68 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2020 לעומת 66 רוכבים שנהרגו בשנת 2019. יש לזכור ששנת 2020 הייתה שנת קורונה וסגרים אשר כללה ירידה חדה בנסועת כלי הרכב.
בנוסף לכך, מגמת העלייה ברוכבים ההרוגים נמשכת זו השנה הרביעית ברציפות וכבר עתה ניתן לומר כי שנת 2021 היא שנת שיא במותם של רוכבי האופנועים והקטנועים בתאונות דרכים. מתחילת שנת 2021 עד ה-2.11 נהרגו 77 רוכבי אופנועים וקטנועים, יותר מאשר בכל שנת 2020 ועוד חודשיים שלמים לפנינו.
בחולון נפגעו 2,110 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 347 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 16.4% מסך הנפגעים בעיר. חולון מדורגת במקום החמישי במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
בבת ים נפגעו 1,566 בני אדם בתאונות דרכים בחמש השנים האחרונות (2016-2020) מהם 220 רוכבי אופנועים וקטנועים שמהווים 14% מסך הנפגעים בעיר. בת ים מדורגת במקום העשירי במסוכנות לרוכבי הדו גלגלי.
צילומים: עמותת אור ירוק
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המדד שיצרנו מדרג את הערים הבטוחות והמסוכנות לרוכבי האופנועים והקטנועים. בערי גוש דן יש ריבוי של רוכבים ולכן על ראשי הערים מוטלת האחריות לפעול לצמצום הרוכבים שנפגעים בתאונות דרכים. יש לסמן את נקודות התורפה ולטפל בהן באופן כזה שייטיב עם בטיחות הרוכבים.
שנת 2021 מציבה בפני הממשלה תמונת מצב קודרת ועגומה כאשר אוכלוסייה אחת בולטת לרעה בהיפגעות הגבוהה ואלו הם רוכבי האופנועים והקטנועים. במשך שנים המדינה הפקירה את הרוכבים והתוצאה היא עליה חדה ורצופה במספר הרוכבים ההרוגים מתאונות דרכים.
במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להכין תכנית לצמצום הקטל בקרב הרוכבים. יש להחזיר את הכסף שנלקח מפרויקט התקנת פסי ההגנה במעקות הבטיחות ולהשקיע אותו לא רק בכבישים חדשים אלא גם בכבישים הישנים שבם נהרגים רוכבי רבים.
יש להגביר את המודעות בקרב הרוכבים לרכיבה בטוחה ועידוד התקנת מערכות בטיחות בכלי הרכב הדו גלגליים. שילוב של הסברה וחינוך, שיפור התשתיות ושיפור מיומנויות הנהיגה יובלו לצמצום היפגעותם של הרוכבים ויצילו חיים".
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]