, "גם משרד הפנים וגם עירית בת-ים יצטרכו לבצע הליך שיכול להיגמר בהשעיה או עונש אחר, במידה והוא יחליט להישאר בתפקידו. יהיה להם מאד קשה לגבות אותו מול המשרד לאחר שהוגשה תלונה כזו – מה גם שהיו מקרים של עובדים אחרים שכן התבקשו לצאת לחופשה ממקומות העבודה שלהם". כאמור, עד לרגע זה לא התקבלה תגובה לנושא, או התייחסות להמשך ההליך המשמעתי.

נכון למועד פרסום הכתבה, טרם התקבלה תגובה מטעם העירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות