n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / חולון: טקס הוקרה לזכרם של לוטי ומרק סלטון נערך בוולפסון

חולון: טקס הוקרה לזכרם של לוטי ומרק סלטון נערך בוולפסון

83 שנים לאחר 'ליל הבדולח': התקיים טקס הוקרה לזכרם של לוטי ומרק סלטון ז"ל - ניצולי שואה אשר ברחו מגרמניה הנאצית

צילום דוברות וולפסון

בני הזוג לוטי ומרק סלטון ז"ל, אשר שרדו את תקופת השואה, היו חשוכי ילדים מבחירה ובערוב ימיהם החליטו להעניק תרומה נדיבה למחלקה פנימית ב' בביה"ח וולפסון כאות הוקרה וכחלק מהחיבור האישי שחשו אליו, בהיותם בני משפחה של המנהלת היוצאת של המחלקה, ד"ר הדי אורבך, אשר פרשה באחרונה לגמלאות.

לוטי ומרק סלטון ז"ל נמלטו ביחד עם בני משפחתם מגרמניה דרך הולנד, מיד לאחר 'ליל הבדולח'. באופן סימבולי, במועד זה הוחלט לקיים את טקס ההוקרה לבני הזוג בביה"ח.

מרק סלטון לחם במחתרת ההולנדית, ובני הזוג נפגשו לאחר מלחמת העולם השנייה בניו יורק, שם נישאו וחיו משך כל חייהם. בני הזוג קיימו קשרי משפחה חמים וקרובים עם ד"ר הדי אורבך ובן זוגה.

הטקס בביה"ח וולפסון הבוקר נערך בנוכחות נציגי משפחת התורמים, ד"ר הדי אורבך – המנהלת היוצאת של מחלקה פנימית ב', בן זוגה, יהודה אורבך ושלושת ילדיהם ובנוכחות מנכ"לית ביה"ח, ד"ר ענת אנגל, יו"ר עמותת ידידי ביה"ח, בן חור ירושלמי, מנכ"לית עמותת ידידי ביה"ח הנכנסת אסנת מוסקוביץ, המנהל האדמיניסטרטיבי של ביה"ח, יניב פוגל ומנהלת הסיעוד של ביה"ח, אורנה צבי.

בתמונה, מימין לשמאל – אסנת מוסקוביץ-מנכ"לית עמותת הידידים הנכנסת של ביה"ח וולפסון, נציג משפחת התורמים, ד"ר הדי אורבך, ד"ר ענת אנגל, יהודה אורבך, בן-חור ירושלמי, יניב פוגל, אורנה צבי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות