n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / פרויקט התחדשות עירונית ענק במועצה המקומית אזור

פרויקט התחדשות עירונית ענק במועצה המקומית אזור

1,087 יחידות דיור ב-15 מבנים בני 9-25 קומות יחליפו בנייני רכבת משנות ה- 60-70 ברחוב יצחק שדה. בנוסף כוללת התוכנית דיור להשכרה ארוכת טווח.

הדמיה יצחק שדה 2 ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים
הדמיה: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

תוכנית פינוי בינוי "יצחק שדה" אזור רושמת התקדמות משמעותית נוספת. בחודש שעבר התקיים בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, שולחן עגול לדיון בתוכנית, בו אושרו עקרונות התכנון שלה, וכעת נערכים במועצה להגשת המסמכים לקראת דיון להפקדה.

מתחם יצחק שדה ממוקם במרכזה של אזור, בין הרחובות יצחק שדה, חנה סנש, אנילביץ ואלי כהן, על שטח של 36 דונם. במסגרת התוכנית יהרסו 458 יחידות דיור ב- 13 בנייני רכבת משנות ה- 60 וה- 70 וכן 6 חנויות. במקומן יבנו 1,087 יחידות דיור ב- 15 מבנים בני 9-25 קומות בבניה מרקמית, תוך שמירה על ריווח בין המגדלים ויצירת גינות ושטחי ציבור פתוחים לרווחת התושבים. עוד כוללת התוכנית, הקמתו של מרכז מסחרי ומבני ציבור, בניית גני ילדים והרחבת בית הספר יוספטל ל-24 כיתות. התוכנית תוכננה על ידי משרד ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים.

מתחם יצחק שדה כיום צילום דוברות אזור

מתחם יצחק שדה כיום

במסגרת הפרויקט, יוקצו יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, שיתנו מענה לצעירים בני הישוב, תוך שמירה על רמת מחירים נמוכה וקבועה, ביחס למחירי השוק.

תוכנית "יצחק שדה" צפויה להיות תוכנית פינוי הבינוי השניה באזור, כאשר בינואר 2022 יצאה לדרך תכנית שאושרה בתחילת שנות ה- 2000, עם הריסתם של 3 מבנים בני 96 יח"ד ובנייתן של 360 יח"ד במקומן. בנוסף מקודמות כיום עוד תוכניות פינוי בינוי, בהן מתחם מפעל "אופיס" באזור התעשיה של אזור, מתחם בן גוריון ומתחם שפינוזה.

הדמיה יצחק שדה 1 ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

הדמיה: ארי כהן-מיכאל וינד אדריכלות ובינוי ערים

על פי תוכנית המתאר "אזור 2035", יתווספו לאזור עד שנת 2035 עוד כ-4,400 יחידות דיור שייתנו מענה לגידול בהיקף אוכלוסייה, שתעמוד על כ- 27 אלף תושבים, כפול ממספרם כיום. מרבית יחידות הדיור שייבנו ביישוב בשנים הקרובות יהיו בבניה מרקמית, וזאת במטרה לשמור על הצביון של אזור כישוב כפרי וקהילתי.

ראש מועצת אזור, אריה פכטר: "אישור התכנון בותמ"ל הוא בשורה חשובה עבור מאות דיירי המתחם, שיוכלו לזכות בבית חדש, עם מיגון, מעלית וסביבת מגורים משודרגת. כל זאת תוך שימור אופייה של אזור והמרקם הקהילתי – הייחודי שמאפיין אותה."

עוד מוסיף פכטר: "אזור נמצאת בנקודת זינוק בכל הנוגע לתהליכי ההתחדשות, כשלצד התחדשות המבנים הפרטיים מקדמת המועצה התחדשות של המרחב הציבורי, ובכלל זה שדרוג תשתיות הכבישים והרחובות, תוך הרחבת מוסדות החינוך והציבור ופיתוח מקורות התעסוקה ביישוב."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שריפה רכב שרוף צילום דוברות והסברה תחנה איזורית חולון (3)

שוב ארוע פלילי: רכב עלה באש בחניון בעיר

תפריט נגישות