n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / האח הגדול כובש את חולון

האח הגדול כובש את חולון

כ-400 מצלמות אבטחה נפרסו בחולון בשנה האחרונה והצפי הוא להכפיל את כמות המצלמות בשנה הקרובה במטרה להפוך את העיר לבטוחה יותר

צפייה במצלמות האבטחה במוקד העירוני של עיריית חולון. צילום-עיריית חולון
צילום: עיריית חולון

עד כה נפרסו ברחבי חולון יותר מ-30 ק"מ של סיבים אופטיים תת-קרקעיים שמאפשרים העברת מידע וניהול שליטה ובקרה ממצלמות האבטחה שפזורות בגנים הציבוריים, בצמתים המרכזיים, במוסדות העירוניים, בחצרות מוסדות החינוך ובמקומות ציבוריים נוספים ברחבי העיר, וכן העברת יישומי תקשורת, שכוללים את מערכות המידע של יחידות העירייה השונות שפרוסות ברחבי העיר.

במסגרת המהלך הותקנו בשנה האחרונה ברחבי העיר כ-400 מצלמות והמספר צפוי להכפיל עצמו בשנה הקרובה. זאת, במטרה להגביר את תחושת הביטחון בעיר, לצמצם אירועים חריגים לרבות פגיעה במרחב ובסדר הציבורי ולסייע באיתור מפרי החוק.

בצילומים מהמצלמות צופים מוקדנים מהמוקד העירוני, שמנטרים את הדרוש, תוך הקפדה יתרה על פרטיות התושב, ומזעיקים את אנשי השיטור והפיקוח העירוניים. כך לדוגמה, אותרו והועברו להמשך טיפול אנשים שהשחיתו רכוש ציבורי בגן הבנים ובסקייטפארק.

הודות להסכם שיתוף פעולה שנחתם עם חברת נתיבי איילון, שמקימה את מערך נתיבי "מהיר לעיר", ועם חברת נת"ע, שמקימה את הרכבת הקלה, רשת הסיבים האופטיים צפויה לגדול בשנה הקרובה בכ-20 ק"מ נוספים. במסגרת כך, מוטמנים לאורך תוואי העבודות קנים תת-קרקעיים לצורך הסיבים במהלך חסכוני לעירייה.

כחלק מיישומי עיר חכמה מתוכננות להתפרס על גבי רשת הסיבים האופטיים, בנוסף לעיבוי מערך המצלמות במרחב הציבורי, גם מערכות לניהול תנועה בנתיבי "מהיר לעיר", מערכת אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית, ניהול מרכזי מטרופוליטני של מערך הרמזורים שיסייע לתנועה יעילה יותר, מערכת התרעה ואכיפה של נתיבי הרכבת הקלה וכן ניטור שקעים למניעת הצפות גשמים בחורף. כן, מקיימת העירייה בשיתוף חברת החשמל פיילוט "מעברי חצייה חכמים", שיתריעו בפני הולכי הרגל על סכנה מתקרבת.

ראש העיר מוטי ששון: "מדובר בפרויקט רחב שיאפשר לעירייה להיערך באופן מיטבי לעידן הערים החכמות ולעמוד בשורה אחת עם הערים המתקדמות בעולם. באמצעות הפרויקט נעניק לתושבי חולון שירות יעיל, בטוח ונוח יותר, ואני מודה ליחידות העירייה השונות על העשייה המקצועית".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-28 at 14.35.43_a7718d94

שריפה בבניין מגורים בבת ים

תפריט נגישות