n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / בחולון אוהבים רכבים חדשים

בחולון אוהבים רכבים חדשים

מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה כי חולון מדורגת גבוה מאוד מבין הערים הגדולות בטבלת ממוצע הגיל של הרכבים

גיל הרכב 3 גריטה צילום עמותת אור ירוק

גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל הוא 7.1 שנים (נכון לשנת 2021). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים  בהשוואה לשנת 2020 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה 7.0 שנים.

אך בחולון, הגיל הממוצע לרכב, נמוך בהרבה מהנתון הארצי ועומד על 5.7 שנים בלבד, מה שמעמיד את העיר במקום השלישי ברשימת הערים עם גיל הרכב הצעיר ביותר כשמקדימים אותה לוד ורמת גן. מיד אחריה ברשימת הרכבים הצעירים, נמצאות ראשון לציון ותל אביב במקומות 4,5. השכנה בת ים, לא בעשירייה הראשונה. נכון לשנת 2021, היו בחולון למעלה מ-91 אלף כלי רכב.

בראש הטבלה ההפוכה עם ממוצע כלי הרכב הגבוה ביותר, נמצאת מודיעין עילית, שם הממוצע לכלי רכב מתקרב ל-10 שנים. אחריה ברשימה נמצאות: קלנסווה, ביתר עילית, אום אל פאחם וירושלים.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כלי רכב ישנים מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב חדשים. בכלי הרכב הישנים אין מערכות בטיחות אקטיביות אשר מונעות בעזרת טכנולוגיה תאונות דרכים ולמעשה מפצות על טעויות הגורם האנושי. במקרה חירום כלי הרכב נדרש להיות בשיא תקינותו. השלדה, חגורות הבטיחות, המנוע ושאר האביזרים חייבים לספוג את עוצמת המכה ולהגן על יושבי הרכב.

כלי רכב ישנים עלולים להפוך למלכודת מוות עבור נוסעים בהם. לכן, האינטרס של המדינה ובעיקר של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא להוריד את אותם כלי רכב ישנים מהכביש כדי לצמצם את תאונות הדרכים. חייבים להחזיר את תכנית הגריטה שעודדה אזרחים להיפטר מהרכב הישן שלהם תמורת תשלום כספי. בכך נוכל להפחית את זיהום האוויר וגם להציל חיים".

גיל הרכב2 גריטה צילום עמותת אור ירוק

צילומים: עמותת אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות