n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / לראשונה בראשון לציון: גינה קהילתית בניהול התושבים

לראשונה בראשון לציון: גינה קהילתית בניהול התושבים

היום נחנכה הגינה הראשונה שתתופעל ותנוהל על ידי תושבי האזור בקריית ראשון. העירייה העמידה לרשות התושבים: כלי עבודה, גידולים חקלאיים ועוד

השקת הגינה הקהילתית. צילום: עיריית ראשון
השקת הגינה הקהילתית. צילום: עיריית ראשון

בפעם הראשונה בראשון לציון: גינה קהילתית שתנוהל ותתופעל על ידי תושבי השכונה.
על המיזם אמונים מינהל תכנון ובנייה, מינהל קהילה ומינהל איכות הסביבה במטרה לאפשר לתושבים להיות שותפים בסביבה העירונית הסמוכה לביתם ולהקצות להם מקום למפגש חברתי קהילתי וליוזמות קהילתיות הקשורות לסביבה. הגינה הראשונה, בשטח של כ-350 מ"ר, נחנכה היום בשכונת קריית ראשון, סמוך למרכז הנוער "המקלט", חלקה יהיה לגינון וחלקה לפעילות חברתית-קהילתית.

בשלב הראשון אותר שטח להקמת הגינה ובמקביל יעברו תושבי השכונה הדרכה בת עשרה מפגשים על ניהול והפעלת גינה קהילתית. כעת יהיו חברי הקהילה מעורבים בתכנון הגינה יחד עם נציגי מינהל התכנון, איכות הסביבה והקהילה ולאחר מכן יקבלו לידיהם את המושכות לניהול ותפעול הגינה. תושבי השכונה, השותפים בעשייה, יקבלו כלי עבודה, כמו מעדרים, מגרפות, מסור, מגזמות וכו' וכן שתילי נוי או שתילי ירקות בהתאם לבחירתם. לניהול השוטף, יקבלו תושבי השכונה סל מוצרים וכן תקציב שנתי לצרכי הגינה בה עוסקים.

המשנה לראש העיר, אפרת אברמוביץ', המחזיקה בתיק קהילה: "עיריית ראשון לציון גאה להשיק עוד ועוד פעולות בשכונות ולייצר חוויה מעצימה ומגבשת שהפוך את הבית לנעים יותר. התפיסה שמובילה אותנו היא בניית תרבות קהילתית על כל גווניה בעיר. אני מברכת את תושבי העיר שהצטרפו למיזם ומזמינה עוד רבים לקחת חלק".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. פזית כרמונה

    יוזמה מקסימה ומגבשת, אפרת אברמוביץ, אין גבול ליצירתיות שלך ולחשיבה על התושבים!
    יישר כוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות