n
דף הבית / אוכל / ארוחה מלאה בפחות משעה

ארוחה מלאה בפחות משעה

הכנת ארוחה לבני המשפחה היא פעולה יום־ יומית, וכשרוצים לגוון לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מתקשים למצוא מתכונים שלא יצריכו עמידה ארוכה במטבח. כולנו אנשים עסוקים והשגרה לא תמיד מאפשרת להשקיע זמן רב בהכנת ארוחה מלאה באמצע השבוע. אבל מתברר שגם אם אין ברשותנו פנאי להיות יצירתיים ומגוונים, ישנם מתכונים שלא מצריכים זמן רב להכנה והם מהווים ארוחה הכוללת את כל המרכיבים ואפילו קינוח, וכל אחד מהם לוקח כמה דקות בלבד. הנה כמה מתכונים ב10 דקות עבודה שישדרגו את מגוון האפשרויות לבני משפחה רעבים

קרדיט תמונה: pixabay
קרדיט תמונה: pixabay

ירקות במגוון צבעים

הכנת סלטים אינה מצריכה לרוב זמן רב, בעיקר אם מדובר על חיתוך ותיבול, ובהם אפשר לגוון את המרכיבים לפי העדפות הסועדים. יש מי שאוהב מגוון של עלים ירוקים, יש מי שמעדיף סלט קצוץ קטן ופשוט ויש את אוהבי השילובים של ירקות ופירות. בכל צורה שתבחרו – חיתוך הירקות אינו אורך זמן ותמיד אפשר בינתיים להכניס מרכיבים של המנה העיקרית לסיר, וכך לקצר את הזמן הכולל של ההכנה.

אחד היתרונות שהופכים את הקערה למעוררת תיאבון הוא מגוון הצבעים הגדול, בעיקר כשמדובר על ילדים שנמשכים אל הצבעוניות ויוכלו ליהנות משפע של ירקות. סלט הכולל מלפפונים, עגבניות, גזר מגורד, בצל סגול, פטרוזיליה וגרעיני תירס מהווה מנת בריאות טעימה, מזינה ומעניינת, שלהם מוסיפים תיבול פשוט שהופך את החגיגה למושלמת. אם רוצים לשדרג את המנה אפשר להוסיף גם גרעיני חמנייה קלויים או אגוזי מלך קצוצים, שהופכים את הסלט לקראנצ'י ומעניין.

ניגשים לעיקר

המנה העיקרית נחשבת לחלק שאורך זמן הכנה ארוך, אך היא יכולה להיות מהירה וטעימה, בשרית או צמחונית. המנות הקלות אינן מצריכות הכנה מראש או התארגנות גדולה, וניתן בקלות לקבל ארוחה מגוונת ומהירה.

לכל אוהבי השניצלים, אפשר לגוון עם חזה עוף המוקפץ עם מגוון ירקות. לא תמיד צריך להשקיע בטיגון נתחים הטבולים בביצה ובפירורי לחם, אף על פי שזה בהחלט נפלא, בעיקר אם הזמן קצר. חזה עוף החתוך לקוביות או לנתחים ומוקפץ במחבת או בווק מוכן בתוך דקות, ואפשר להוסיף לו שלל ירקות שאוהבים שייתנו טעם וצבע מעניין כמו פלפלים בכל מיני צבעים, בצל, שעועית ירוקה או אפונת שלג, גזרים ותיבול שאוהבים – סויה, טריאקי, סילאן, רוטב צ'ילי מתוק, שום ולגיוון היופי והטעם אפשר לפזר גם שומשום. לצמחוניים שבינינו, אפשר לעשות את אותו הדבר עם קוביות טופו, והן יספגו את הטעמים של שאר המרכיבים והרטבים.

מוסיפים תוספת

כדי שהארוחה תהיה מלאה ותשביע את כל הנוכחים אפשר להכין גם בטטה בתנור. לבטטה יש מתיקות טבעית ורכות שהופכים אותה לירק שניתן לעשות איתו נפלאות. הבטטה יכולה להיות מילוי למאפים, יכולה להשתלב במרק, ניתן להוסיף אותה לסלטים כשהיא אפויה או מטוגנת וגם להכין ממנה פירה כתמתם. הבטטה נאפית בתנור בתוך מספר דקות ואפשר לחתוך אותה לסירות, לקוביות או לפסים בצורת צ'יפסים, כשהטעם כבר בפנים. מספיק להמליח קלות, להוסיף שמן זית, לאפות בחום בינוני והמנה תהיה מוכנה במהרה.

קינוח שמוכן בכמה דקות

אף על פי שזהו קינוח קל שמוכן בכמה דקות, הוא נראה מושקע, יפה ומהודר וקוצר תשבחות. אפשר להשתמש בכל פרי שרוצים לפי הטעם והעונה, אבל אפשר להשתמש גם בפירות משומרים או בפירות קפואים במקרה הזה והדבר לא פוגם בטעם. מנגו, תותים, משמשים, פירות יער, בננות ועוד, כל מה שאוהבים ויש בבית יכול להתאים כאן. את הקינוח הזה אפשר להכין בקערה גדולה או בכוסות אישיות, אבל ההבדל הוא רק בצורת ההגשה. את הפירות שבוחרים טוחנים למחית חלקה. במערבל מקציפים שמנת מתוקה, אינסטנט פודינג וניל ומעט חלב. אפשר להוסיף גם מעט ממחית הפרי שהכנתם. כעת יש לכם את רוב המרכיבים, ומה שנותר הוא לפורר ביסקוויטים מכל סוג שיש בבית – פתי בר, אוראו או אפילו עוגיות חמאה או וניל. ההרכבה כוללת שכבות של ביסקוויטים מפוררים, שמנת מתוקה מוקצפת, מחית פרי ושוב שלוש שכבות של המרכיבים. למי שאוהב ניתן להוסיף גם אגוזים קצוצים או שוקולד מגורר, והמנה הזו גם יפה, גם קלה, גם מהירה ואם נשאר משהו אפשר לשמור במקרר להמשך היום.

  • תוכן ממומן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

7ddb6718-d11f-4b8f-b8cf-ba67140048be

תכירו את הדוקטור: אביב גפן יקבל תואר לשם כבוד

תפריט נגישות