דף הבית / כללי / הקרב על הקול הדתי בראשון לציון

הקרב על הקול הדתי בראשון לציון

רונן דמארי

 

רשימת ש"ס שזכתה שני מנדטים בבחירות הקודמות תבקש את אמון הציבור כאשר מי שיעמוד בראשה גם הפעם הוא המשנה לראש העיר הרב אריה כהן. במקום השני ברשימה מאיר אמסלם המשמש כיו"ר ועד בית כנסת מבשרת ציון ונציג מרכז העיר ושכונת רמב"ם, ובמקום השלישי ברשימה עמנואל דרי יו"ר ועד בית הכנסת  ש"י עולמות ונציג שכונת רמת אליהו ושכונות המערב החדש. שני חברי מועצה לשעבר מטעם סיעת ש"ס מובילים הפעם רשימות עצמאיות משלהם למועצת העיר: חבר מועצת העיר מאיר עקיבא מציג את רשימת "הישגים" כאשר במקום השני ממוקם לא אחר מאשר בנו נדב -ישראל עקיבא. במקום השלישי ברשימה חיים בן זקן. עקיבא מציין כי השניים מפעילים גמ"ח עצמאי בשנים האחרונות וכי היו שותפים למהלכים שביצע במועצת העיר בקדנציה החולפת. ל"גל גפן" הוא אומר השבוע: "לי היה חשוב לקחת אנשים שפרנסתם מצויה בידם בחוץ על מנת שיוכלו להיות אופוזיציה אנחנו לא רואים את עצמנו נכנסים לקואליציה אלא אם כן נקבל מספר מנדטים שנוכל להשפיע בתוך ההנהלה. יש המון מאבקים שהתחלנו בקדנציה הזו ואנחנו רוצים להמשיך אותם".

שמואל ג'מיל שגם הוא כיהן בזמנו כחבר מועצה מטעם סיעת ש"ס מוביל את רשימת "מאמינים בראשון". במקום השני ברשימה עו"ד שרון גושן, מגשר מוסמך ופעיל חברתי מוכר בעיר. במקום השלישי הרב משה כהן נציג האברכים ומערב העיר המנהל מערך שיעורי תורה בעיר. עוסק בפעילויות חסד למען מעוטי יכולת, נוער בסיכון ומשפחות חד הוריות.

רשימה נוספת שתכוון בעיקר לציבור הדתי בעיר היא רשימת "סרוגים + החברתיים", בראשות חבר מועצת העיר אוהד אוזן. במקום השני ברשימה ממוקם יעקב קארו סגן יו"ר הנהגת ההורים באולפנה ופעיל חברתי תורני בבתי הכנסת במערב העיר. במקום השלישי חן כהן ישר, המהווה את נציג הצעירים ברשימה.

אוזן התכוון להשתמש באות ס' בקלפי ועל פי החוק ביקש את אישורה של מפלגת ש"ס לעשות שימוש באות זו, אולם בקשתו נדחתה. הרב אריה כהן מסר ל"גל גפן" כי הבקשה נדחתה על ידי מנכ"ל מפלגת ש"ס ללא ידיעתו. עוד הוא מסר כי הוא מעריך את אוזן ברמה האישית ומאחל לו הצלחה רבה.

שחקן נוסף במאבק על הקול הדתי הוא "התנועה החברתית הירוקה בשיתוף הבית היהודי". חברת המועצה, מיכל קלדרון, פעלה רבות להקמת מוסדות דת בעיר וארועים מיוחדים לאוכלוסייה הדתית. לדבריה, בשיתוף הפעולה עם סגן ראש העיר איתן שלום ויפעת מאירוביץ יפת, היא מצאה כר פורה להמשך העצמת הפעילות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות