n
דף הבית / בריאות / השתלת עצם בלסת העליונה

השתלת עצם בלסת העליונה

השתלת שיניים נחשבת לפעולה די שכיחה ברפואת השיניים הישראלית, אך מבין כל ההשתלות השיניים שנעשות קרוב ל50% זקוקים גם להשתלת עצם

שיניים
צילום: Freepik

השתלת עצם נעשית לעיתים כי העצם הקיימת אינה מספיק איכותית עבור השתלת שתל חדש, לעיתים איכות העצם נפגע עקב עקירה,

עששת שעלולה להוביל לעקירה או אפילו פגיעה באזור העצב. במקרים כאלו מתבצעת השתלת עצם בלסת העליונה אשר נחשבת לדי מוצלחת ולה כמה שיטות שהתפתחו עם השנים, אך לפני השתלת עצם בלסת עליונה מומלץ להכיר את ההיבטים השונים, את ההבדלים שבין סוגי השתלת העצם ומה ההם ההשלכות וזמן ההחלמה של טיפול זה. 

 

סוגי השתלת עצם עליונה

להשתלת עצם ישנם שני סוגים עיקריים ושכיחים ביותר, הראשון הוא השתלת עצם פתוחה והשנייה היא השתלת עצם סגורה. השתלת עצם סגורה מתבצעת במרבית המקרים כאשר ישנה עצם של מעל ל7 מ"מ, ולאחר הרדמה מבצעת השפלה של החניכיים ואז מתגלה עצם הלסת. במקרים כאלו תתבצע קדיחה של העצם עד אל רצפת הסינוס, לאחר מכן תתבצע הרמה של הריריות ובהיווצר פתח עם סגירתן יתמלא תחליף עצם. בהשתלת עצם בצורה פתוחה תתבצע הפשלה באזור ה"חלון" ולאחר מכן הרחבה של הרירית בחלל הסינוס על פי המטופל ויצירת מקום להכנסת תחליף העצם. החומרים מהם קיימים תחליפי עצם מתחלקים ל3 סוגים, הראשון הוא עצם מחיה עם ערבוב של תחליפים, השני אלו תחליפים סינטטיים למיניהם כמו קרמיקה והשלישית היא מגופו של המטופל. 

 

זמני החלמה וממה להישמר

על מנת לשמר את תוצאות הניתוח יש לקחת בחשבון כי במהלך השבועיים הראשונים עד לעשרה הימים הראשונים, ייתכנו כאבים מקומיים באזור ויש ליטול משככי כאבים בהתאם. לצד זאת יש גם ליטול כדורי אנטיביוטיקה על פי מרשם ולהתרחק ממכשירי רנטגן, אך רשימת ההמלצות והזהירות איננה מסתיימת בכך כי יש להימנע גם מצלילות לאלו האוהבים את הים ולהימנע גם משינוי גובה כמו טיסות, צניחות חופשיות וטיפוס לגבהים משמעותיים. בתום עשרה ימים יוסרו התפרים וזמן ההחלמה אמור להמשך עד לעשרה חודשים שבסיומם יוכל רופא השיניים למקם את השתל החדש. 

 

 

 

 

**כתבה פרסומית. התכנים נועדו לספק אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם רופא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240421-WA0003

ציון שבי מצא את הדרך להבריא את הגוף ואת הנפש דווקא בתקופה הקשה בחייו

תפריט נגישות