n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / רגע לפני כיפור: כמה ילדים נפגעים בתאונות אופניים בחולון?

רגע לפני כיפור: כמה ילדים נפגעים בתאונות אופניים בחולון?

כאלף ילדים ובני נוער נפגעו בתאונות אופניים בעשור האחרון. חולון מדורגת גבוה מבין הערים הגדולות עם עשרות ילדים שנפגעו, חלקם נפצעו קשה. אלו הטיפים שיעזרו לנו לשמור על ילדינו בטוחים ביום הכיפור הקרוב ובכלל

רוכבי אופניים צילום עמותת אור ירוק 1

יום הכיפורים הפך בשנים האחרונות ליום רכיבה מרוכז שבו ילדים ובני נוער רבים מנצלים את הכבישים הריקים כדי לרכוב על אופניים.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון (2022-2013) נפגעו 960 ילדים ובני נוער בגילי 19-0 בתאונות דרכים כשהם רוכבים על אופניים, 31 נהרגו ולמעלה מ-300 נפצעו באורח קשה. בשנת 2022 נפגעו 58 ילדים ובני נוער רוכבי אופניים, מתוכם שניים נהרגו ו-25 נפגעו באורח קשה.

בחולון נפגעו 25 ילדים ובני נוער (19-0) כשרכבו על אופניים (רגילים) בעשור האחרון (2022-2013), מתוכם שלושה נפצעו באורח קשה. בכל שנה נפגעים בעיר כשלושה רוכבי אופניים בגילי 19-0 בממוצע. בשנת 2022 נפגע בעיר אדם אחד בקבוצת הגיל 19-0 כרוכב אופניים. העיר מדורגת במקום ה-7 מבין הערים הגדולות ומקדימה בין היתר את ראשון לציון ואת אשדוד.

מעל חולון מדורגות בסדר יורד: תל אביב, ירושלים, בני ברק, רחובות, פתח תקווה ונתניה. משלימה את העשירייה המפוקפקת- העיר לוד.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער רבים ינצלו את יום הכיפורים לרכיבה על אופניים רגילים, חשמליים וקורקינטים. בשנים האחרונות יום הכיפורים היה מסוכן במיוחד עבור ילדים שרכבו על אופניים.

חשוב מאוד להגביר את המודעות לסכנות שברכיבה על כלים דו גלגליים ביום הזה בקרב הילדים וגם בקרב ההורים. תחושת הבטיחות ברכיבה ביום זה, בהיעדר מכוניות בכבישים, מטעה ומסוכנת.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים והרשויות העירוניות חייבים לשים בראש סדר העדיפויות את בטיחות הרוכבים, לא רק ביום הכיפורים אלא בכל השנה. צריך להתחיל להתחשב ברוכבים ולסלול עבורם שבילי רכיבה ייעודיים שיפרידו אותם מכלי הרכב על הכביש ויסייעו להגברת ביטחונם ולהפחתת מספרי הנפגעים.

האופניים הם כלי תחבורה ירוק, זול, נוח ומתאים לפעילות גופנית אך הרוכבים חשופים לסיכון רב ועל כן חייבים לדאוג לתשתיות מתאימות עבורם, כאלה שמצילות חיים".

כך תעברו את יום הכיפורים בשלום -טיפים לרכיבה בטוחה ביום כיפור:

תחזוקת האופניים: בטרם תצאו לרכיבה וודאו את תקינות האופניים: הצופר, הצמיגים, הבלמים, הפנסים ומחזירי האור.

v    התאמת האופניים לרוכב: יש לוודא כי האופניים מתאימים לגובהו של הרוכב בצורה כזו שהרגליים נוגעות בקרקע בקצה האצבעות.

v    חבישת קסדה: הקסדה היא שומר ראשו של הרוכב ויכולה להוות את ההבדל שבין פגיעה קלה לקשה ולכן רוכבים רק עם קסדה המתאימה לראשו של הרוכב ורכוסה היטב בכל רכיבה.

v    רכיבה בשעות החשיכה: ברכיבה בשעות הלילה יש ללבוש בגדים בהירים שניתן לזהותם בחושך ולהשתמש בפנסי אופניים ובמחזירי אור.

v    שימוש במיגון: בכל רכיבה יש לרכוב עם מגנים לברכיים ולמרפקים ועם כפפות.

v    רוכבים כחוק: לילד מתחת לגיל 16 אסור לרכוב על אופניים חשמליים, קורקינט חשמלי והוברבורד.

בני נוער רבים נוהגים לרכוב על אופניים וקורקינטים חשמליים, גם ביום כיפור. על פי החוק, הרכיבה על הכלים החשמליים מותרת החל מגיל 16 ומעלה.

רוכבי אופניים צילום עמותת אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות