n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: יוזמה מקסימה לכבוד יום המרק הבינלאומי

חולון: יוזמה מקסימה לכבוד יום המרק הבינלאומי

ב-21 בדצמבר יצוין ברחבי העולם יום המרק הבינלאומי. 'המעיין בית הבירה' בחולון החליטו להרים יוזמה נפלאה ולהזמין את כל מי שרק מעוניין להגיע למקום ביום זה ולקבל מרק בחינם

המעיין בית הבירה. צילום: ליאור לנקרי
המעיין בית הבירה. צילום: ליאור לנקרי

ניר לנקרי (39) הוא הבעלים של 'מעיין בית הבירה' בסוקולוב 2 בעיר. לפני כחודש הוא החליט להרים יוזמה חדשה ופנה אל מספר חברים שיסייעו לו בהרמת מיזם ייחודי שבו הוא יחלק מרק בחינם. "תמיד הוא היה עוזר למשפחות בחגים והפעם הוא רצה להרים מיזם יום המרקים", מספר אחד החברים של לנקרי.

המיזם מתקיים ב-21 בדצמבר, יום המרקים הבינלאומי, בין השעות 16:00-12:00. כל מי שיגיע למעיין בית הבירה ברחוב סוקולוב 2 בחולון יקבל בחינם מרק חם.

"הקושי העיקרי שלנו הוא כרגע לפרסם את זה", מספר אחד ממארגני המיזם. "אנחנו לא רוצים לומר שזה רק לנזקקים כי באמת נשמח שכולם יבואו, אבל כמובן שמטרת העל היא שגם הנזקקים יבואו ויאכלו מרק חם. אנחנו לא רוצים שאנשים יתביישו להגיע, צריך להבין שזה נחשב יום חג והוא נחגג בעל העולם, אז אנחנו נשמח שכולם יבואו באשר הם ונחגוג ביחד את יום המרק הבינלאומי".

מי מכין את המרקים?

"יש שף צרפתי שנמצא עכשיו בארץ במשך שבועיים, ז'אק מיראז', והוא שמח להתגייס למשימה. הוא הבטיח שיכין שני מרקים. מעבר אליו יש עוד שף שעובד אצל ניר במקום ויצטרף לעשייה. מבחינת הכנות, מבחינת כמויות ומתנדבים שיגיעו לעזור ולמזוג אין לנו שום בעיה, רק חשוב לנו שאנשים ישמעו על המיזם ויבואו לחגוג איתנו ולשתות מרק".

אז הכול כבר מוכן. כמעט. רק חסרים האנשים.

"כן, רק האנשים. חשוב לנו שישמעו וידעו שיש להם אפשרות באותו יום לבוא לאכול. חשוב לנו מאוד שאנשים יבואו ויגיעו באותו יום".

אז זה לא מיועד רק לנזקקים?
"בגדול עושים את זה לנזקקים אבל שכולם יבואו וייכנסו. שוב חשוב לי להדגיש אנחנו לא רוצים לייעד את זה לנזקקים כי לפעמים המושג הזה יכול להרחיק, וזו לא המטרה. אנחנו נשמח שכל אדם יבוא. אנחנו רוצים שזה יהיה יום חג. יש לא מעט פרויקטים דומים ברחבי העולם".

זה קורה בעוד מקומות?

"יש עוד מסעדות ברחבי הארץ שהתחילו לפרסם על יום המרקים הבינלאומי, בחולון עדיין לא שמענו על זה. אנחנו כנראה הראשונים".

אז איזה סוגי מרקים נראה שם?

"יש מבחר, יש מרק קטיפה שהוא מרק צרפתי, מרק אפונה, מרק ירקות. אין בשר אצלנו, מדובר במקום כשר שמוכר מוצרי חלב".

היו לכם עוד מיזמים כאלה?

"כל חג אנחנו עושים מיזם אחר. אנחנו קבוצה שפחות רוצים להיראות, זו פעם ראשונה שזה מיזם שאנחנו יוצאים איתו החוצה ונחשפים. ואנחנו כל הזמן הולכים לאנשים בדלת והולכים. תמיד אנחנו אנשים של נתינה אבל השתדלנו להיות מאחורי הקלעים אבל כן אין ברירה כי צריך לשווק את זה".

מה תרצה למסור למי שרוצה להגיע?

"פשוט לבוא, אין צורך להירשם מראש. אין צורך בתו ירוק. יש לנו מספיק מרקים לכולם".

ניר לנקרי
ניר לנקרי. צילום: ליאור לנקרי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות