n
דף הבית / כללי / לקראת יום השואה: הסיפור שלהם דרך העיניים שלנו

לקראת יום השואה: הסיפור שלהם דרך העיניים שלנו

עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" תקיים ביום חמישי הקרוב ערב הוקרה מיוחד ל'שגרירי הזיכרון' לציון 5 שנים למיזם בתיאטרון ראסל ברמת גן.את האירוע יפתח אלוף (מיל) אליעזר שקדי, מפקד חיל האויר לשעבר ודור שני לשורדי שואה

עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" צילום: אביגיל עוזי
עמותת "שגרירי זיכרון - בגוף ראשון" צילום: אביגיל עוזי

ככל שיותר שורדי שואה נפרדים מאתנו, מתחדדת השאלה איך נשמר ונעביר את הסיפורים האישיים שלהם לדורות הבאים? ומי יספר את הסיפור שלהם?
למטרה זו הוקם מיזם המתנדבים "שגרירי זיכרון – בגוף ראשון" (ע"ר), אשר מוביל כבר 5 שנים חזון שאפתני ויוצא דופן להנצחת זכר השואה.
העמותה מכשירה מאות "שגרירי זיכרון", כאשר כל שגריר לוקח על עצמו סיפור אישי אחד של שורד/ת שואה, או חסיד אומות עולם, לומד אותו היטב, ומספר אותו בגוף ראשון לתלמידים וצעירים בכל רחבי הארץ.

השימוש בגוף ראשון הופך את סיפור שורדי השואה לזיכרון חי ופועם לדורות הבאים.

עמותת "בגוף ראשון" הוקמה לפני חמש שנים על ידי דודי רונן (59), דור שני, שמספר את סיפורו של אביו פנחס שורד השואה. מאז הקמתה הכשירה העמותה מעל 400 שגרירי זיכרון שסיפרו בגוף ראשון את סיפורי השורדים "שלהם" ליותר מ- 30,000 בני נוער ומבוגרים בכל הארץ.
חזון העמותה הוא להכשיר אלפי שגרירי זיכרון נוספים שיספרו את סיפורם של אלפי שורדי שואה וחסידי אומות עולם, כדי שכול נער/ה וחייל/ת יוכלו לשמוע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה סיפור של שורד/ת שואה בגוף ראשון.

ביום ה' ה-30.3.23 בשעה 19:00, תקיים העמותה בתיאטרון ראסל ברמת גן, ערב הוקרה מיוחד לשגרירי הזיכרון לציון 5 שנים למיזם. האירוע מתקיים כשבועיים לפני יום הזיכרון לשואה והתקומה. כבר כעת מאות ארגונים, בתי ספר וסלונים מזמינים את השגרירים לספר בשבוע הזיכרון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. יעל אפלבוים כליף

    הייתי מעוניינת לצרף את סיפור הורים ניצולי שואה לעמותת "בגוף ראשון"
    מה עלי לעשות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

98403960-b268-4ea0-8d3c-0cb27bc6a23d

״אני נאבק עבור עיר שתיתן חינוך ביטחון אישי וחיי קהילה עשירים״

תפריט נגישות