n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שורדי השואה מראשון לציון הוציאו ספר שירים מרגש

שורדי השואה מראשון לציון הוציאו ספר שירים מרגש

100 אזרחים ותיקים ושורדי מראשון לציון כתבו שירים על חוויות חייהם. עיריית ראשון לציון ליוותה אותם לכל אורך התהליך, וסייעה להם לאגד את השירים לספר, כאשר חלקם אף הולחנו.

כנס שורדי שואה קהל רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

בשבועות האחרונים כמאה אזרחים ותיקים ושורדי שואה מראשון לציון חוו זאת, כאשר כתבו שירים שעוסקים בחוויות מחייהם האישיים. חלק ניכר מהם הינם שורדות ושורדי שואה אשר משתתפים בתוכנית "פרח לניצול", שמטרתה ליצור מפגש חברתי ומעורבת בקהילה של ניצולי השואה באמצעות מפגשים שבועיים.

בתוכנית, שפועלת במינהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון ומעניקה מעטפת חברתית וקהילתית לניצולים מהעיר, הדריכו את המשתתפים חברי קיבוץ המחנכים העירוני הפועלים במסגרת דרור בתי חינוך, וליוו אותם לכל אורך התהליך. עם סיום כתיבת השירים הם אוגדו לספר שיצא לאור.

היוזמה להוצאת ספר שירים לאזרחים ותיקים הגיע בהשראת המשוררת היפנית שיבטה טויו, שהחלה לכתוב את שיריה בגיל 92. כבר במפגשים הראשונים של התנסות עם כתיבה אישית והתקרבות לעולם הכתיבה, גילו המשתתפים בתוכנית עולם תוכן פנימי, רוח וניסיון חיים עוצמתי. השירים מהולים בשמחה ובעצב, בכאב ובעוצמה, בשאיפות וברצונות וגם באכזבות ובמסר מהדהד שגם לעת זקנה יש לאדם המון מה להעניק וליצור.

כנס קהל רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אין דבר מרגש יותר מאשר לראות את האזרחים הוותיקים שלנו מגשימים את עצמם ומוכיחים לנו ולעצמם כי גם בעת זקנה אפשר להתנסות בדברים חדשים וליצור. המיזם המרגש הזה מצטרף לעוד מיזמים ותוכניות שעיריית ראשון לציון מעניקה לאזרחים ותיקים ולשורדי השואה, במטרה לחזק את הקשר עם בני הגיל השלישי תושבי העיר. אנו עושים ככל שביכולתנו לספק עבורם מענים לצרכיהם השונים, להיות לצידם ולתמוך בהם חברתית ובריאותית".

רז קינסטליך צילום דוברות ראשון לציון

סגן וממלא מקום ראש העירייה ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, מסר: "מדובר בפעילות מבורכת של המינהל לשילוב חברתי שהעניק לבני הגיל השלישי חופש יצירתי ופתח אותם לעולמות חדשים. השירים שמים במרכז השיח חוויות שלעיתים אנו כחברה לא רגילים לשמוע כמו חוויות השואה, נשיות, זקנה, אובדן ותקווה. אני מזמין את כל אוכלוסיית הגיל השלישי להצטרף לפעילויות הרבות שמעמידה העירייה למענם".

תהליך כתיבת השירים כלל מספר מפגשים שבהם המשתתפים עברו תהליך למידה שבסיומו, כאמור, נכתבו השירים. חלק מהשירים אף הולחנו על ידי אומנים.

כנס שורדי שואה צילום דוברות ראשון לציון

צילומים: דוברות ראשון לציון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות