n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / "עיר ללא אלימות מורחבת״

"עיר ללא אלימות מורחבת״

ד"ר קרן גונן, המתמודדת לראשות העיר חולון מצהירה שהיא תקדם "עיר ללא אלימות" בחולון במתכונת מורחבת במסגרות החינוך וברחבי העיר.

קרן גונן צילום מדף הפייסבוק

״במקצועי אני עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת שנים רבות בילדים, בבני נוער ובמבוגרים. ההתמחות שלי היא בפוסט טראומה וטראומה מורכבת סביב אלימות מינית ובכלל. מטפלת שנים רבות בילדים עם בעיות חברתיות שעברו החרמות קשות מאד.״ אומרת ל״גל גפן חולון״ גונן ומוסיפה, בנוסף, הייתי אחראית תחום אלימות במשפחה, אלימות מינית ואלימות כלפי צוות רפואי בבית חולים וולפסון. אני מלווה מזה שנים נשים מוכות וילדים נפגעים תקיפה מינית״ היא אומרת ומוסיפה ״עבדתי ברווחה בחולון, במרכז מאו"ר ובמרכז מ.ט.ר.ה בחולון כמנהלת יחידה להתפתחות הילד ומנהלת מרכזים טיפולים – כך שהנושא הרגשי של ילדים מוכר לי היטב.  כמו כן, במסגרת עבודתי בעירייה הייתי אחראית על נושא "עיר ללא אלימות בספורט" ובמסגרת התאחדות לכדורגל הייתי יו"ר וועדת חינוך ומניעת אלימות במגרשי הכדורגל.

מה הכוונה שתקדמי כראש העיר של חולון  תכנית "עיר ללא אלימות מורחבת"?

קיימת תוכנית ברשויות המקומיות המתוקצבת על ידי המדינה, אך בפועל לטעמי אינה מיושמת כנדרש בעיר חולון ואינה מספקת בעיניי. הייתי רוצה להרחיב את התכנית לשטחים נוספים ולתקצב ולתעדף אותה היות ונושא מניעת האלימות חשוב ביותר בעיניי ומתחיל מגיל צעיר.

אנחנו רואים את מצב העיר בשנים האחרונות, נכנסו ארגוני פשיעה לתוך חולון והתנהלותם פוגמת באיכות החיים של התושבים. כל שני וחמישי יש חיסולים ממוקדים וחולון על המפה, כל מה שראש העיר עמל במשך שלושה עשורים, לנקות את חולון מפשע, חוזר חזרה, רק שהפעם ראש העיר עייף ואינו רוצה כל כך להתעסק במצב הבטחוני.

כחברת מועצת העיר הפעילה ביותר, הגשתי הצעות לסדר ושאילתות ואף דרשתי לקיים דיוני חירום בנושא. כמו כן, דרשתי להיות יו"ר וועדת בטחון, אך ראש העיר העדיף שלא. כמו כן, מנע מוועדת בטחון באופן מוזר מלהתעסק עם הסוגיות ביטחוניות מורכבות  ואפשר לה להתעסק בנושאים זוטים במשמר האזרחי ובצבע האפוד של הקייטנה – משהו שמבחינתי סימן לי שראש העיר אינו מסוגל כבר להתמודד עם סוגיות קשות אלו.

אמנם אני אישה, אך יש לי "ביצים גדולות" יותר מכל הגברים היושבים שם בתוך המועצה. אינני חוששת לעבוד קשה ולהתמודד עם סוגיות קשות. מישהו צריך לעשות זאת, איך אפשר לטאטא מתחת לשטיח שחולון נהפכה בשנים האחרונות ל"שיקגו".

תכנית "עיר ללא אלימות" עוסקת בהתמודדות מערכתית ברמה העירונית עם תופעות שונות של אלימות תוך זיהוי מכנים משותפים לאלימות ומתן פתרונות לכל אחת מהתופעות. תהליך זה מתבצע באמצעות הקמת מערך עירוני מקיף, מתואם ואפקטיבי בראשות ראש הרשות המקומית, המגייס את כל המערכות המתמודדות עם הנושא.

התוכנית מתמקדת בחמישה תחומי פעילות מרכזיים הפועלים ברמה העירונית, ומייצרת שיתופי פעולה רוחביים ביניהם, המבוססים על ראייה הוליסטית ואינטגרטיבית של התמודדות בבעיית האלימות. אסטרטגיית הפעולה בכל אחד מהתחומים נגזרת מתהליך אבחון ולימוד יסודי של המאפיינים והצרכים הייחודיים של כל יישוב.

התוכנית כתובה יפה, אך אינה מיושמת הלכה למעשה בתוך חולון. אני מתכוונת להכניס תוכנית מורחבת שכתבתי שתעסוק בהכנסת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים (מצלמות בגני הילדים ובמעונות, שעונים לילדים בסיכון המאפשרים לזעוק לעזרה ועוד), כתיבת תוכניות לימוד למניעת אלימות, הקמת מרכזי גישור לילדים ולמבוגרים (סכסוכי שכנים וכדומה), הקמת מרכזי טיפול בתחום האלימות של ילדים והחרמות (כיום אין כל כך מענים טיפוליים בקהילה למקרי חירום) ועוד."עיר ללא אלימות" – זהו מותג שלטעמי עשוי להחליף את המותג "עיר הילדים".  חולון זקוקה ראשית לביטחון, החוויה להתהלך ברחובות חולון נפגמה בשנים האחרונות ואני הולכת להתמקד בנושא זה ולהפוך את חולון ל"עיר בטוחה"!

תרצי לומר עוד משהו לתושבים?

ראשית שנה טובה ובטוחה לכל תושבי חולון. אני מאחלת לכולם שישתמשו בזכות הדמוקרטית שניתנה להם ובאמצעותה יהיו חלק משינוי פני העיר למקום טוב יותר לחיות בו. אני מבקשת מכל תושבי חולון לא להאמין לסקרים, לקרא חומר על המתמודדים, לאשר את קורות החיים שלהם ולבחור במתאים או במתאימה ביותר לניהול העיר. בהצלחה לחולון, בהצלחה לכולנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. "הדבר הכי קשה הוא ההחלטה לפעול, כל השאר עקשנות"

    קרן את דוגמא לאדם בלי אגו.
    את מוכיחה שאת שליחת ציבור אמיתית
    עלי והצליחי

    בשם השם נעשה ונצליח🙏

    כולנו קרני האור נאבק נגד האלימות ונביא את האור לכל אחד ואחת מאיתנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות