n
דף הבית / בריאות / יום התרמת דם בחולון

יום התרמת דם בחולון

ביום רביעי החל מהשעה 17:00, תיערך התרמת דם ברחוב עין גדי 1 בחולון בשיתוף: מד"א, עזר מציון, עיריית חולון ובנק אדם. תושבי חולון מוזמנים להגיע, לתרום ולהציל חיים

ניידת-תרומת-דם-מגן-דוד-אדום-צילום-דוברות-מדא
צילום ארכיון: דוברות מד"א

מחר (רביעי) בין השעות 17:00 – 22:00, יתקיים ברחוב עין גדי 1 בחולון, יום התרמת דם בשיתוף: מד"א, בנק הדם, עיריית חולון ועזר מציון. יום התרמת הדם הפך למסורת בעיר ותושבי חולון מוזמנים להגיע רגע לפני יום הכיפורים, לתרום דם שיציל חיים וחשוב במיוחד בימים אלו של מחסור חמור במנות דם.

בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, אחד המתנדבים ביחידת החילוץ חולון, משתף בסיפורו המרגש הקשור לתרומת דם: "יום כיפור 1973 אני בן 14, אבא שלי כבר נסע לחזית, השעה עשר בלילה והמלחמה כבר מתנהלת כשמונה שעות. המצרים והסורים שועטים לתוך מדינת ישראל. הכל אנדרלמוסיה, המדינה מתפרקת. דפיקה בדלת, פותחים ובדלת עומדים אנשי מד"א, מחפשים את אבא.

לאבא היה סוג דם נדיר O – אבל אבא היה בחזית. היה מחסור חמור בדם בבתי החולים ואנשים נתבקשו להגיע לתרום דם רק שרוב הגברים היו בחזית. שם באותו ערב החלטתי שביום שאוכל אתרום דם!

תרומת הדם הראשונה שלי היתה בצבא בגיל 18 ויום ומאז, כל שלושה חודשים וכמה ימים הקפדתי לתרום דם ותמיד לפני יום כיפור הייתי תורם את התרומה הרביעית בשנה. היו גם שנים שתרמתי רק תרומה אחת בשנה אבל תמיד הקפדתי לשמור על הרצף ובהמשך הצטרפתי לארגון תורמי דם.

המשכתי לתרום עד שגילו לי את הסכרת. למי שמקבל אינסולין אסור לתרום דם אז בלית ברירה הפסקתי. בצניעות וגאווה אני אומר שבמשך חיי תרמתי 117 תרומות דם. לכו לתרום דם כדי שטראומת יום כיפור 1973 לא תחזור.

התרמת דם

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מתן דיל

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

תפריט נגישות