n
דף הבית / בריאות / יום הסרטן הבינלאומי 2024: בוולפסון מציגים חידושים חשובים

יום הסרטן הבינלאומי 2024: בוולפסון מציגים חידושים חשובים

לרגל יום הסרטן הבינלאומי 2024, מומחי ומומחיות וולפסון מסבירים על כל החידושים בטיפול בסרטן בשנה החולפת

יום הסרטן הבינלאומי צילום דוברות וולפסון

כמידי שנה, היום, יום א' ה-04.02.24, מציינים את יום הסרטן הבינלאומי. עפ"י הערכת האגודה למלחמה בסרטן, בשנת 2023, אובחנו בישראל כ-31,000 נשים וגברים עם סרטן וכ-11,000 נשים וגברים נפטרו מהמחלה. מומחי ומומחיות וולפסון, מסבירים על כל החידושים בטיפול בסרטן בשנה החולפת.

בתחום הגינקולוגיה האונקולוגית: התאמת טיפול אינדיבידואלי

"הגינקולוגיה האונקולוגית עוברת שינויים גדולים בשנים האחרונות. הדגש הוא על התאמת טיפול אינדיבידואלי" מסבירה ד"ר אלישיב אסנת, מומחית ביחידה לגיניקולוגיה אונקולוגית במרכז הרפואי וולפסון אשר מנוהלת ע״י פרופ׳ טליה לוי.

"בראש המהפכה- סרטן רירית הרחם. אנחנו מתאימים את הטיפול המשלים לפי הסיווג המולקולרי של הגידול. טיפולים אימונוטרפיים שניתנים בשילוב עם תרופות אחרות או לבד הם במרכז תשומת הלב, אבל לא רק. בשיא מהפכת הטיפול המותאם לפרופיל המולקולרי של הגידולים השונים, כל הקהילה האונקולוגית נושאת עיניים לתרופות מקבוצת ה antibody drug conjugates, תרופות אשר נועדו לספק מתקפה ספציפית יותר על הגידולים וביעילות גבוהה יותר מתרופות אחרות.

חזית נוספת וחשובה ביותר היא נושא המניעה של מחלת הסרטן: "בדיקות גנטיות לנשאות של מוטציות שמעלות סיכון לסרטן שד ושחלות נכנסו לסל הבריאות ומציעות לכל אשה ממוצא אשכנזי לעבור בדיקת דם פשוטה שתעזור לה להיות במעקב ולבצע פעולות מניעתיות. כמו גם בדיקות הסקר לסרטן צוואר הרחם שעברו בכל הקופות מבדיקת פאפ רגילה לסקר נשאות הזנים המסוכנים של וירוס הפפילומה. שיטת הסקר החדשה יחד עם תכנית החיסונים כנגד 9 זנים של הוירוס עשויה למגר את סרטן צוואר הרחם לחלוטין".

בתחום האורולוגיה : בדיקה חדשנית המסייעת באבחון של סרטן הערמונית

"סרטן הערמונית נחשב לממאירות הנפוצה ביותר בעולם בקרב גברים ביחס למספר החולים אשר עומד היום על כ-1.4 מיליון" מסביר ד"ר רומן בס, מומחה לאורולוגיה במרכז הרפואי וולפסון. סרטן הערמונית מתפתח בבלוטת הערמונית אשר ממוקמת בבסיס שלפוחית שתן ומקיפה את צינור השופכה.

"תפקוד תקין של בלוטת הערמונית חיוני לפוריות הגבר. למרות שהסיבה הספציפית למחלה איננה ידועה, גורמים כמו גיל מבוגר ותורשה מקושרים להופעת המחלה. בשלבי המחלה המוקדמים אין תסמינים ולכן יש חשיבות לביצוע בדיקות סקר לגברים שנמצאים בקבוצות סיכון כלומר גברים מעל גיל 50 או עם רקע משפחתי של סרטן הערמונית בקרבה ראשונה." תסמיני המחלה המתקדמים מופיעים כאשר הגידול מפעיל לחץ על צינור השופכה וכוללים קושי במתן שתן, כאב במתן שתן ונוכחות דם בשתן".

בשנה האחרונה, אישר משרד הבריאות בדיקת דם חדשנית המשפרת באופן דרסטי את תהליך האבחון ומאפשרת לחזות במדויק את נוכחות הסרטן מסכן החיים, בערמונית. הבדיקה אשר נקראת IsoPSA מזהה את השינוי במבנה החלבון שנובע מגידול סרטני.

״מבחינת אפשרויות הטיפול בסרטן הערמונית ניתן לבצע מספר פעולות החל מכריתת הבלוטה ועד טיפולי קרינה, כימותרפיה, טיפולים הורמונליים ועוד. אצלנו במרכז הרפואי וולפסון בוחרים את שיטת הטיפול המתאימה ביותר למטופל בהתאם למצבו ולמעשה מאפשרים לו טיפול רפואי אשר "נתפר" במיוחד למידותיו.

לסיכום, במקרה של סרטן הערמונית יש חשיבות רבה לאבחון המוקדם ולמעקב צמוד וקפדני יחד עם הרופא המטפל. אני ממליץ לכולם לבצע בדיקות סקר לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית ולהיות ערניים לתסמינים ולפנות באופן מידי לרופא במקרה של קושי במתן השתן, עליה בתדירותו או כאב ודם בשתן." מסכם ד"ר בס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות