n
דף הבית / כללי / ראשון לציון : " לא ישברו אותנו ונמשיך לחיות"

ראשון לציון : " לא ישברו אותנו ונמשיך לחיות"

שלושה בעלי ברים מרכזים בלב העיר מדברים על הפיגוע, על ההשלכות, על האבטחה שהציבו בעסקים ועל האופטימיות: "עם ישראל חי, לא ישברו אותנו"

רחוב רוטשילד
צילום: מיכאל עין שי

שבועיים קשים עוברים בארץ עם גל הטרור , 14 ישראלים נרצחו , עשרות פצועים ובמערכת הביטחון משוכנעים שיהיו עוד ניסיונות לפיגועים בזמן הקרוב, הפיגוע ביום חמישי האחרון ברחוב דיזינגוף בתל אביב מהדהד לבליינים גם בראשון לציון, רחוב רוטשילד שהפך בשנים האחרונות לתל אביב הקטנה עם עשרות ברים ומסעדות מעלה חשש גם בלב המבלים בעיר  במיוחד עכשיו שנגמר החורף ורבים מהבליינים יושבים דווקא בחוץ.

"גל גפן" ראשון לציון אסף שלושה בעלי ברים ידועים : הברנרד, בראל ופאו וואו שנמצאים בלב רחוב רוטשילד וניסה לברר איתם על התחושה, מסתבר שכולם פה אחד החליטו " נמשיך לבלות, לשמח ולחיות"

מיכאל עין שי, הבעלים של בר הברנרד שהפך למוסד בעיר ומושך אליו בליינים מכל הארץ מספר " יום חמישי הוא יום מטורף בברנרד, הפיגוע היה באזור תשע בערב ומיד לאחר מכן החלו להגיע הביטולים למקומות השמורים והברנרד התרוקן יחסית ליום רגיל, אבל במוצאי שבת הכל חזר למסלול וגם בשישי בבוקר ואף יותר, אנשים רוצים לחיות, יכולת ההתאוששות שלהם מהירה, יש לנו מאבטח במקום בשונה מברים אחרים, הוא נמצא בחוץ כל הזמן ובוחן את העוברים ושבים, בנוסף יש עוד דבר מפתיע שיש אנשים שמגיעים עם נשק למקום, אני ראיתי לפחות חמישה אנשים נושאי נשק, האווירה חזרה לקדמותה למעט זה שיש אנשים שפחות רוצים לשבת בחזית. אני ועופר אחי שמנהלים יחד את הברנרד נמצאים רוב הזמן בחוץ, בשורה התחתונה למרות גל הפיגועים, אנשים רוצים לחיות". הוא מסכם

מיכאל עין שי- ברנרד
צילום: מיכאל עין שי

 

אודי שמואלי בן ה-27, אחיו של החייל בראל חדריה שמואלי ז"ל שנהרג מירי מחבלים ברצועת עזה ופתח לפני כחודש את בר "בראל" ברחוב רוטשילד מספר גם על הרגעים הקשים ששמע על הפיגוע" אני יכול לומר שהיינו מלאים עם עמדת די ג׳יי, התכוננו לערב מיוחד ובשעה 21:00 שמענו על האסון הנורא שהתרחש בתל אביב.
הוויב בבר ירד ואורחים ששמרו שולחנות התקשרו להודיע שלא יגיעו בעקבות המקרה, הבר התחיל להתרוקן בעדינות ובשעה 23:00 כבר היה ריק לגמרי, כולם דיברו על הפיגוע והקרובים שלי פחדו לצאת לרחוב (בראשון לציון) לצערי אלה רגעים נורא קשים שאני מכיר היטב מקרוב , מה שעבר בראשי זו הסיטואציה שמגיעים למשפחות לבשר להם את הנורא מכל והרצון הראשוני לא לחגוג ולא לשמוח אלא לסיים את הערב ולכבד את המשפחות של הנרצחים.

איך הרגשת את הרחוב מאז?

הרחוב היה פחות הומה בימים האחרונים, דיברתי עם המון תושבים ואורחים שמגיעים אלינו מערים שונות,כולם אמרו לי " לא ישברו אותנו ואנחנו נמשיך לחיות".
ואני באמת מקווה ומאחל שנחזור לשגרה רגועה עם ביטחון מלא והעם שלנו לא ידע מאסונות ואני מזמין את כולם ל״בראל״ להרים איתנו צ׳ייסר ולחוות ימים יפים יותר.

אודי שמואלי 1
צילום: אודי שמואלי

 

שי ביטר הבעלים ואיש חיי הלילה שנים רבות של מספר ברים בעיר בינהם פאו וואו המוכר בעיר, גם הוא ברחוב רוטשילד מסביר איך בין רגע הבר מסעדה פאו וואו התרוקן ביום הפיגוע אבל גם על ההתאוששות מיום ליום.

"ביום חמישי שלנו הפאו וואו תמיד מפוצץ באנשים" אומר ביטר  ,"כמו כל חמישי היו מוזמנים למקום בשני סבבים, כאשר הסבב הראשון
עד  לשעה 21:30 .הערב התחיל עם תפוסה מלאה,  סביב לשעה תשע בערב הגיעו הידיעות הנוראיות על הפיגוע בתל אביב, אנשים שהיו במקום נשארו אבל הסבב השני כמעט ולא הגיע, זה היה הלם לכולם, בשורה קשה.

איך אתה מרגיש את הרחוב? אנשים חוזרים לבלות?

כן, החיים חזרו, כמה שאפשר עדיין יש פחדים בצוות ובקהל אבל כל יום שעובר נהיה יותר טוב,  בשונה ממקומות אחרים  אצלנו בפאו וואו כל המקום סגור לא יושבים על הרחוב אז אין בעיה לקהל לשבת בפנים או בחוץ, בשישי יום אחרי הפיגוע היה פחות חזק מהרגיל אבל כבר במוצ"ש חזרנו להיות בתפוסה מלאה
שנדע ימים טובים יותר ובעזרת השם רפואה שלמה לפצועים.

שי ביטר
פאו וואו: צילום- שי ביטר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות